gardeshban.ir

رییس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: متاسفانه در روز‌های بارانی هفته گذشته شاهد وقوع تصادفات ناگواری در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر بودیم.
کد خبر: ۴۹۱۵۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰-1400 October 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
سرهنگ احمد شیرانی رییس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا اظهار کرد: برابر اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از امروز تا پایان روز یکشنبه مورخه ۱۴۰۰/۱۰/۱۲ بارش شدید باران، برف جاده‌های اکثر استان‌های کشور بجز استان‌های شمالی و شمال غربی را در بر می‌گیرد و بر این اساس شرایط بسیار متفاوتی را در این چند روز در جاده‌های کشور ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها به صورت برف و باران باعث افزایش خطر لغزندگی و یخزدگی در جاده‌ها می‌شود خطر انحراف از جاده و واژگونی در این وضعیت بیشتر می‌شود. در این زمان برای رانندگی در جاده‌ها می‌بایست از سرعت معمول و همیشگی کاسته شود.

سرهنگ شیرانی گفت: متاسفانه در ایام بارندگی‌های هفته گذشته شاهد وقوع تصادفات ناگواری در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر بودیم که علت اصلی این حوادث بی توجهی رانندگان به لزوم کاهش سرعت در شرایط بارندگی و اتخاذ سرعت مطمئنه بود.

وی بیان کرد: اصرار رانندگان به رسیدن به مقصد در یک ساعت و زمان مشخص قبلی بدون در نظر گرفتن شرایط نامناسب آب و هوایی و عدم پیش بینی افزایش لغزندگی سطح راه‌ها در این شرایط از علل زمینه ساز این تصادفات بوده است.

سرهنگ شیرانی گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ برای سفر‌های جاده‌ای در این فصل از الزامات سفر است و راننده می‌بایست در شرایط برفی آمادگی بستن زنجیر چرخ را داشته باشد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار