gardeshban.ir

بازارهای پراگ یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی‌های تاریخی و بردن یک یادگاری اصیل به خانه هستند.
کد خبر: ۴۹۵۱۴
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰-1400 October 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
آیا امید به بردن یک سوغاتی تاریخی از سفر به خانه را دارید؟ بازارهای پراگ محل خوبی برای تهیه‌ی یادگاری‌های شگفت‌انگیز فراوان، وسایل دست‌دوم ارزان‌قیمت و حتی کریستال‌های مخصوص منطقه‌ی بوهمی هستند. این مقاله به بررسی بهترین بازارهایی در پایتخت جمهوری چک می‌پردازد که می‌توان در آن‌ها اقلام دست‌دوم حیرت‌انگیزی پیدا کرد.

۵ بازار پراگ برای خرید سوغاتی های منحصر به فرد+عکس

بازار دست دوم فروشی پراگ

این بازار بی‌نام است اما به خاطر قرارگیری در خیابان یو الکتری (U Elektry) به آن بازار یو الکتری می‌گویند، این بازار به‌عنوان بزرگ‌ترین دست دوم فروشی در اروپا، محوطه‌ای به مساحت ۵۰,۰۰۰ مترمربع را به اشغال خود درآورده و همان‌طور که از وسعت آن انتظار می‌رود، جایی بسیار شلوغ و پر همهمه است. در این بازار غرفه‌های مشخص و سازماندهی‌شده وجود ندارد و تمام فضای آن پر از میزهای نامرتبط و اشیاء روی‌هم ریخته در سبدها یا پارچه‌هایی بر روی زمین است.

بااین‌حال، جادوی یو الکتری در اینجا نهفته است؛ هیچ راهی برای فهمیدن اینکه چه چیزی، از شیشه‌های منطقه‌ی بوهمی گرفته تا سفال، مدال‌های دوران شوروی و حتی جواهرات، در این بازار انتظار شما را می‌کشد، وجود ندارد. برای یافتن بهترین وسایل، صبح زود راهی این بازار شوید و در حین یافتن یک جواهر، صرفاً توجه خود را معطوف به اسباب‌بازی‌ها و لباس‌های کهنه نکنید. این بازار در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۶ صبح تا ۲ بعدازظهر دایر است.

۵ بازار پراگ برای خرید سوغاتی های منحصر به فرد+عکس

بازار کلمنتینوم

این یکشنبه‌بازار در منطقه‌ای کاملاً ناشناخته در پراگ قرار دارد. بازار کلمنتینوم که در محوطه‌ای مخفی، درست چند قدم دورتر از کتابخانه‌ی باشکوه کلمنتینوم (Clementinum) واقع شده، متشکل از میزهایی است که فروشندگان اشیاء عتیقه و دست‌دوم برپا کرده‌اند. وسایل خرده‌ریز، از کریستال‌های دست‌دوم گرفته تا یادگارهای دوران شوروی سابق، به‌وفور در این بازار یافت شده و می‌توان بر سر آن‌ها چانه هم زد.

۵ بازار پراگ برای خرید سوغاتی های منحصر به فرد+عکس

بازاری در یک گالری شناور

یک دلیل خوب برای سر زدن به این بازار کوچک وجود دارد. این بازار بر روی قایقی برپا می‌شود که دائماً در کنار رود در محله‌ی زیبای ناپلاوکا (Naplavka) در پراگ لنگر انداخته است. گالری اِ ووید (A void) که تنها در دومین شنبه‌های هرماه دایر می‌شود، محل خوبی برای یافتن زیورآلات کوچک نظیر جواهرات و ساعت‌های قدیمی و همچنین لباس‌ها، کیف‌ها و وسایل دست‌دوم منزل است.

۵ بازار پراگ برای خرید سوغاتی های منحصر به فرد+عکس

بازار نامستی میرو

بازار نامستی میرو (Namesti Miru)، در اصل همان بازاری است که در گالری «ا ووید» برپا می‌شود؛ با این تفاوت که این بازار در آخرین شنبه‌ی هرماه دایر شده و از این مکان به میدانی درست در مقابل کلیسای نئوگوتیک سنت لودمیلا (St. Ludmila) نقل‌مکان می‌کند؛ زیرا این مکان نسبتاً بزرگ‌تر و بازتر است و می‌توان در آن وسایل دست‌دوم بیشتری برای خانه نظیر ظرف، مبلمان و آثار هنری پیدا کرد.

۵ بازار پراگ برای خرید سوغاتی های منحصر به فرد+عکس

بازار کلکسیونرها

اگر به دنبال وسایل قدیمی باکیفیت‌تر و کلکسیونی هستید، بهترین کار خارج شدن از شهر پراگ است. شهر بوشتهراد (Buštěhrad) که تنها ۳۰ دقیقه تا پراگ فاصله دارد، میزبان بازار کلکسیونرها است. این بازار برای بیش از سه دهه است که در سراسر سال برپا می‌شود. وسایل مربوط به دوران چک‌اسلواکی سابق، از سفال و سنجاق‌سر گرفته تا کریستال‌های قیمتی و دوربین‌های قدیمی، به‌وفور در این بازار یافت می‌شود، اما می‌توان در اینجا وسایل کلکسیونی دیگر را نیز خریداری کرد. به هنگام دیدار از این بازار، انتظار اتفاقات غیرمنتظره و یافتن وسایلی چون ماسک‌های جنگی، مبلمان قدیمی و عروسک‌های چوبی زیبا را داشته باشید.

۵ بازار پراگ برای خرید سوغاتی های منحصر به فرد+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار