gardeshban.ir

اين غذا را مي‌توانيد با پاستاهايي مثل پنه(penne)، پاستاي پروانه‌اي (farfalla)، لوله‌اي(ziti) و پيچي(fusilli) درست کنيد.
کد خبر: ۴۹۳۱۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰-1400 October 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
از آن جايي که پريماورا به معني بهار است، سبزيجاتي که براي اين غذا انتخاب مي‌شوند، مي‌توانند از بين سبزيجات تازه و بهاره باشند. مي‌توان به اين غذا مرغ، سوسيس يا ميگو نيز اضافه کرد، ولي بخش اصلي در اين نوع پاستا سبزيجات هستند. 



اين غذا را مي‌توانيد با پاستاهايي مثل پنه(penne)، پاستاي پروانه‌اي (farfalla)، لوله‌اي(ziti) و پيچي(fusilli) درست کنيد. اگر نوع بلندتري از پاستا را استفاده مي‌کنيد، مثل اسپاگتي يا نوع فتوچيني (fettuccine) که باريک و نودل مانند آن است، بايد سبزيجات را باريک خرد کنيد تا با شکل پاستا هماهنگ باشند. 

با اين مقدار مواد مي‌توانيد اين پاستا را براي 4 نفر و در مدت 40 دقيقه درست کنيد. چي لازم دارم (براي 4 پيمانه سبزيجات): هويج پوست کنده و خرد شده 1 عدد بادنجان کوچک خرد شده نصف بادنجان پياز قرمز نصف پياز فلفل دلمه‌اي به هر رنگي نصف فلفل روغن‌زيتون 3 قاشق سوپ‌خوري نمک و فلفل به مقدار لازم 

مواد لازم براي سس پاستا: 


ادويه ايتاليايي ½ قاشق چايخوري نمک و پودر سير کمي سس گوجه فرنگي ¼ پيمانه گوجه گيلاسي نصف شده 500 گرم پاستا 400 گرم پنير پارمژان رنده شده به دلخواه 

چطور بپزم: 

قابلمه‌اي بزرگي از آب را به جوش مي‌آوريم و به آن نمک اضافه مي‌کنيم. روغن را در ماهي‌تابه‌ بزرگي روي شعله متوسط گرم مي‌کنيم. هويج (را به قطعات 5 در 1.5 سانتي متري خرد مي‌کنيم) و بقيه سبزيجات از فلفل دلمه‌اي گرفته تا پياز و بادنجان (را به قطعات 0.5 سانتي‌متري خرد مي‌کنيم) را اضافه کرده، هم مي‌زنيم تا با روغن پوشيده شوند. 

تا وقتي که سبزيجات کاملاً پخته شوند، حدود 10 دقيقه، آنها را مي‌پزيم و گه‌گاهي هم مي‌زنيم. پس از پخته شدن سبزيجات، شعله را خاموش مي‌کنيم. پاستاي خشک را به آب در حال جوش اضافه مي‌کنيم. 

زمان را طوري تنظيم کنيد تا کمي بعد از پختن سبزيجات پاستا هم آماده باشد. دوباره شعله زير سبزيجات را روشن مي‌کنيم و ¼ پيمانه سس گوجه‌فرنگي يا سس مارينارا را به همراه ¼ پيمانه آب براي رقيق کردن آن، به سبزيجات اضافه مي‌کنيم. 

(اگر از سس آماده اسپاگتي يا مارينارا استفاده مي‌کنيد، نيازي نيست خيلي ادويه به آن بي‌افزاييد، تنها ½ قاشق چايخوري ادويه ايتاليايي (de Provence)، مقدار کمي نمک و پودر سير و نمک و فلفل براي طعم دادن به آن کافي است، چون اين سس‌ها خودشان ادويه دارند). 

اگر از سس گوجه‌فرنگي ساده استفاده مي‌کنيد، ادويه ايتاليايي در اين پاستا را با ترکيبي از پونه، ريحان، آويشن، مرزنجوش، رزماري، مريم گلي درست کنيد و به سس اضافه نماييد. ممکن است بخواهيد آشپزي را با سرخ کردن يک حبه سير ريز شده شروع کرده و سپس سبزيجات را به آن اضافه کنيد و در مرحله بعد مقدار بيشتري ادويه (براي طعم دار کردن غذا) بي‌افزاييد. 

پاستا را پس از 10 تا 15 دقيقه آبکش مي‌کنيم و مستقيماً در تابه سبزيجات مي‌ريزيم. اگر نياز است، سس بيشتري اضافه مي‌کنيم. گوجه‌هاي گيلاسي نصف شده را به آرامي مخلوط مي‌کنيم. اگر دوست داريد، اين غذا را با مقداري پنير پارمژان رنده شده سرو کنيد. مقدار خيلي کمي ريحان تازه هم طعم خوبي به اين غذا مي‌دهد. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار