gardeshban.ir

نان شیرینی واتروشکا یکی از انواع شیرینی های مخصوص کشور روسیه است که با طعم های متنوعی پخته می شود.
کد خبر: ۴۹۶۸۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰-1400 October 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
نان شیرینی واتروشکا یکی از انواع شیرینی های مخصوص کشور روسیه است که با طعم های متنوعی پخته می شود.



مواد لازم نان شیرینی واتروشکا

آرد۴ پیمانه
شیر۱ و نیم لیوان
شکر۶ قاشق سوپخوری
خمیر مایه فوری۲ قاشق چایخوری
کره۱۰۰ گرم
نمک½ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
مواد لایه پنیری
پنیر خامه‌ای یا پنیر ماسکارپونه۲۰۰ گرم
شکر۳ قاشق سوپخوری
تخم مرغ۱ عدد
وانیل¼ قاشق سوپخوری
کشمش یا سیب (اختیاری)۶۰ گرم
مارمالاد یا مربای توت‌فرنگی (اختیاری)به مقداری کافی

طرز تهیه نان شیرینی واتروشکا 

مرحله اول

برای تهیه نان شیرینی واتروشکا خوشمزه ابتدای کار شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم شیر گرم شود. توجه داشته باشید شیر نباید جوش بیاید یا خیلی داغ شود. 

مرحله دوم

حالا شیر را درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس شکر را به همراه خمیر مایه فوری به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه یک بشقاب روی آن قرار می دهیم، سپس به مدت ۱۰ دقیقه اجازه می دهیم خمیر مایه عمل بیاید.

مرحله سوم

در این مرحله کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم، سپس بنماری می کنیم تا کره ذوب شود. در ادامه درون یک کاسه مناسب آرد را به همراه کره ذوب شده و نمک اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر مایه به عمل آمده را به مخلوط آرد اضافه می کنیم، سپس با دست ورز می دهیم تا اندازه ای که خمیری لطیف که به دست نچسبد حاصل شود. در ادامه روی سطح کار را با مقداری آرد می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم و مجددا ورز می دهیم تا خمیر کاملا یکدست شود. در ادامه خمیر را مجددا درون کاسه قرار می دهیم و روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم. 

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۲ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در همین حین مواد میانی پنیری را درست می کنیم، به این منظور درون یک کاسه مناسب پنیر خامه ای یا پنیر ماسکار پونه را اضافه می کنیم. 

مرحله هفتم

در این مرحله شکر را به همراه وانیل و تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با همزن دستی خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. بسته به سلیقه می توانیم درون مایه پنیری کشمش یا سیب ریز خرد شده اضافه کنیم. 

مرحله هشتم

حالا پس از گذشت ۲ ساعت فر را روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه خمیر را از کاسه خارج می کنیم، سپس ورز می دهیم تا پف اضافی آن را بگیریم. 

مرحله نهم

در این مرحله درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مقداری از خمیر به اندازه های یکسان جدا می کنیم و به صورت دایره ای در دست فرم می دهیم و با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم.

مرحله دهم

حالا روی خمیر ها را با یک پارچه تمیز می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند و حجم بگیرند. پس از گذشت این زمان پارچه را از روی سینی بر می داریم، سپس یک لیوان که انتهای آن گرد باشد انتخاب می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله با لیوان وسط خمیر فشار می دهیم تا خمیر گود شود. در ادامه از مایه پنیری درون فرو رفتگی خمیر می ریزیم، سپس به دلخواه مقداری مارمالاد یا مربا روی مایه پنیری می ریزیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم. 

مرحله دوازدهم

حالا زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس درون کاسه می ریزیم و با چنگال هم می زنیم تا بافت زرده تخم مرغ از هم باز شود. در ادامه برس را به زرده تخم مرغ آغشته می کنیم، سپس روی خمیر می مالیم. 

مرحله سیزدهم

در این مرحله سینی فر را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه نان شیرینی ها درون فر بماند تا بپزد و کاملا طلایی شود. پس از گذشت این زمان نان شیرینی ها را از فر خارج می کنیم.

مرحله چهاردهم

در نهایت نان شیرینی های واتروشکا را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به دلخواه تزئین می کنیم. در آخر این نان شیرینی های خوشمزه را درست کنید و به همراه چای زعفرانی یا قهوه سرو کنید. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار