gardeshban.ir

مدیرکل دفتر طرح و برنامه وفناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت با بیان اینکه این سازمان یکی از ۱۰ دستگاه برتر در حوزه خدمات الکترونیک انتخاب شده، گفت: با راه اندازی «سامانه جامع زیارت» همه سامانه‌های پذیرش زائران حج، عمره و عتبات در آن تجمیع شده است.
کد خبر: ۴۹۳۲۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰-1400 October 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
مهران فرشید با بیان اینکه «سامانه جامع زیارت» به نشانی http://ziarat.haj.ir/ امکان تعریف انواع بسته های زیارتی وجود دارد، افزود: شرکت های مجری اگر بسته ای را بعد از تایید، تعریف کنند، می توانند آن را در سامانه زیارت بارگذاری کرده و از این طریق در معرض دید همه دفاتر زیارتی و خدمات گیرندگان قرار دهند.

وی با بیان اینکه فاز نخست سامانه جامع زیارت همزمان با آغاز نام نویسی به سوریه راه اندازی شده، گفت: شرکت های مجری، دفاتر خدمات زیارتی، زائران و کارشناسان ذیربط در سازمان می توانند از این سامانه استفاده کنند.

فرشید افزود: شرکت های مجری می توانند ضمن ارائه بسته های زیارتی خود از این طریق، در قالب قرارداد الکترونیکی با سایر کارگزاران دفاتر خدمات زیارتی در راستای خدمت رسانی مطلوب تر و باکیفیت تر تعامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه همه فعالیت ها در سامانه جامع زیارت برای خدمت رسانی هرچه بهتر و سریع تر به مردم برنامه ریزی شده، اظهار کرد: متقاضیان می توانند همه اقدامات و درخواست های خود را در این سامانه به صورت غیرحضوری انجام دهند و بسته های زیارتی را نیز از این طریق دریافت وانتخاب کنند.

فرشید ادامه داد: ایجاد رقابت سالم و برخط، تنوع در بسته های زیارتی، توجه به تمامی سلایق در قالب بسته های زیارتی، شفافیت، کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت از جمله آثار راه اندازی سامانه جامع زیارت است.

وی با بیان اینکه این سامانه در دست توسعه است، گفت: در حال حاضر فاز نخست آن رونمایی شده و در دسترس قرار گرفته و امید است با سرعت بیشتر سایر امکانات آن تکمیل و مورد استفاده عموم قرار بگیرد.

سازمان حج و زیارت یکی از ۱۰ دستگاه برتر در حوزه خدمات الکترونیک  

فرشید در ادامه خبر داد که سازمان حج و زیارت در سایه اقدامات و برنامه های راهبردی در ارائه خدمات به مردم در هشتمین  ارزیابی خدمات شناسنامه دار دستگاه های اجرایی توسط دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در پاییز ۱۴۰۰ از میان ۱۶۸ دستگاه کشور رتبه ششم را کسب کرد.

وی گفت: پیش از این سازمان در دوره ششم این ارزیابی ها رتبه بیست و هشتم و در هفتمین دوره نیز رتبه هفتم را به دست آورد که در این دوره با تلاش ، همکاری و پیگیری مستمر اداره کل طرح و برنامه وفناوری اطلاعات و همکاری قابل توجه اداره کل روابط عمومی و اداره کل بازرسی و همه دست اندرکاران این جایگاه باز هم صعودی بود و سازمان حج و زیارت رتبه ششم را به خود اختصاص داد.

رشد ۲۲ پله ای سازمان حج و زیارت در خدمات الکترونیک

فرشید ادامه داد: در این دوره ۵ پنج هزار و ۹۸۹ خدمت از ۱۶۸ دستگاه اجرایی مورد بررسی قرار گرفت و در دوره هفتم ۵ هزار و ۹۶۸ خدمت از ۱۶۶ دستگاه و در دوره ششم ۵ هزار و ۷۰۰ خدمت از ۱۵۷ دستگاه اجرایی بررسی شد که نشان دهنده رشد ارزیابی ها و افزایش تعداد دستگاه های اجرایی مورد بررسی است.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت در ذیل وزارتخانه مرتبط از بین ۶ دستگاه رتبه اول را کسب کرده، گفت: ارزیابی خدمات شناسنامه دار دستگاه های اجرایی از سال ۱۳۹۵ آغاز و همچنان ادامه دارد که ارزیابی سازمان حج و زیارت نشان دهنده سیر صعودی خدمات الکترونیک این سازمان در ارزیابی ها و پایش های مورد نظر است.

فرشید خاطرنشان کرد: ارزیابی های صورت گرفته در این هشت دوره به صورت ارزیابی دولت کاربر محور، دولت شفاف، دولت یکپارچه و دولت مشارکتی انجام گرفته است.

وی بیان کرد: در بخش دولت کاربرمحور رتبه سوم با امتیاز ۹۶، در بخش دولت شفاف رتبه هشتم با امتیاز ۸۰، در بخش دولت یکپارچه رتبه پنجم با امتیاز ۱۰۰ و در بخش دولت مشارکتی رتبه دوم با امتیاز ۹۰ حاصل شده است. در هر کدام از بخشهای ذکر شده ۱۰ خدمت به همراه ۳۲ زیرخدمت مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار