gardeshban.ir

برای تهیه زیره پلو با مرغ حوشمزه ابتدای کار زیره را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی می شوییم تا گرد غبارش شسته شود.
کد خبر: ۴۹۶۵۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰-1400 October 20
گردشبان (gardeshban.ir) :



مواد لازم برای ۴ نفر

برنج۲ پیمانه
زیره سیاه۳ قاشق غذاخوری
سینه مرغ۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
کشمش پلویی۱ پیمانه
روغن مایع به مقدار کافی
زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه زیره پلو با مرغ 

مرحله اول

برای تهیه زیره پلو با مرغ حوشمزه ابتدای کار زیره را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی می شوییم تا گرد غبارش شسته شود، سپس کاسه را تا نیمه پر از آب می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا برنج را درون یک کاسه جداگانه می ریزیم، سپس می شوییم و کاسه را تا نیمه پر از آب می کنیم. در ادامه ۱ قاشق چایخوری نمک درون برنج می ریزیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون آب بماند تا خیس بخورد.
 
مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس ۱ قاشق غذاخوری نمک درون آن می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. برنج را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود.
 
مرحله جهارم

حالا زمانی که آب جوش آمد برنج را درون آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. پس از گذشت ۸ تا ۱۲ دقیقه زمانی که اطراف برنج نرم شد و مغز آن کمی گیر داشت از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

در این مرحله برنج را درون آبکش می ریزیم و با آب سرد آبکشی می کنیم. در ادامه زیره را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود، سپس درون یک قابلمه مناسب مقداری روغن مایع می ریزیم. 
 
مرحله ششم

حالا به اندازه کف قابلمه نان را برش می زنیم و درون قابلمه به عنوان ته دیگ فیکس می کنیم. در ادامه مقداری برنج درون قابلمه می ریزیم، سپس روی آن به صورت پخش کمی زیره می ریزیم و مجددا به همین ترتیب ادامه می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله در لایه آخر برنج می ریزیم و درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس درب قابلمه را می بندیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم و قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم.
 
مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد. در ادامه سینه مرغ را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون یک تابه مقداری روغن مایع می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا روغن کاملا گرم شود.
 
مرحله نهم

در این مرحله سینه مرغ خرد شده را درون تابه می ریزیم، سپس نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا مرغ کاملا سرخ شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.
 
مرحله دهم

حالا درون یک تابه جداگانه مقداری روغن مایع می ریزیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و بلافاصله پیاز را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. در ادامه کشمش پلویی را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم.
 
مرحله یازدهم

در این مرحله اجازه می دهیم آب اضافی کشمش خارج شود، سپس درون تابه حاوی پیاز داغ می ریزیم و کمی تفت می دهیم، سپس از روی حرارت بر می داریم. توجه داشته باشید کشمش خیلی سریع می سوزد آن را زیاد تفت ندهید. 
 
مرحله دوازدهم

حالا سینه مرغ سرخ شده را به مخلوط پیاز داغ و کشمش اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پس از گذشت ۴۵ دقیقه برنج را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم.
 
مرحله سیزدهم

در نهایت مجددا مخلوط سینه مرغ و پیاز داغ را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و تفت می دهیم تا کمی داغ شود، سپس به صورت پخش روی زیره پلو می ریزیم و به همراه سالاد شیرازی یا ماست سرو می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار