gardeshban.ir

سس آلفردو معمولا با شیر یا خامه تهیه می‌شود؛ اما شما در این‌جا با استفاده از نوشیدنی کفیر طعم متفاوتی به فتوچینی خواهید بخشید.
کد خبر: ۴۹۵۱۳
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰-1400 October 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
سس آلفردو معمولا با شیر یا خامه تهیه می‌شود؛ اما شما در این‌جا با استفاده از نوشیدنی کفیر طعم متفاوتی به فتوچینی خواهید بخشید.



با سس آلفردو، این غذا مفید‌تر و کم‌کالری‌تر می‌شود و طعمی متفاوت با پاستا‌هایی که پی از این خورده‌اید پیدا می‌کند.

کفیر نوعی نوشیدنی است که از تخمیر دانه‌های کفیر در شیر ایجاد می‌شود، خاصیت پروبیوتیک دارد و در کنار خواص بی‌شمار طعم جدید و بی‌نظیری به فتوچینی آلفردو با سس کفیر خواهد داد.

مواد لازم برای تهیه فتوچینی آلفردو با سس کفیر

سینه مرغ گریل‌شده دو عدد
پاستا فتوچینی ۴۰۰ گرم
نوشیدنی کفیر ناری یک دوم پیمانه
روغن زیتون سه قاشق غذاخوری
سیر (خرد شده) دو حبه
آرد سه قاشق غذاخوری
آب مرغ یک پیمانه
پودر پنیر پارمسان یک‌دوم پیمانه
نمک و فلفل به مقدار لازم
ریحان تازه به مقدار لازم

طرز تهیه فتوچینی آلفردو با سس کفیر

مرحله اول

برای تهیه فتوچینی آلفردو با سس کفیر ابتدا یک قابلمه بزرگ انتخاب کرده، آن را پر از آب کنید و روی شعله گاز قرار دهید تا بجوشد. فتوچینی‌ها را در آب جوش بریزید تا خوب بپزند. زمان مورد‌نیاز برای پخت فتوچینی بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است.

فتوچینی‌ها را آبکش کنید و در قابلمه مناسبی کنار بگذارید.

مرحله دوم

ماهیتابه‌ای را روی شعله متوسط گاز قرار دهید و روغن زیتون را در آن گرم کنید، سپس سیر خرد شده را به آن اضافه کنید. یک تا دو دقیقه آن را روی گاز هم بزنید تا معطر شود.

مرحله سوم

آرد را به سیر اضافه کنید و کمی هم بزنید تا با روغن مخلوط شود. سپس آب مرغ را به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم

سس آلفردو را به تدریج هم بزنید تا یکدست شود. پس از اینکه سس کمی غلیظ شد، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله پنجم

پودر پنیر پارمسان را با سس مخلوط کنید، سپس نوشیدنی کفیر ناری کاله را به آن اضافه کنید و سس را به تدریج هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. این سس به مرور زمان غلیظ و غلیظ‌تر می‌شود. در این مرحله با مقدار نمک و فلفل مورد علاقه خود سس آلفردو با کفیر را مزه‌دار کنید.

مرحله ششم

سس آلفردو با کفیر را روی فتوچینی‌هایی که از قبل پخته و آماده کرده بودید بریزید و خوب با هم مخلوط کنید تا فتوچینی آلفردو با سس کفیر شما آماده شود.

مرحله هفتم

فتوچینی آلفردو را در بشقاب مورد نظر خود بریزید و مقداری از سینه مرغ گریل‌شده را روی آن قرار دهید. سپس با ریحان تازه روی بشقاب را تزیین کنید. غذای شما آماده سرو است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار