gardeshban.ir

برای تهیه کشکک خوشمزه ابتدای کار لوبیا قرمز را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس می شوییم تا گرد غبارش شسته شود.
کد خبر: ۴۹۶۰۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰-1400 October 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت گوسفندی۲۰۰ گرم
بلغور گندم۱ و نیم لیوان
لوبیا قرمز۲ لیوان
شیره انگور یا شکربه مقدار کافی
روغن محلی به مقدار کافی



طرز تهیه کشکک 

مرحله اول

برای تهیه کشکک خوشمزه ابتدای کار لوبیا قرمز را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس می شوییم تا گرد غبارش شسته شود. در ادامه کاسه را تا نیمه پر از آب می کنیم و اجازه می دهیم لوبیا قرمز به مدت ۲۴ ساعت درون آب بماند.

مرحله دوم

حالا برای این که نفخ لوبیا قرمز بهتر گرفته شود، طی ۲۴ ساعت ۳ مرتبه آب لوبیا قرمز را عوض می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۱۲ ساعت بلغور را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و می شوییم تا گرد و غبارش شسته شود.
 
مرحله سوم

در این مرحله درون کاسه حاوی بلغور را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس اجازه می دهیم بلغور به مدت ۱۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه پس از گذشت ۱۲ ساعت لوبیا را درون آبکش می ریزیم، سپس آبکشی می کنیم.

مرحله چهارم

حالا لوبیا قرمز آبکشی شده را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس بلغور را آبکشی می کنیم و به همراه گوشت درون قابلمه حاوی لوبیا قرمز اضافه می کنیم، سپس تا اندازه ای که روی گوشت را بگیرد آب اضافه می کنیم. 
 
مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم گوشت و لوبیا به مدت ۵ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا بپزند و له شوند. حالا کشکک را به صورت مداوم هم می زنیم تا ته نگیرد. توجه داشته باشید زمانی که کشکک ته گرفت آن را به هیچ عنوان هم نزنید.

مرحله ششم

در صورت ته گرفته غذا، بلافاصله بدون هم زدن آنرا درون قابلمه دیگر منتقل کنید. در ادامه زمانی که گوشت و لوبیا کاملا پخته و نرم شدند حرارت را ملایم می کنیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم کشکک به مدت ۲ ساعت روی حرارت ملایم بماند تا جا بیوفتد. توجه داشته باشید پس از این مدت ممکن است کشکک ته بگیرد. آن را هم نزنید، سپس درون یک قابلمه دیگر منتقل کنید.
 
مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم کشکک به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم بماند، سپس با کفگیر یا ملاقه گوشت و لوبیا را له می کنیم به هم زدن ادامه می دهیم تا کشکک بافت حلیم را پیدا کند. در ادامه کشکک را از روی حرارت بر می داریم.
 
مرحله نهم

در نهایت یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و کشکک را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به مقدار دلخواه روغن محلی و شیره انگور یا شکر می ریزیم و به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار