gardeshban.ir

کیک گولوت یکی از انواع کیک های سنتی و خوشمزه کشور ترکیه است که با طعم های متنوعی درست می شود.
کد خبر: ۴۹۱۸۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۹ دی ۱۴۰۰-1400 October 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
 کیک گولوت یکی از انواع کیک های سنتی و خوشمزه کشور ترکیه است که با طعم های متنوعی درست می شود.



مواد لازم کیک گولوت

تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
روغن مایع۱ پیمانه
شیر۱ پیمانه
آرد ذرت۱ پیمانه
آرد قنادی۱ و نیم پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
کنجد به مقدار کافی
۴ مغز به مقدار کافی

طرز تهیه کیک گولوت 

مرحله اول

برای تهیه کیک گولوت خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به آن اضافه می کنیم و با همزن دستی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و کش دار شود.
 
مرحله دوم

در این مرحله ابتدا شیر سپس روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم، سپس مجددا با همزن دستی به مدت ۱ دقیقه در حد ترکیب شدن مخلوط می کنیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.
 
مرحله سوم

حالا آرد، بکینگ پودر و آرد ذرت را درون کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس مخلوط آرد را مجددا درون الک می ریزیم و طی ۳ مرحله روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم.
 
مرحله چهارم

در این مرحله مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی از یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

حالا یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف قالب را با کره چرب می کنیم و مقداری کنجد می پاشیم. در ادامه مغز گردو، بادام، فندق و کنجد را درون آسیاب می ریزیم و پودر می کنیم. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله از پودر مغزیجات روی کیک می ریزیم و قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا قالب را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا بپزد.
 
مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت این زمان حرارت پایین فر را خاموش می کنیم، سپس گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم روی کیک طلایی و خوشرنگ شود. در آخر کیک را از فر خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان سرو می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار