gardeshban.ir

در این گزارش ۱۴ واقعیت حیرت انگیز درمورد هند که واقعا آن را به محلی منحصر به فرد در جهان تبدیل می‌کند جمع آوری کرده‌ایم.
کد خبر: ۴۹۲۷۱
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰-1400 October 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
هند کشور بسیار متنوعی و دارای مکان‌ها و آداب و رسوم جذابی است که ما را مجبور می‌کند حداقل یک بار در عمرمان به آنجا سفر کنیم. به دلیل مناظر طبیعی حیرت انگیز، خوراک‌های لذیذ، فرهنگ و رسوم غنی مطمئنا هند کشور شگفتی هاست.

 ۱۴ واقعیت حیرت انگیز درمورد هند که واقعا آن را به محلی منحصر به فرد در جهان تبدیل می‌کند جمع آوری کرده ایم.

۱. تپه‌ای در لَداخ وجود دارد که با گرانش مقابله می‌کند

تپه‌ مغناطیسی در حقیقت یک جاده‌ی سرازیری است که به دلیل شیب و دامنه‌های اطرافش تصور می‌کنید یک تپه است و به سمت بالا حرکت می‌کنید. بنابراین، هنگامی که اشیاء و وسیله نقلیه‌ای را در حال حرکت به سمت بالا در این جاده می‌بینید، در واقع آن‌ها به سمت پایین در حال حرکت است.

۲. شهر بِنارَس یا وانارسی هند به طورمتمادی یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های مسکونی جهان است

این شهر حتی در قرن هجدهم به یک پادشاهی مستقل تبدیل شده بود. خیابان‌های داخلی شهر، قدیمی‌تر و برای وسایل نقلیه موتوری باریک و غیرقابل عبورند. در حالی که حومه‌های جدیدتر شهر فراخ‌تر هستند.

۳. اولین موشک در هند برروی یک دوچرخه حمل می‌شد

موشک اکتشاف تغییرات جوی نایک آپاچی ساخت ناسا خیلی سبک بود طوری که می‌توانست برروی یک دوچرخه حمل شود. این موشک در ۲۱ ام نوامبر ۱۹۶۳ از باغچه‌ی یک کلیسا که بعدا ایستگاه پرتاب موشک تامبا اِکوتوریال گردید (به فضا) پرتاب شد.



۴. در بنگال غربی، گاو‌های هندی باید کارت شناسایی عکس دار داشته باشند

این اقدام پیش گیری به منظور جلوگیری از قاچاق گاو و محافظت از حیوانات ترتیب داده شده بود. دولت هند قصد داشت به این (اقدام) عمومیت ببخشدو به هرگاوی درکشوریک شماره شناسایی منحصربه فرداختصاص بدهد.

۵. ماوسینرام مرطوب‌ترین جای زمین است

شهر ماوسیزام درشمال شرقی هند رکورد مرطوب‌ترین مکان جهان را داراست. محلی‌ها باید خود را قبل ازفصل باران‌های موسمی آماده کنند. آن‌ها غذا ومواد موردنیاز را انبار می‌کنند و اغلب ازچمن انبوه برای ضدصدا کردن سقف هایشان استفاده می‌کنند.

۶. دریاچه لونار به وسیله‌ی یک شهاب سنگ ایجاد شده است

این دریاچه که بیش از ۵۰۰۰۰ سال پیش ایجادشد (گرچه مطالعات جدیدتر اینگونه مطرح می‌کنند که حتی خیلی قبل تر)، دارای ۲ ناحیه‌ی مجزاست که هیچگاه آمیخته نمی‌شوند. پژوهشی که در سال ۲۰۱۹ توسط موسسه‌ی فناوری هند بمبئی انجام شد معلوم کرد که موادمعدنی که (آب) دریاچه دارد مشابه نمونه‌های بدست آمده از ماه هستند.

۷. تنها اداره‌ی پست شناورجهان در هند است

ساختمان قایقی شکل برروی آب‌های دریاچه‌ی دال واقع شده است. این (ساختمان) درسال ۲۰۱۱ افتتاح شد واغلب توسط محلی‌هایی که نامه ارسال می‌کنند و نیز توریست‌هایی که از رویه‌ی کار موزه‌ی پستی که درمحل بازدید می‌کنند، ملاقات می‌شود. در واقع هم اداره پست محلی و هم جاذبه گردشگری می‌باشد.

۸. بلندترین مجسمه‌ی جهان درهند واقع شده است

تندیس اتحاد، والابای پاتِل، فعال استقلال طلب هندی را نشان می‌دهد. این مجسمه‌ی عظیم ۱۸۲ متر طول دارد و در ۳۱ ام اکتبر ۲۰۱۸ افتتاح شد. مجسمه در ایالت گجرات واقع شده است.

۹. معبد طلایی اَمریستار روزانه ۱۰۰۰۰۰ نفررا اطعام می‌کند

معبد هرروز از سال را ۲۴ ساعت بازاست و هرکسی را که گرسنه است بدون توجه به مذهب، جنسیت یا قومیت غذا می‌دهد. این (معبد) بزرگترین نوانخانه و آشپزخانه رایگان جهان درنظرگرفته می‌شود.



۱۰. فِرِدی مِرکوری اصالت هندی دارد

او ۵ سپتامبر ۱۹۴۶ باعنوان فَرُخ بولسارا در خانواده‌ای از نژاد ایرانی به دنیا آمد. بعد‌ها خواننده‌ی اصلی گروه معروف راک کویین شد و یکی از معروف‌ترین موسیقی دانانی که تا کنون زندگی کرده است درنظر گرفته می‌شود.

۱۱. مار و پله در هند ابداع شد

این بازی اصالتا درزمان‌های باستان تحت عنوان موکشا پاتام (Moksha Patam) شناخته شده بود وامروزه به عنوان یک کلاسیک جهانی درنظرگرفته می‌شود. بازیکنان بایداجزاء بازیشان را براساس تاس ریختن هدایت کنند درحالی که توسط نردبان یاری می‌شوند و توسط مار‌ها به عقب کشیده می‌شوند.

۱۲. هند از سال ۷ قبل ازمیلاد تا ۱۸ بعدمیلاد منبع اصلی الماس بود

از زمان‌های باستان تا قرن ۱۸ ام، هند منبع اصلی الماس جهان بود. بیشتر معدن کاری در زهکشی‌های رود‌های پِنِر و گَنگ اتفاق افتاده بود. خیلی از جواهرات معروف جهان مثل الماس امید و الماس‌های اورلوف به هند تعلق دارند.

۱۳. هیچ در و قفلی در شانی شینگاپور وجود ندارد

ساکنان ادعا می‌کنند که قرن هاست هیچ دزدی درروستا وجود نداشته است. همه بایدبه این رسم احترام بگذارند و حتی ساختمان‌های جدید نمی‌توانند در‌ها یا قفل‌های کارگذاشته شده داشته باشند.

۱۴. درایالت کِرالا، هند، چشمه‌ای معدنی فقط برای فیل‌ها وجود دارد

بیش از ۵۹ حیوان درآن واحد در حیاط فیل پوناتور کوتا (کاخ قدیمی درایالت کِرالا) پرورش داده می‌شوند. آن‌ها ماساژ‌های آرامش بخش و حمام‌های نیروبخش دریافت می‌کنند، رژیم غذایی‌ای که با دقت چیده شده است دارند، و با معالجات آیورودا (نوعی درمان پزشکی هندی که استفاده از گیاهان، خوردن انواع مشخصی از غذا و انجام یوگا را شامل می‌شود) درمان می‌شوند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار