gardeshban.ir

منطقه گردشگری قره قشون بناب در نزدیکی روستای تازه کند زوارق، از توابع شهرستان بناب قرار دارد و فاصله آن از شهر بناب، پنج کیلومتر است.
کد خبر: ۴۹۲۲۹
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰-1400 October 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
منطقه گردشگری قره قشون بناب در نزدیکی روستای تازه کند زوارق، از توابع شهرستان بناب قرار دارد و فاصله آن از شهر بناب، پنج کیلومتر است.

در دامنه‌های جنوبی رشته کوه سهند و نزدیکی روستای تازه کند زوارق، کوه‌های بلند قره قشون استوارند. بلندای این کوه از سطح دریا ۱۶۲۳ متر است. به همین خاطر کوه‌نوردهای متعددی به این منطقه خوش آب‌وهوا می‌روند و توانایی‌هایشان را محکی می‌زنند. یکی از معروف‌ترین قله‌های این کوه هم تربه است. 

شاید اسمش را شنیده باشید. منطقه گردشگری قره قشون از جاهای دیدنی بناب است که در روزهای تعطیل محلی‌ها هم به آن سری می‌زنند. اینجا دور از هیاهوی شهر و در دامن طبیعت می‌شود کمی زندگی را نفس کشید.

این منطقه در ارتفاعات قره قشون جای گرفته است که چندین قله مرتفع دارد و از مقاصد محبوب کوهنوردان به شمار می‌‌رود. در سال ۱۳۸۲، یک کمپ گردشگری در دامنه کوه ایجاد کردند که از جمله امکانات آن می‌توان به چندین آلاچیق، سرویس بهداشتی، نمازخانه و بوفه اشاره کرد. راه دسترسی به این کمپ نیز آسفالت است. همچنین قدمت محوطه کوه قره قشون به دوران‌های تاریخی پس از اسلام بازمی‌گردد و به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی بناب، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در ارتفاعات این کوه چشمه های آبی از دل زمین می جوشد که آب معدنی بوده و قابل شرب نیز می باشد.نبود سطل آشغالهای مناسب و عدم رسیدگی به نظافت این منطقه از جمله مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پوشش گیاهی منطقه

با اینکه پوشش گیاهی دامنه این کوه‌ها کم است؛ اما تپه‌های صخره‌ای هم زیبایی خودش را دارد. به لطف دریاچه ارومیه و رشته کوه سهند، باران مهمان همیشگی این منطقه است. بارش‌های زیاد، خاک این منطقه را حاصلخیز می‌کند. به همین خاطر مسئولان به فکر کاشت نهال‌های بیشتر و ساخت پارک جنگلی در بالادست این کوه هستند. این کار از فرسایش خاک هم جلوگیری می‌کند. منطقه گردشگری قره قشون بناب پناهگاه امنی برای حیوانات مختلف است. اگر شانس با شما یار باشد، احتمالاً در راه چندتاییشان می‌بینید و می‌توانید تصویری از آن‌ها را در خاطرات دوربینتان قاب کنید.

این منطقه در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۰۵۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منطقه گردشگری قره قشون بناب 

نحوه دسترسی

آدرس : بناب، بخش مرکزی، روستای خلیلوند، در نزدیکی روستای تازه کند زوارق







مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار