gardeshban.ir

چشم‌انداز طبیعی زیبا، درختان سر به فلک کشیده، رودخانه‌های خروشان و جنگل بکر، بخشی از جذابیت‌های اطراف دریاچه سراوان هستند؛ اما دریاچه سراوان مشهورترین جاذبه پارک جنگلی سراوان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۴۹۶۸۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰-1400 October 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
گردشگران زیادی در طول سال برای بازدید از مرداب سراوان به این منطقه سفر می‌کنند. سراسر استان گیلان را جنگل‌های سبز و جاذبه‌های طبیعی فرا گرفته است که این استان را به یکی از پر ترددترین مقاصد گردشگری و طبیعت گردی در ایران تبدیل کرده‌اند.

دریاچه سراوان جاذبه بکر پارک جنگلی سراوان و از جاهای دیدنی رشت در نزدیکی شهر است. این دریاچه در سمت چپ ورودی فاز دوی پارک جنگلی سراوان قرار دارد و منظره زیبای آن جلوه‌ای خاص به این پارک جنگلی بخشیده است. در نگاه اول بسیاری از گردشگران تصور می‌کنند که چمنزاری گسترده در مقابلشان قرار دارد؛ اما این‌طور نیست. خزه‌های حاصل از رطوبت محیط و نوعی آفت در درختان منطقه، با پوششی سبز سراسر دریاچه را پوشانده‌اند.

پوشش سبز روی دریاچه، مرداب سراوان را به یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گیلان، تبدیل کرده است. دریاچه سراوان و پارک جنگلی اطراف آن جاده‌ای مناسب و فاصله‌ای نزدیک تا شهر رشت دارند که این مطلب نیز تاثیر بیشتری بر محبوبیت این منطقه گذاشته است.

دریاچه و پارک جنگلی سراوان در جنگلی به مساحت ۱, ۴۸۷ هکتار قرار گرفته‌اند که ۲۱۰ هکتار آن حفاظت شده است. سایر بخش‌های جنگل سراوان برای تفرج در این منطقه بسیار مناسب هستند. پارک جنگلی سراوان در گستره طولی ۷,۶۰۰ کیلومتر با عرض شرقی-غربی دو کیلومتر قرار دارد و در سال ۱۳۷۰ این قسمت را به‌منظور بهره‌برداری با عنوان پارک جنگلی، از جنگل سراوان جدا کردند.

اگر برای بازدید از مرداب سراوان رشت صبح هنگام را انتخاب کنید، منظره دریاچه و جنگل سرسبز در میان مه صبحگاهی شما را مبهوت خواهد کرد و گشت و گذار روی دریاچه سراوان در میان درختان سر به فلک کشیده برایتان خاطراتی فراموش‌نشدنی خواهد ساخت. در طول حرکت روی مرداب سراوان می‌توانید ماهی‌های زیادی را در آب ببینید.

در سفر به شهر رشت حتما زمانی را به بازدید از پارک جنگلی و مرداب سراوان اختصاص دهید. سفر به شهر رشت بدون تماشای زیبایی‌های این منطقه، تمام نمی‌شود.

دریاچه سراوان کجاست؟

دریاچه سراوان در سمت چپ ورودی فاز دوم پارک جنگلی سراوان قرار گرفته است. این منطقه از توابع بخش سنگر شهرستان رشت است و از قدیمی‌ترین عرصه‌های جنگلی در ایران به شمار می‌رود. برای رفتن به دریاچه سراوان باید به پارک جنگلی سراوان در کیلومتر ۱۷ اتوبان رشت-قزوین بروید. این پارک در سمت غرب جاده قرار دارد. پارک جنگلی سراوان در حد فاصل رشت تا سیاهکل، در محدوده وسیعی از جنگل سراوان قرار دارد. این پارک جنگلی از شرق به اتوبان رشت-قزوین، از جنوب به روستای کچا، از غرب به روستای بهدان و از شمال به جاده نیروگاه می‌رسد.

فاصله تهران تا پارک جنگلی سراوان در حدود ۳۰۰ کیلومتر است. برای رفتن به پارک جنگلی و دریاچه سراوان از تهران باید از خروجی غربی پایتخت به اتوبان تهران-کرج وارد شوید و با گذر از اتوبان کرج-قزوین وارد اتوبان قزوین-رشت شوید و به‌سمت رشت ادامه دهید. ۲۰ کیلومتر پس از امام‌زاده هاشم به ورودی فاز دو در سمت غرب جاده می‌رسید. 

ورودی تا دریاچه فاصله زیادی ندارد و در سمت چپ ورودی، دریاچه سراوان دیده می‌شود. در سراسر پارک جنگلی سراوان جاده مناسب برای گشت‌زنی با ماشین تعبیه شده است و مسیر دسترسی به پارک جنگلی سراوان نیز، از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به دریاچه سراوان است. پس از تماشای زیبایی‌های دریاچه سراوان می‌توانید به گردش در جنگل‌های سراوان بپردازید.

برای تردد از شهرهای شمال و شمال شرق کشور به پارک جنگلی سراوان می‌توانید به لاهیجان بروید و از لاهیجان به جاده سیاهکل‌رود وارد شوید. این جاده میانبری به اتوبان رشت-قزوین دارد که در سه کیلومتری پارک جنگلی سراوان به اتوبان وارد می‌شود و نیازی نیست تا رشت بروید. شهرهای شمال غربی از رشت به پارک جنگلی سراوان می‌رسند. اگر ساکن شهرهای غربی کشور هستید، می‌توانید به قزوین بروید و سپس در اتوبان به‌سمت رشت ادامه مسیر دهید. از سایر نقاط کشور با سفر به پایتخت می‌توانید به‌سمت رشت بروید.

    آدرس پارک جنگلی سراوان: رشت، کیلومتر ۱۷ اتوبان رشت قزوین، ضلع غربی اتوبان
    تلفن پارک جنگلی سراوان: ۳۴۵۱۲۵۰۳ (۰۱۳)
    هزینه ورودی پارک جنگلی: برای هر ماشین ۸۰۰۰ تومان
    ساعت کار پارک جنگلی: در تمام روزهای هفته به‌صورت ۲۴ ساعته


دریاچه سراوان؛ جاذبه بکر و دیدنی رشت+عکس

دریاچه سراوان؛ جاذبه بکر و دیدنی رشت+عکس

دریاچه سراوان؛ جاذبه بکر و دیدنی رشت+عکس

دریاچه سراوان؛ جاذبه بکر و دیدنی رشت+عکس

دریاچه سراوان؛ جاذبه بکر و دیدنی رشت+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار