gardeshban.ir

موزه لوور در قالب پروژه‌ای در نظر دارد شمار زیادی از شاهکارهای مربوط به حوزه اسلامی خود را در ۱۸ شهر فرانسه در معرض نمایش عمومی قرار دهد.
کد خبر: ۴۹۱۲۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰-1400 October 07
گردشبان (gardeshban.ir) :


مدیر دپارتمان هنرهای اسلامی موزه لوور ـ در این‌باره توضیح داد: این آثار در شهرها و شهرک‌های کوچک و بزرگ فرانسه با تنوع جغرافیایی و فرهنگی متفاوت از مانت لاژولی تا روآن، قرار است در معرض دید عموم قرار گیرند. آثار اسلامی به مناطق گوناگون و کشورهای مختلف از هند گرفته تا مراکش تعلق دارند.

به گفته او، قرار است ۱۸۰ اثر برگزیده دوره اسلامی برای این طرح از دسامبر سال میلادی ۲۰۲۱ تا مارس سال ۲۰۲۲ در شهرهای مختلف به نمایش گذاشته شوند. در برخی شهرها در کنار نمایش این آثار نشست‌ها و کنفرانس‌هایی مرتبط با این آثار نیز پیش‌بینی شده است.

در بین این آثار منتخب، قطعات سرامیک، کاغذی، آثار چوبی، فلزی، عاج یا منسوجات دیده می‌شود که به کشورها و ادوار مختلف اسلامی از قرن هفتم تا قرن نوزدهم میلادی تعلق دارند.

آثار اسلامی قرار است در مکان‌های عمومی مانند موزه یا کتابخانه نمایش داده شوند. یکی از این آثار، قطعه سرامیکی از کاخ صفویان (قرن ۱۷ میلادی) است که در لوور قرار دارد. برخی از این آثار نیز تزیینی و لوکس هستند، مانند شاخی که روی آن با جواهرات و طلا تزیین شده است. این اثر در هند ساخته شده و از سوغات‌های یک فرمانده مغول بوده که در سال ۱۹۲۲  میلادی بارون سالومون روتچیلد آن را به لوور هدیه داده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار