gardeshban.ir

استاندار خوزستان خواستار راه اندازی خطوط پروازی بین خوزستان و شهرهای نجف و بغداد عراق شد.
کد خبر: ۴۹۴۵۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰-1400 October 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
صادق خلیلیان در نشست با ابراهیم صالح محمد سرکنسولگر عراق در اهواز با بیان اینکه عراق از مهم‌ترین همسایگان از نظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، گفت: تسهیل تجارت، رفت و آمد گردشگران و اتباع دو کشور و همچنین رفع موانع و مشکلات موجود در این زمینه‌ها بسیار ضروری است.

وی با تاکید بر توسعه روابط تجاری میان کشور عراق و جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: در این راستا پیشنهاد شده که کارگروه تنظیم همکاری‌های اقتصادی و تجاری با استان خوزستان تشکیل تا از این طریق علاوه بر جدیت در روند همکاری‌ها گام‌های مهمی نیز در توسعه تجارت برداشته شود.

خلیلیان، اتصال ریلی ایران و عراق برای هر دو کشور را بسیار مهم خواند و گفت: راه آهن خرمشهر- شلمچه - بصره در زمینه‌های مختلف به ویژه ایجاد بستری ارزان در حوزه صادرات بسیار کمک کننده و مؤثر واقع خواهد شد.

استاندار خوزستان همچنین بر تسریع راه‌اندازی خطوط پروازی میان خوزستان - نجف - بغداد تاکید کرد و وجود پرواز میان این دو کشور را امر مهمی در توسعه گردشگری و امور بازرگانی دانست.

وی ضمن تشکر از پیگیری و تلاش سرکنسول عراق در اهواز بر افزایش توسعه روابط تجاری بین دو کشور گفت: امیدوارم شاهد هر چه بیشتر روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عراق باشیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار