gardeshban.ir

آبشار گریت (سرکانه) خرم آباد در بخش پاپی شهرستان خرم آباد در بین دو آبشار معروف بیشه و نوژیان قرار دارد و هم‌نام روستای نزدیک خود است.
کد خبر: ۴۹۱۴۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰-1400 October 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
در مواقعی انسان دنبال چیزهای ساده است؛ وقتی فکرهای زیادی در سر دارد که تا حالا به آنها جوابی نداده، خسته است و حوصله ندارد هیجانی شود و ... طبیعت ساده انسان را به آرامش می‌رساند بدون آنکه چیزی ذهن انسان را درگیر خود کند. اگر به‌دنبال مکانی ساده در طبیعت هستید آبشار گریت (سرکانه) خرم آباد آدرس شماست.

آبشار بیشه توانسته بیشتر از آبشارهای دیگر در استان لرستان خود را معرفی کند و آبشار نوژیان نیز عنوان مرتفع‌ترین آبشار استان را دارد. در بین این دو جاذبه‌ی طبیعی روستای گریت راهنمای شما برای رسیدن به یک طبیعت ساده است.

آبشار گریت (سرکانه) خرم آباد در بخش پاپی شهرستان خرم آباد در بین دو آبشار معروف بیشه و نوژیان قرار دارد و هم‌نام روستای نزدیک خود است. محلی‌ها به این آبشار «تاف هفت چشمه» هم می‌گویند و اگر به شما آدرسی با این اسم دادند بدانید که شما را به یک آبشار راهنمایی می‌کنند.

آبشار گریت (سرکانه) ؛ جاذبه ای منحصربفرد در لرستان +عکس

از سال ۱۳۸۸ آبشار گریت خرم آباد یک اثر ملی به‌حساب می‌آید و ثبت شده است. این اثر ملی آرامش خاطر برای کسی است که می‌خواهد پس از مدت‌ها به آرامشی برسد و ذهن خود را استراحت بدهد؛ طبیعت آبشار ساده است، دسترسی به آن ساده است و ...

کسی که در طبیعت به‌دنبال آرامش است آبشار گریت گزینه‌ی خوبی در دل طبیعت کوهستانی و سخت لرستان است. اگر مسیرتان هم دور است با گرفتن بلیط هواپیما ارزان خود را به خرم آباد می‌رسانید و از آنجا راهی این آبشار ساده می‌شوید.

چرا بازدید از آبشار گریت (سرکانه) خرم آباد را پیشنهاد می ‌کنیم؟

آبشار از جاذبه‌های طبیعت است که انسان را به وجد می‌آورد. آبی از بالا سرازیر می‌شود و با برخورد خود به زمین صدای دلنشینی از خود بیرون می‌دهد؛ صدایی که جنب و جوش طبیعت را نشان می‌دهد. معمولاً در پشت آبشار جایی هم برای پنهان شدن در آبشار وجود دارد. آبشار گریت (سرکانه) خرم آباد به‌آرامی شما را جذب خود می‌کند.

استان لرستان آبشارهای زیادی در دل طبیعت کوهستانی خود دارد. امکانات گردشگری در اطراف این آبشارها معمولاً کم است. دسترسی سخت به این آبشارها هم دلیل دیگری است تا زیاد در گزینه‌های سفر ما قرار نگیرند.

اگر گردش در آبشار بیشه را تجربه کنید (در کنار ایستگاه قطار قرار دارد و دسترسی به آن را آسان می‌کند) علاقه‌مند می‌شوید که طبیعت لرستان را بیشتر کشف کنید. استان لرستان با اینکه امکانات گردشگری مناسب ندارد اما مکان خوبی برای کوهنوردی و برپایی اردو است.

آبشار گریت (سرکانه) خرم آباد در دل طبیعت سخت شهرستان خرم آباد خود را ساده نشان می‌دهد؛ طبیعت آن ساده است و دسترسی به آن هم ساده است. شما با رفتن به این آبشار اردو و سفری بدون سختی تجربه می‌کنید.

در سفرهای بهاری اگر به‌دنبال آرامش هستید و می‌خواهید طبیعتی ساده و در دسترس را انتخاب کنید آبشار گریت (سرکانه) خرم آباد گزینه‌ی مناسبی است. این آبشار در فصل بهار با آب فراوان خود به‌سادگی از شما میزبانی می‌کند.

آبشار نوژیان خود را در استان لرستان مرتفع نشان می‌دهد و آبشار بیشه هم در ایستگاه بیشه از مسافران میزبانی می‌کند. آبشار گریت مرتفع نیست و شهرت آبشار بیشه را ندارد اما به‌سادگی خود را در بین این دو آبشار جای داده است.

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته ی آبشار گریت (سرکانه) خرم آباد

رودخانه‌ی سزار در مسیر رسیدن به رود دز از دیگر آبشارهای خرم آباد نظیر بیشه، نوژیان و چشمه‌های دیگر تغذیه می‌کند. در نزدیکی روستای گریت رودخانه‌ای جریان دارد که از هفت چشمه به‌وجود می‌آید و پس از رد کردن یک ناهمواری به رودخانه‌ی سزار می‌رسد. ناهمواری در مسیر رود گریت آبشاری را به‌وجود می‌آورد که آبشار گریت (سرکانه) نام دارد.

آبشار گریت (سرکانه) خرم آباد ارتفاع ۱۵ متری دارد و عرض آن هم در حدود ۱۷ متر است. شما می‌توانید در دره‌ای که رود گریت جریان دارد و در کنار آبشار گریت، اردوی خود را برپا کنید و از طبیعت ساده‌ی آنجا لذت ببرید.

شما در این دره نگران نمی‌شوید که یکی از همراهان شما در آب غرق شود. بدون نگرانی به تماشای آب‌بازی دیگران مشغول می‌شوید. با خاطری آسوده در دره‌ی رود گریت قدم می‌زنید و از تماشای درختان زلزالک وحشی، بلوط و مو که در اطرف پراکنده‌اند لذت می‌برید.

چگونه به آبشار گریت (سرکانه) خرم آباد برویم؟

مسیر رسیدن شما با اتومبیل به این آبشار از شهر خرم آباد و هم شهر دورود آسان است. شما با اتومبیل، به کنار آبشار گریت می‌رسید. ایستگاه سپیددشت در موقعیت جنوب شرقی آبشار، مسافرت با قطار به مقصد آبشار گریت را هم ممکن می‌کند؛ فقط از ایستادن قطار خود در ایستگاه سپیددشت مطمئن شوید.

وقتی از خرم آباد راه می‌افتید ۵۰ کیلومتر فاصله‌ی شما تا رسیدن به آبشار است. در مسیر رسیدن روستای گریت را رد می‌کنید؛ وقتی به روستای گریت می‌رسید دو جاده شما را به آبشار روستا راهنمایی می‌کنند. شما می‌توانید پیاده هم از روستای گریت به‌سمت آبشار بروید؛ تنها یک ساعت طول می‌کشد و هنگام پیاده‌روی از طبیعت آنجا هم لذت می‌برید.

مسیر رسیدن به آبشار گریت از شهر دورود هم آسان است و شما مسیری حدود ۸۶ کیلومتری را طی می‌کنید.

اگر در ایستگاه قطار سپیددشت پیاده می‌شوید ۳۰ کیلومتر تا رسیدن به آبشار گریت فاصله دارید.

آبشار گریت (سرکانه) ؛ جاذبه ای منحصربفرد در لرستان +عکس

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار گریت (سرکانه) خرم آباد

علاوه‌بر اردو کردن کنار آبشار گریت سری هم به روستای گریت بزنید و زندگی و فرهنگ مردم آنجام را بشناسید. طبیعت روستای گریت جای خوبی برای آسودگی خاطر شما است.

هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به آبشار گریت (سرکانه) خرم آباد

برای پیدا کردن اقامتگاه مناسب باید بیش از ۳۰ کیلومتر دورتر از روستای گریت را بگردید.

آبشار گریت (سرکانه) خرم آباد با اینکه امکانات گردشگری ندارد اما با طبیعت دست نخورده‌ی خود جای خوبی برای اردو است؛ اگر کسی ارزش این جاذبه‌ی طبیعی را بداند با یک بلیط لحظه آخری هواپیما یا پرواز چارتر خود را از مکان‌های دور هم به اینجا می‌رساند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار