gardeshban.ir

در شرایطی که سرعت گرفتن واکسیناسیون و بهبود وضعیت کرونا در کشور و جهان سفرهای خارجی را دوباره رونق داده بود، شیوع سویه‌های جدید ویروس کرونا مانند «اُمیکرون» ترمز سفرهای دریایی خارجی را کشید.
کد خبر: ۴۹۶۸۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰-1400 October 21
گردشبان (gardeshban.ir) :


در ماه‌های گذشته واکسیناسیون در ایران هم مانند کشورهای دیگر سرعت گرفت و شیوع ویروس کرونا روز به روز در همه کشورها کندتر و کندتر شد. در همین راستا داشتن کارت واکسن تنها شرط خرید بلیت و انجام سفرهای داخلی و خارجی شد.

اما به زودی ورق برگشت، شیوع سویه های جدید ویروس کرونا مانند اُمیکرون که اتفاقا سرعت انتشار بسیار بالایی در دنیا داشت باعث شد تا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی به تدریج پررنگ‌تر شود. در همین راستا کشورهایی که آمار نگران کننده‌ای از انتشار این ویروس داشتند به لیست سیاه ممنوعیت‌ها اضافه شدند.

سفرهای دریایی داخلی و خارجی هم که در ماه‌های گذشته در ایران به تدریج از سر گرفته شده و رونق پیدا کرده بود، نگرانی‌های جدید کرونایی‌ آن‌ها را دوباره محدود کرد.

حسین عباس‌نژاد -سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی- در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سفرهای دریایی خارجی در کشور در حال از سرگیری و رونق گرفتن بود و به عنوان مثال سفرهای دریایی بندر لنگه- دوبی آغاز شده بود اما شیوع سویه جدید ویروس کرونا به ویژه اُمیکرون در جهان سبب شد تا محدودیت‌های کرونایی برای سفرهای دریایی دوباره از سرگرفته شود.

وی افزود: در حال حاضر سفرهای دریایی خارجی دوباره تعطیل شده و این محدودیت تنها برای ایران نیست و به دلیل بالا رفتن نگرانی‌ها بابت شیوع سویه‌های جدید ویروس کروناست.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: هم اکنون وزارت امور خارجه در حال رایزنی برای از سرگیری سفرهای دریایی خارجی است و سازمان بنادر در این میان تنها وظیفه دارد که تضمین کند در حین انجام این سفرها همه پروتکل‌های بهداشتی را اجرا کرده و بر صحت آن نظارت کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار