gardeshban.ir

مشتی کدو یکی از غذاهای قدیمی و کمتر شناخته شده ایرانی است که در گذشته از غذاهای بازاری محسوب می شده است.
کد خبر: ۴۹۲۲۷
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰-1400 October 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
مشتی کدو یکی از غذاهای قدیمی و کمتر شناخته شده ایرانی است که در گذشته از غذاهای بازاری محسوب می شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مشتی کدو در ادامه با ما همراه باشید.



مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت گوسفندی۳۰۰ گرم
لپه۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
کدو سبز۴ عدد
دارچین½ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده به مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه مشتی کدو 

مرحله اول

برای تهیه مشتی کدو خوشمزه ابتدای کار لپه را درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم و کاسه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس اجازه می دهیم لپه به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بماند تا کاملا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت ۳ ساعت لپه را آبکشی می کنیم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم. حالا قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم لپه کاملا بپزد.
 
مرحله سوم

در این مرحله گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. حالا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن در تابه اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم، سپس بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم. زمانی که پیاز سبک و شیشه ای شد، گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد.
 
مرحله پنجم

در این مرحله پوست سیر را جدا می کنیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا خامی ادویه ها گرفته شود.
 
مرحله ششم

حالا رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم رب کاملا سرخ شود. در ادامه آب جوش را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم جوش بزند. حالا لپه پخته شده را درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله زمانی که آب اضافی لپه خارج شد، آن را به مخلوط گوشت اضافه می کنیم، سپس پودر دارچین، پودر هل و زعفران دم کرده اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم خورشت روغن بندازد.
 
مرحله هشتم

حالا کدو را می شوییم، سپس درون یک تابه مناسب مقداری روغن مایع اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم، زمانی که روغن گرم شد کدو ها را به صورت سالم درون تابه قرار می دهیم تا کاملا سرخ شود.
 
مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت ۴۰ دقیقه خورشت را دورن ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس کدو های سرخ شده را کنار خورشت می چینیم. در آخر مشتی کدو را به همراه نان تازه و ماست چکیده سرو می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار