gardeshban.ir

دریاچه الندان کیاسر با قرار گرفتن در قلب جنگل‌های هیرکانی مازندران یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این استان به حساب می‌آید.
کد خبر: ۴۹۷۲۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰-1400 October 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
دریاچه الندان کیاسر با قرار گرفتن در قلب جنگل‌های هیرکانی مازندران یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این استان به حساب می‌آید. درختان سر به‌فلک کشیده و پهن برگ این منطقه، به‌ویژه در فصل بهار از زیبایی نفس‌گیری برخوردارند. 

دریاچه الندان یکی از وسیع‌ترین و تماشایی‌ترین دریاچه‌های شمال ایران است. آب‌های زلال این دریاچه در تلفیق با طراوت و شکوه جنگل‌های اطراف، منظره‌ای فراموش‌نشدنی را در پیش چشم گردشگران به‌ تصویر می‌کشد.

الندان کیاسر از بهترین مناطق طبیعت‌گردی ایران بوده و سالیانه بسیاری از علاقه‌مندان به طبیعت را در آغوش گرم خود پذیرا می‌شود. وجود مسیر ماشین‌رویی که تا قلب جنگل‌های این منطقه ادامه می‌یابد، دسترسی به این دریاچه را ساده‌تر می‌کند. دریاچه الندان که از آن با عناوینی نظیر دریاچه آب‌بندان پله ازنی هم یاد می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین جلوه‌های طبیعی مازندران به حساب می‌آید. قدمت این دریاچه به دوره‌ای از زمین‌شناسی بازمی‌گردد که به آن کواترنری می‌گویند.

دریاچه الندان کیاسر؛ یکی از تماشایی‌ترین دریاچه‌های شمال ایران+عکس

جالب است بدانید، این دریاچه زیبا از بستری سخت و نفوذناپذیر برخوردار بوده و آب خود را تنها از بارش باران و برف تامین می‌کند. بنابراین، هیچ رودخانه‌ و نهری به آن نمی‌ریزد. در اطراف این حوضچه عظیم می‌توان درختان ازگیل و ویلک را مشاهده کرد که سر بر شانه یکدیگر گذاشته و سایه‌سار وسیعی را ایجاد کرده‌اند. الندان کیاسر در فصل زمستان منزل‌گاه غازها و اردک‌هایی است که در مسیر مهاجرت این ناحیه زیبا را به‌عنوان اقامت‌گاه موقتی خود برمی‌گزینند.

چرا بازدید از دریاچه الندان کیاسر را پیشنهاد می کنیم؟

• لذت قایق‌رانی و ماهیگیری در یکی از قدیمی‌ترین دریاچه‌های ایران
• مشاهده یکی از بکرترین و تماشایی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مازندران
• آشنایی با اهالی اصیل و مهربان این منطقه و فرهنگ و آداب‌ورسوم آن‌ها
• آشنایی با گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری منطقه الندان کیاسر
• سپری کردن اوقاتی خوش در یکی از خوش آب‌وهواترین مناطق ایران
• بازدید از چشم‌اندازهای بکر و بدیع این ناحیه
• بازدید از سایر جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این دریاچه

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته دریاچه الندان کیاسر

دریاچه الندان کیاسر با زیبایی‌های وصف‌ناپذیر و جلوه‌ای بدیع، روایت‌گر تاریخی چند میلیون ساله است. آب این دریاچه در ابتدا از ذوب شدن یخچال‌هایی تامین شده که سراسر این ناحیه را تحت پوشش داشته‌اند. اکنون هم شکوه این منطقه، مدیون بارش مکرر باران و برف و بستر نفوذناپذیر این دریاچه است.

گردشگران این منطقه با قایق‌رانی و ماهیگیری در این آب‌های اساطیری، خاطراتی فراموش‌نشدنی را با خود به‌یادگار می‌برند. آواز اردک‌ها، غازهای وحشی و سایر پرندگان این منطقه، یکی زیباترین سرودهایی است که هر فردی در طول عمر خود برای یک‌بار هم که شده باید بشنود. آب‌وهوای مطبوع الندان کیاسر به‌ویژه در فصل بهار بسیاری از طبیعت‌گردان را جذب این منطقه می‌کند.

درختان سرسبز و جنگل‌های هیرکانی، این دریاچه را هم‌چون تحفه‌ای ارزشمند در آغوش گرفته‌ و برای میلیون‌ها سال از آن محافظت کرده‌اند. در الندان کیاسر تا چشم کار می‌کند می‌توان سرسبزی، طراوت و شکوهی باورنکردنی را مشاهده کرد. این چشم‌انداز نفس‌گیر، یادگاری است که از گذشته‌های بسیار دور به‌جا مانده است.

در نزدیکی آب‌بندان پله، رودخانه‌ای زلال در جریان است. آواز گوش‌نواز این رود با صدای وزش نسیم و چهچه پرندگان در هم‌آمیخته و در گوش گردشگران، ترانه‌ای فراموش‌نشدنی را زمزمه می‌کند. با آغاز بهار، دامان سرسبز این ناحیه سرشار از بنفشه‌های وحشی و گیاهان دارویی معطری می‌شود که بوی خوش خود را بی‌دریغ در فضا پخش می‌کنند.

چگونه به دریاچه الندان کیاسر برویم؟

علاقه‌مندان به بازدید از دریاچه الندان کیاسر با خرید بلیط هواپیما ساری به‌سادگی می‌توانند بر این خطه سرسبز قدم بگذارند. پس از رسیدن به ساری، گردشگران با پیمودن مسیری ۶۶ کیلومتری می‌توانند به این دریاچه دسترسی داشته باشند. دوست‌داران مسافرت‌های زمینی هم بسته به مبدا حرکت می‌توانند از قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی بهره جسته و به سمت دریاچه الندان رهسپار شوند.

دریاچه الندان کیاسر؛ یکی از تماشایی‌ترین دریاچه‌های شمال ایران+عکس

جاهای دیدنی نزدیک به دریاچه الندان کیاسر

از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری نزدیک به دریاچه الندان کیاسر می‌توان به آبشار بندگاه اشاره کرد. این آبشار زیبا با قرار گرفتن در نواحی صخره‌ای روستای بالاده یکی از تماشایی‌ترین جلوه‌های طبیعی این ناحیه به حساب می‌آید. قله شاه‌دژ هم از جمله مناطق دیدنی اطراف دریاچه الندان به شمار می‌آید. دیواره‌های سفید رنگ این قله با درخششی وصف‌ناپذیر، بستر سرسبز و زمردین اطراف خود را زینت می‌بخشد. زمین‌های موجود بر فراز قله شاه‌دژ، بقایای منازل مسکونی و یک قلعه باستانی را در خود دارند.

از دیگر جاهای دیدنی ساری در اطراف دریاچه الندان می‌توان آبشار کارنام را برشمرد. این آبشار با قرار گرفتن در دامنه‌های سبز و خیال‌انگیز رشته کوه البرز از ارتفاع ۴۰ متری به زمین می‌ریزد. از سوی دیگر، باداب سورت با چشمه‌های پلکانی و تراورتنی خود یکی از بی‌نظیرترین جلوه‌های طبیعی مازندران است که در منطقه چهاردانگه و در نزدیکی دریاچه الندان قرار دارد. این چشمه آب شور، پس از قله دماوند، عنوان دومین میراث ارزشمند طبیعی ایران را به خود اختصاص داده است.

دریاچه میانشه که از آن با عنوان دریاچه چورت نیز یاد می‌شود با عمری نزدیک به ۸۰ سال یکی از زیباترین مناظری است که در فاصله‌ای نه چندان دورتر از دریاچه الندان قرار دارد. از شناخته‌شده‌ترین اماکن تفریحی و گردشگری حوالی دریاچه الندان می‌توان به پارک ملی کیاسر اشاره کرد. این پارک طبیعی با گونه‌های گیاهی متنوعی نظیر گون، درختان بلوط و درختان سرخ‌دار پوشیده شده است. از مهم‌ترین گونه‌های جانوری این منطقه می‌توان مرال‌، شوکا، پلنگ، خرس قهوه‌ای، روباه، گراز، گربه وحشی و انواع پرندگان را برشمرد.

هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به دریاچه الندان کیاسر

از بهترین و نزدیک‌ترین هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های نزدیک به دریاچه الندان کیاسر می‌توان به اقامت‌گاه بوم‌گردی نگین اشاره کرد که در فاصله ۸٫۶ کیلومتری از این دریاچه زیبا قرار گرفته است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار