gardeshban.ir

مدیر عامل سازمان بنادر بر آمادگی بنادر برای پذیرایی و خدمات‌دهی به مسافران دریایی در ایام نوروز و تعطیلات پیش‌رو با توجه به ۲ سال توقف در گردشگری دریایی به خاطر شیوع کرونا تاکید کرد.
کد خبر: ۴۹۱۶۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰-1400 October 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به لزوم اجرایی شدن راهبرد توسعه دریا محور در کشور، گفت: سازمان بنادر در تلاش است این سیاست راهبردی را از سطح شعار خارج کند و با قرار دادن آن در حوزه تصمیم‌گیری ها، برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدتی را به کمک دولت و مجلس در این خصوص تدوین و اجرا کند.

علی‌اکبر صفایی در نشست تخصصی معاونان دریایی بنادر کشور، بر لزوم سیاست‌گذاری درست از سوی سازمان بنادر به منظور دستیابی خانواده بزرگ دریایی کشور به اهداف خود، چه در بخش ملی و چه در حوزه بین‌الملل، تاکید کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی باید به عنوان نماینده حاکمیت و تصمیم‌گیر برای بخش‌های مختلف دریایی، سیاست‌گذاری‌های درست و اصولی برای هم‌راستا کردن امور دریایی کشور در دست اجرا داشته باشد.

معاون وزیر راه وظایف و مسئولیت‌ها در حوزه حاکمیت دریایی کشور را بسیار حائز اهمیت خواند و اظهار داشت: سالانه ۵۰ هزار فروند انواع شناورهای تجاری وارد بنادر بازرگانی کشور می‌شوند که از امکانات و ظرفیت‌های مختلف بخش دریایی در حوزه‌های لایروبی، هیدروگرافی، چراغ‌های دریایی، یدک‌کشی و غیره استفاده می‌کنند.

وی یکی از چالش‌های اصلی سازمان بنادر و به‌تبع آن، سایر ارگان‌های دریایی کشور را تربیت و تأمین نیروی دریانورد متخصص دانست و تاکید کرد: سازمان بنادر برای جذب نیروی دریانورد متخصص و کارآزموده، برنامه‌هایی را در دست انجام دارد.

صفایی با بیان اینکه برنامه‌های بخش دریایی نباید در خلأ تصویب و تدوین شود، خاطرنشان کرد: لازم است برنامه‌های دریایی سازمان بنادر با سیاست‌های کلی نظام و برنامه ششم توسعه هم‌راستا باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی پویایی و تداوم صادرات، واردات و تجارت خارجی را وابسته به توسعه ناوگان دریایی توصیف کرد و توسعه ناوگان دریایی را یکی دیگر از اولویت‌های جدی این سازمان برشمرد.

وی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد توسعه و نوسازی ناوگان، یکی از نیازهای جدی کشور در حوزه تجارت و حمل‌ونقل دریایی محسوب می‌شود.

مدیر عامل سازمان بنادر بر آمادگی ۱۰۰ درصدی بنادر برای پذیرایی و خدمات‌دهی به مسافران دریایی در ایام نوروز و تعطیلات در پیش‌رو با توجه به دو سال توقف در گردشگری دریایی به خاطر شیوع کرونا تاکید کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار