gardeshban.ir

برای تهیه پودینگ نروژی خوشمزه ابتدا آرد را درون الک می ریزیم، سپس درون یک کاسه مناسب الک می کنیم.
کد خبر: ۴۹۶۴۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰-1400 October 20
گردشبان (gardeshban.ir) :


مواد لازم برای ۴ نفر

شیر پرچرب۱ لیتر
آرد¾ پیمانه
شکر¼ پیمانه
نمک¼ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
وانیل ¼ قاشق چایخوری
پودر دارچین به مقدار کافی
شکر دانه ریز به مقدار کافی
کره به مقدار کافی

طرز تهیه پودینگ نروژی 

مرحله اول

برای تهیه پودینگ نروژی خوشمزه ابتدا آرد را درون الک می ریزیم، سپس درون یک کاسه مناسب الک می کنیم. در ادامه شکر را به همراه نمک و وانیل درون کاسه حاوی آرد الک شده اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.
 
مرحله دوم

در این مرحله کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود. در ادامه کره ذوب شده را درون مخلوط آرد می ریزیم، سپس با همزن دستی هم می زنیم تا گلوله های آرد کاملا باز شود.
 
مرحله سوم

حالا شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به صورت مداوم هم می زنیم و اجازه می دهیم شیر به نقطه جوش برسد. در ادامه زمانی که شیر جوش آمد از روی حرارت بر می داریم.
 
مرحله چهارم

در این مرحله شیر را به صورت داغ درون مخلوط آرد و کره اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه مجددا ترکیب مواد را درون قابلمه بر می گردانیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم.

مرحله پنجم

حالا به هم زدن مایه پودینگ نروژی ادامه می دهیم تا به غلظت مطلوب برسد. در ادامه ظرف های سرو پودینگ را انتخاب می کنیم، سپس زمانی که پودینگ به غلظت مطلوب رسید، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.
 
مرحله ششم

در این مرحله مایه پودینگ نروژی را به صورت داغ درون ظرف های مورد نظرمان می ریزیم، سپس به دلخواه مقداری کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم و بنماری می کنیم و برای تزیین روی پودینگ می ریزیم.
 
مرحله هفتم

در نهایت مقداری پودر دارچین و شکر دانه ریز روی پودینگ می ریزیم و به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. در ادامه پودینگ را از یخچال خارج می کنیم، سپس به عنوان دسر سرو می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار