gardeshban.ir

برای پخت سیب زمینی ها حدود ۴۵ دقیقه زمان لازم است. پس از گذشت این زمان، سیب زمینی ها را پوست گرفته و کنار می گذاریم.
کد خبر: ۴۹۴۰۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰-1400 October 14
گردشبان (gardeshban.ir) :


مواد لازم برای ۴ نفر

سیب زمینی۴ عدد
هویج۴ عدد
پیاز۱ عدد
جعفری و شوید۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی 

طرز تهیه کوفته سیب زمینی و هویج 

مرحله اول

برای تهیه کوفته سیب زمینی و هویج خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی می شوییم، سپس به همراه ۳ لیوان آب و کمی نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.
 
مرحله دوم

برای پخت سیب زمینی ها حدود ۴۵ دقیقه زمان لازم است. پس از گذشت این زمان، سیب زمینی ها را پوست گرفته و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی یا خلالی نازک و یکدست خرد می کنیم.
 
مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و پیاز را به همراه مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک شود، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم.
 
مرحله چهارم

پس از اینکه عطر ادویه ها خارج شد، هویج را داخل تابه رنده می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا آب آن کشیده شده و به خوبی نرم شود. در ادامه سیب زمینی های آبپز شده را درون تابه رنده می کنیم.

مرحله پنجم

حالا سیب زمینی را ۵ دقیقه به همراه دیگر مواد تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا مواد خنک شوند. در همین حین جعفری و شوید را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سبزیجات را به همراه ادویه های دلخواه و ۴ قاشق روغن به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند. در نهایت به اندازه یک نارنگی از مواد بر می داریم و به صورت دلخواه با دست شکل می دهیم.
 
مرحله هفتم

تمام مایه کوفته را به همنی صورت شکل داده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. این کوفته را به همین صورت می توانیم سرو کنیم یا اینکه اگر با کالری آن مشکلی نداشته باشیم، می توانیم کوفته ها را درون روغن فراوان سرخ کنیم.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار