gardeshban.ir

آبشار نورآباد سبزوار ، آبشاری زیبا با قابلیت های گردشگری در فاصله ۵ کیلومتری جنوب شرقی روستای نور آباد شهرستان خوشاب در منطقه سبزوار بزرگ قرار دارد.
کد خبر: ۴۹۲۰۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۹ دی ۱۴۰۰-1400 October 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
آبشار نورآباد سبزوار ، آبشاری زیبا با قابلیت های گردشگری در فاصله ۵ کیلومتری جنوب شرقی روستای نور آباد شهرستان خوشاب در منطقه سبزوار بزرگ قرار دارد. فاصله این آبشار از شهرستان سبزوار ۵۰ کیلومتر و مسیر تا رسیدن به آبشار با وسیله نقلیه قابل دسترسی می باشد.

خوشاب

شهرستان خوشاب با وسعتی بالغ بر ۱۸۸۶ کیلومتر مربع در غرب استان خراسان رضوی بین ۳۶ درجه و ۲۰ دقیقه تا ۳۶ درجه و ۵۰ دقیقه عرض جغرافیایی. و ۵۷ درجه و ۴۲ دقیقه تا ۵۸ درجه و ۵۱ دقیقه طول جغرافیایی و همچنین شهر سلطان‌آباد مرکز شهرستان در ۳۶ درجه و ۲۴ دقیقه .عرض جغرافیایی و ۵۸ درجه و ۲ دقیقه طول جغرافیایی قرار گرفته است .که از سمت جنوب به شهرستان سبزوار، از سمت شمال به شهرستان اسفراین و شهرستان فاروج، از سمت شرق به شهرستان فیروزه و شهرستان نیشابور و از سمت غرب به شهرستان جوین محدود می‌شود.

در جنوب شهرستان ارتفاعات طبس قرار دارد که شامل کوه های سلیمانیه، کوه سیاه آب، کوه سیاه، کوه سفید، کوه زول و کوه سوراخدار می شود. ادامه این ارتفاعات به کوه‌های جغتای می رسد. در جنوب شرقی شهرستان کوه گوین و ارتفاعات امامزاده حیدر و در شمال منطقه، کوه ینگ، ارتفاعات مشکان و مارکوه در دره یام قرار دارد. قله قوچ خوار با ۲۰۸۴ متر ارتفاع از سطح دریا مرتفع ترین نقطه و ایستگاه راه‌آهن سبزوار در نزدیکی شهر سلطان‌آباد با ۱۱۳۵ متر ارتفاع از سطح دریا پست‌ترین نقطه شهرستان است.






مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار