gardeshban.ir

خانه جواهری از بناهای قاجاری و جاهای دیدنی اصفهان است و در یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر قرار دارد.
کد خبر: ۴۹۴۳۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰-1400 October 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
خانه جواهری از بناهای قاجاری و جاهای دیدنی اصفهان است و در یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر قرار دارد. در سال ۱۳۸۶، خانه جواهری توسط سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به کارگاه‌های هنرها وصنایع دستی تبدیل شد. 

خانه تاریخی جواهری اصفهان؛ جاذبه ای با قدمت 100 ساله+عکس

فرم خانه جواهری مربعی شکل است و فضاهای معماری در چهار جبهه، حیاط آن را احاطه کرده‌اند. با بنایی دو طبقه، تزییناتی مانند گچبری، نقاشی، شیشه‌های رنگی و درهای ارسی از زیبایی‌های خانه جواهری به شمار می‌روند.

این اقامتگاه دارای قدمت 100 ساله است که به دوران قاجار برمی گردد و پس از طی مدتی برای مرمت و بازسازی به سبک پهلوی و گرجی مورد استفاده و بهره برداری گردشگران و طبیعت گردان قرار گرفته است.

خانه تاریخی جواهری اصفهان؛ جاذبه ای با قدمت 100 ساله+عکس

خانه جواهری به‌دلیل فرسودگی در گذر زمان، چند سال پیش مرمت و بازسازی شد و در تاریخ ۲۲ مرداد سال ۱۳۸۴ توسط اداره میراث فرهنگی، به ثبت رسید و در سال ۱۳۸۶ به کارگاه‌های هنری و صنایع دستی تبدیل شد.

 آدرس : اصفهان ، خیابان ابن سینا

خانه تاریخی جواهری، یکی از زیباترین و جذاب‌ترین خانه‌های تاریخی اصفهان است که علاقه‌مندان و عاشقان به فضاهای نوستالژیک می‌توانند در سفر به اصفهان در کنار بازدید از اماکن دیدنی اصفهان به صورت انفرادی و یا در قالب تور اصفهان از این خانه بی‌نظیر دیدن می‌کنند و نهایت لذت را می‌برند. مسافران در سفر به اصفهان برای بازدید از خانه جواهری باید به آدرس خیابان ابن سینا اصفهان، کوچه مسجد آقا نور بروند و از سبک و شیوه معماری و همچنین تزیینات این خانه دیدن کنند.

پلان خانه جواهری اصفهان مربعی شکل است که با فضاها و معماری چهار جبهه خود، به همراه حیاط چهارگوش و همچنین پوشش فضاهای طاق و تختی و تویزه که دور تا دور این خانه را احاطه کرده‌اند، چشم هر بیننده‌ای را خیره خود می‌کند.

خانه تاریخی جواهری اصفهان؛ جاذبه ای با قدمت 100 ساله+عکس

تاریخچه خانه جواهری اصفهان به دوره قاجار برمی‌گردد و شما با گشت‌وگذاری که در فضای اصلی و ارزشمند این خانه دارید، در ضلع جنوبی خانه تاریخی جواهری فضاهای زیبایی را می‌بینید که شامل تالاری در وسط، با نمایی مشرف به حیاط و طاقچه‌های هلالی شکل و همچنین نوعی دیگر از طاقچه بلندهای چهارگوش می‌شود که نگاه گردشگران تور اصفهان را مجذوب خود می‌کند، به طوری که اگر شما ساعت‌ها در این مجموعه به نظاره از معماری آنجا بنشینید از بازدید این مکان سیر نمی‌شوید. 

همچنین در ضلع شرقی خانه، از تالاری با یک پیش‌ آمدگی مزین به اُرسی سه ‌لنگه چوبی و اتاق‌های جانبی با سه دری‌های مشرف به حیاط و دو ایوان که در طرفین تالار قرار دارند دیدن می‌کنید که بسیار تماشایی است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار