gardeshban.ir

گیلان جزو استان‌های دیدنی و زیبای کشورمان است که جاذبه‌های گردشگری زیادی در گوشه و کنار آن جا خوش کرده‌اند.
کد خبر: ۴۹۵۵۹
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰-1400 October 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
گیلان جزو استان‌های دیدنی و زیبای کشورمان است که جاذبه‌های گردشگری زیادی در گوشه و کنار آن جا خوش کرده‌اند. آبشار روخانکول رودبار هم مانند یک نگین الماس در دل جنگل‌های هیرکانی گیلان واقع شده است. 

به‌خصوص برای کسانی که از خستگی کارهای روزمره خود کلافه شده اند، دیدن این آبشار در یک طبیعت بکر، نعمتی وصف نشدنی است. بدون شک حال و هوایتان در این جنگل زیبا و کنار آبشار عوض می‌شود و احساس نشاط بی نظیری خواهید داشت. 

برای رسیدن به آبشار روخانکول باید از جاذبه معروفی به نام جنگل‌های هیرکانی بگذرید. هوای خنک و عطر مطبوعی که در این جنگل به مشامتان می‌رسد، هیچ‌گاه فراموشتان نخواهد شد. مگر می‌توان از این همه زیبایی گذشت؟

برای رسیدن به آبشار، باید از جاده امامزاده هاشم عبور کنید، سپس مقداری را در جنگل با هوای مرطوب که قطرات شبنم بر روی گونه‌هایتان می‌چکد، پیاده‌روی کنید. مسیر آن‌قدر زیباست که برای لحظاتی موقعیتتان را فراموش می‌کنید. کسانی که عاشق طبیعت‌گردی هستند، بدون شک می‌توانند این موقعیت را دریابند و از آن برای انرژی گرفتن از طبیعت بهره ببرند. این آبشار زیبا و جذاب از دل کوه‌های بالادست می‌جوشد و از صخره‌ها راه خود را به سمت پایین ادامه می‌دهد.

 هوا آن‌قدر با طراوت است که در دل تابستان احساس خنکی خاصی را در این منطقه خواهید داشت. البته اگر جزو افراد سرمایی هستید، بهتر است که حتماً همراه خودتان لباس گرم هم داشته باشید. پس از دیدن این آبشار و جنگل‌های تاریخی، اقامتگاه‌های نزدیک این آبشار همراه شما هستند تا در آن‌ها به استراحت بپردازید و از جلوه‌های زیبای طبیعت بیشتر لذت ببرید. در اطراف این آبشار باز هم مکان‌های دیدنی زیادی وجود دارد که می‌تواند روزها شما را به خود سرگرم کند و سفری پرخاطره برایتان به ارمغان آورد.



چرا بازدید از آبشار روخانکول رودبار را پیشنهاد می‌کنیم؟

آبشار جزو زیبایی‌های طبیعت است که همیشه برای انسان قابل ستایش بوده است. این روزها که همه ما به دنبال آرامش هستیم، گذراندن ساعاتی از وقت خود در کنار این نعمت خدادادی، بدون شک حال دلمان را حسابی خوب می‌کند. به همین علت برخی افراد مثل این که به گردشگری در طبیعت اعتیاد دارند و سعی می‌کنند تا هر چه بیشتر از طبیعت اطرافشان انرژی بگیرند. آبشار روخانکول رودبار هم از دیدنی‌هایی است که البته دارای خصوصیات ویژه‌ای برای گردشگری است. برخی از این خصوصیات، شامل موارد زیر هستند:

• آبشاری زیبا و چشم‌نواز در دل جنگل
• دیدن جنگل‌های هیرکانی با پوشش گیاهی و درختان با ارزش و خاص
• هوای مطبوع و خنک منطقه
• صدای آواز پرندگانی که فقط در این جنگل زندگی می‌کنند
• امکان کمپ زدن در کنار رودخانه و لذت بردن از آرامش آن

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته

آبشار روخانکول رودبار از جاهایی است که بهتر است یک بار هم که شده است آن را ببینید. در دل جنگل‌های هیرکانی که خود قدمتی طولانی دارند و درختانی با صدها سال سن در آن‌ها دیده می‌شوند، آبشاری زیبا همانند یک نگین جا خوش کرده است. در مسیر که شروع به حرکت می‌کنید، همه جا زیباست، هر چند باید کمی هم برای دیدن آبشار به خودتان زحمت بدهید و پیاده‌روی کنید؛ اما مسیر زیبا و پر از سبزه و گل، آن‌قدر شما را سرگرم خود می‌کند که ترجیح می‌دهید آرام‌تر قدم بردارید و از زیبایی‌های مسیر بیشتر لذت ببرید. البته فراموش نکنید که آبشار برایتان چشم‌اندازی جذاب و خاص است. ممکن است ساعت‌ها در کنار آب بنشینید و از دیدن آن سیر نشوید. صدای آواز پرندگان و آرامش جنگل و رودخانه، تناقصی است که شما را شگفت‌زده می‌کند. احساس می‌کنید با تمام وجودتان حس طراوت دارید؛ به‌خصوص که آب و هوای این منطقه با رطوبت مناسب و اکسیژن بالا، بدنتان را جانی دوچندان می‌بخشد. در اطراف آبشار درختان بسیار بلند راش و بلوط را می‌بینید که تاریخی کهن را در ساقه خود نهان کرده‌اند. می‌توانید در زیر سایه‌های در هم تنیده این درختان کمپ بزنید و ساعاتی را در کنار آبشار به دور از هیاهوی زندگی شهری سر کنید. حتی گردشگران زیادی چندین شب را در دل این جنگل و کنار آبشار کمپ می‌زنند تا خاطره جذابی از سفر خود داشته باشند.

چگونه به آبشار روخانکول رودبار برویم؟

برای رفتن به آبشار روخانکول، بهتر است یک تعطیلات چند روزه را انتخاب کنید که بتوانید بیشتر از زیبایی‌های طبیعی این منطقه لذت ببرید. اگر در گیلان ساکن هستید که کارتان راحت است؛ اما افرادی که در سایر شهرها زندگی می‌کنند، می‌توانند به‌راحتی بلیط لحظه آخری بگیرند و خودشان را به گیلان برسانند. سپس یک روز صبح، در مسیر اتوبان تهران رشت حرکت کنید. در نزدیکی امامزاده هاشم به سمت روستای براگور ادامه دهید. در دل جنگل‌های هیرکانی این آبشار واقع شده است که باید مقداری از مسیر را هم پیاده‌روی کنید تا به آبشار برسید.

آبشار روخانکول رودبار؛ نگینی در دل جنگل‌های هیرکانی گیلان+عکس

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار روخانکول رودبار

البته دیدن آبشار روخانکول رودبار می‌تواند به تنهایی یک گردش همه‌جانبه و نشاط‌آور باشد. با این حال ممکن است دوست داشته باشید از دیگر جاذبه‌های اطراف هم دیدن کنید. امامزاده هاشم در نزدیکی این آبشار واقع شده است و می‌توانید حال معنوی‌تان را هم با زیارت در این مکان مقدس جلا دهید. سفیدرود هم می‌تواند امکان رودخانه نوردی را برایتان فراهم کند و در کنار آن به گشت‌وگذار بپردازید. جنگل‌های هیرکانی هم که خود امکان گردشگری را به شما می‌دهد. ییلاقات دیلمان سیاهکل با جاده زیبا و چشم‌نواز خود هم می‌تواند روز دیگری را برای شما پر خاطره کند. می‌توانید روستای براگور را هم ببینید و از محصولات و صنایع‌دستی ساکنان این منطقه هم خریدی داشته باشید.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به آبشار روخانکول رودبار

اقامتگاه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید پس از گشت و گذار در طبیعت و دیدن آبشار روخانکول رودبار در آن‌ها به استراحت بپردازید. آن‌قدر در کنار آبشار از طبیعت لذت می‌برید که اصلاً متوجه خستگی خود نمی‌شوید. با این حال باید از قبل فکری برای اقامتگاه یا محلی برای استراحت خود کنید. اگر به صورت دسته‌جمعی به گردشگری رفته‌اید، می‌توانید در دل جنگل هیرکانی کمپ بزنید. در اطرافتان هم اقامتگاه‌های زیادی هستند که گذراندن وقت در آن‌ها خالی از لطف نیست.

فاصله آبشار روخانکول رودبار تا جاذبه‌های دیدنی نزدیک

فاصله تا اقامتگاه بوم‌گردی روخانکول: ۲ کیلومتر
فاصله تا اقامتگاه بوم‌گردی گالش کلاً: ۵ کیلومتر
فاصله تا هتل بوم‌گردی گیل گمش: ۸ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار