gardeshban.ir

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه گفت: وزارت خارجه برای کمک به ارزآوری در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی آمادگی کامل دارد.
کد خبر: ۴۹۱۶۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰-1400 October 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
 مهدی صفری روز چهارشنبه (هشتم دی ماه) در نشست معاونان وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با رایزنان اقتصادی وزارت خارجه که در موزه فرش برگزار شد، با اشاره به این که وزارت خارجه ایران آمادگی کامل برای همکاری با وزارت میراث فرهنگی دارد، گفت: یکی از وظایف اصلی وزارت خارجه ارزآوری برای کشور است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با اشاره به کمک وزارت خارجه برای کمک به صنایع‌دستی و جذب گردشگر گفت: اگر دیپلمات های وزارت خارجه تلاش کنند بازار فروش صنایع دستی ایران در سایر کشورها تقویت شود تعداد فعالان صنایع‌دستی از ۲ میلیون (هنرمند صنعتگر ) کنونی به چهار میلیون فعال افزایش می یابد.

صفری با بیان این که چین، هند و اندونزی می‌توانند بازارهای خوبی برای صنایع‌دستی ایران از جمله فرش ایران باشند، گفت: ممکن است برخی از کشورهای دیگر از طرح فرش‌های ایران استفاده کرده باشند اما اصالت فرش ایران برای آنها اهمیت دارد و خارجی‌ها علاقه‌مند به فرش ایرانی هستند.

جلوی دلالان گردشگری سلامت گرفته شود

وی تصریح کرد: بر خلاف صنایع بزرگ، صنایع فرهنگی برای شروع به کار نیاز کمی به سرمایه و ارز دارند، صنایع دستی و گردشگری به ایجاد شغل نیز کمک فراوانی می کند.
صفری درباره صنعت گردشگری گفت: برای این کار باید فعالان و خبرنگاران کشور خارجی را به ایران دعوت کنیم تا آنها پس از بازدید از ایران، مردم کشور خود را برای سفر به ایران تشویق کنند.

صفری در ادامه گردشگری سلامت را یکی دیگر از ظرفیت‌های ایران دانست و گفت: ایران، ظرفیت پذیرش بیماران از کشورهای منطقه را دارد، اما باید جلوی دلالان در این حوزه گرفته شود تا هزینه‌ها برای بیماران زیاد نشود؛ در این کار نیز دیپلمات های وزارت خارجه می‌توانند کمک کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار