gardeshban.ir

بازدید از این منطقه برای گردشگران رایگان است و شما می‌توانید از ۳ تا ۴ ساعت الی یک روز کامل، از زیبایی‌های این منطقه لذت ببرید.
کد خبر: ۴۹۷۲۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰-1400 October 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
دریاچه یسان رودبار، اگرچه تا چند سال پیش جز مناطق کمتر شناخته شده گیلان محسوب می‌شد، اما به لطف فضای مجازی چند سالی است که به یکی از مقاصد مهم گردشگری طبیعت دوستان تبدیل شده است. 

دریاچه یسان رودبار؛ جاذبه رویایی و کمتر شناخته شده گیلان+عکس

اگر از کسانی باشید که زیاد به شمال کشور سفر می‌کنند، قطعا با دریاچه‌ها و سدهای خاکی زیادی مواجه شده‌اید که یکی از معروف‌ترین آن‌ها، سد خاکی سقالکسار است.

اما حتما جالب است برایتان اگر بدانید که دریاچه یسان رودبار با طول بیش از ۲۰۰ متر و مساحت چهار هکتاری‌اش، کاملا به شکل طبیعی به‌وجود آمده است و زمین‌شناسان، عامل شکل‌گیری آن را زلزله، دانسته‌اند.

این دریاچه که در تمام فصول سال به لطف چشمه‌ها و آب شدن برف کوهستان‌های اطراف‌، پرآب است، به وطن اصلی بسیاری از آبزیان و گونه‌های گیاهی و جانوری تبدیل شده است.

هرگاه دلتان از دود و دم پایتخت گرفت، می‌توانید با خودرو شخصی به سمت شمال کشور بیایید و حدود سه تا چهار ساعت بعد در یک فضای بکر و آرام به تماشای تصویر افتاده در آبتان بنشینید و دلی تازه کنید.

قدم زدن در چمن‌زارهای اطراف، استراحت در سایه درختان، شنیدن صدای قمری و تیهو در کنار موسیقی باد و ضرب آهنگ آب و به نظاره نشستن سوسن چلچراغ در اطراف دریاچه یسان رودبار، فرصت مناسبی است تا فارغ از زندگی شلوغ شهری به صفای روح و جانتان بپردازیذ.

درست است که گفته شد، این منطقه اکنون شناخته شده است و بسیاری‌ها برای تفریح به این طبیعت بکر، پناه می‌آورند، اما انتظار امکانات تفریحی و پذیرایی نداشته باشید. تنها امکانی که در تعداد محدود برای گردشگران در نظر گرفته شده است، قایق‌های پدالی است که بتوانید از دل دریاچه، طبیعت دیدنی اطراف را به نظاره بنشینید. بنابراین هرچه که برای یک گردش نیم تا یک روزه لازم است را با خود همراه داشته باشید.

دلایل منحصر به فرد بودن دریاچه یسان رودبار

• تماشای یک دریاچه طبیعی که بر اثر زلزله به‌وجود آمده اسا
• منظره‌ای بی‌نظیر از طبیعت و تلفیقی از کوهستان، جنگل، مراتع و دریاچه
• استراحت در طبیعتی با صدای پرندگانی مانند تیهو، کبک و قمری
• فرصت دریاچه‌گردی با قایقی‌های پدالی
• تماشای لاله‌های وحشی
• بازدید از مزارع گل گاو زبان اطراف دریاچه
• تماشای گل کمیاب و زیبای سوسن چلچراغ

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته دریاچه یسان رودبار

چشمانتان را ببندید و این صحنه را تصور کنید؛ هوای مرطوب و معتدل گیلان و ابرهایی که با ارتفاع کم، بالای سرتان در رفت و آمد هستند. دریاچه‌ای به رنگ زمرد که بازتاب مراتع سرسبز اطراف است. در یک سو، کوه‌هایی که دامنه‌هاشان با گیاهان دارویی چون گل گاو زبان پوشیده شده است. دورترها، قله‌هایی بلند که میزبان برف و ابرند.

در سوی دیگر مراتعی سرسبز که لاله‌های وحشی در آن، جا خوش کرده‌اند. باد، با سر انگشتان لطف خود، تن علف‌ها و درختان را نوازش می‌دهد و درخت‌های اطراف به رقص در می‌آیند. قمری و تیهو، مسابقه آواز می‌گذارند و روباه‌ها و موش خرماهای اطراف نیز در جستجوی لقمه‌ای غذا، پیدا و پنهان می‌شوند.

سوسن‌های چلچراغ، دریاچه یسان رودبار را آذین بسته‌اند و ماهی‌ها روی آب و زیر آن به هنرنمایی مشغولند. آنچه تصور کردید نه یک داستان خیالی بود و نه یک نقاشی فانتزی، تمام این تصاویر دلچسب را می‌توانید در رودبار ببینید و از تصویری که خداوند ترسیم نموده است، لذت ببرید.

بازدید از این منطقه برای گردشگران رایگان است و شما می‌توانید از ۳ تا ۴ ساعت الی یک روز کامل، از زیبایی‌های این منطقه لذت ببرید. اگر قصد دارید شبی را در کنار طبیعت بکر دریاچه یسان رودبار بگذرانید، مجبور به برپایی کمپ یا چادر هستید؛ چراکه در این منطقه به علت بکر بودن، امکانات رفاهی و اقامتگاه وجود ندارد.

پس خاطرتان باشد که حتماً خطر حیوانات وحشی مانند روباه و گراز را جدی بگیرید. چنانچه در فصول سرد سال به این منطقه سفر کردید تجهیزات گرم با خود همراه داشته باشید. ناگفته نماند تا جایی که می‌توانید از برفروختن آتش و رها کردن آن و نیز برجای گذاشتن زباله و نخاله پرهیز کنید.

دریاچه یسان رودبار؛ جاذبه رویایی و کمتر شناخته شده گیلان+عکس

چگونه به دریاچه یسان رودبار برویم

اگر ساکن پایتخت هستید، برای رسیدن به دریاچه یسان رودبار، باید از سمت قزوین راهی رودبار شوید. چنانچه در دیگر نقاط کشور ساکن هستید، پیشنهاد می‌کنیم با بلیط هواپیما خودتان را به رشت برسانید تا هم دچار خستگی مفرط نشوید و در وقت صرفه‌جویی کنید و هم اینکه با انرژی و انگیزه به بازدید از مناطق گردشگری رودبار و گیلان بپردازید.

برای خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت، می‌توانید از طریق سفرمارکت اقدام کنید. این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید ارزان‌ترین و به‌صرفه‌ترین شرایط را انتخاب کنید و به خرید بلیط هواپیما بپردازید.

پس از رسیدن به رشت، اگر در ترافیک گیر نکنید، یک ساعت بعد در رودبار خواهید بود. دریاچه یسان رودبار در روستای بره‌سر واقع شده است و شما پس از رسیدن به رودبار باید به سمت خورگام و داماش حرکت کنید. از رودبار تا دریاچه حدود ۵۵ کیلومتر فاصله است، اما اگر با خودرو شخصی قصد رفتن به دریاچه را دارید، در صورت بارندگی و چنانچه اولین بار است این مسیر را می‌پیمایید، سفر را به روز دیگری واگذار کنید.

مسیر رسیدن به دریاچه یسان رودبار، بسیار زیبا و رویایی است، اما جاده باریک و سنگلاخ است و وجود یک راهنما می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

جاهای دیدنی نزدیک به دریاچه یسان رودبار

دریاچه حلیمه جان یکی از زیباترین دریاچه‌های شمال کشور است که می‌توانید در عبور از دریاچه یسان، به این مکان نیز سری بزنید. روستای بره سر هم ضمن اینکه جنگل‌های راش بسیار زیبایی دارد که برای طبیعت‌گردان می‌تواند جذاب باشد، آبشار طبیعی شارشار را نیز در خود جای داده است.

منطفه ییلاقی داماش که دارای چشمه‌های معدنی فراوان است هم در مسیر رسیدن به دریاچه یسان رودبار قرار گرفته است. به هر حال همان‌طور که گفته شد، مسیر دریاچه، قدری سخت و سنگلاخی است، بنابراین بهتر است که وقت کافی برای بازدید از تمامی این جاذبه‌های طبیعی بگذارید.

هتل ها و اقامتگاههای نزدیک به دریاچه یسان رودبار

شما در سفر به دریاچه یسان رودبار هم می‌توانید در همان حوالی کمپ برپا کنید و هم اینکه شب را برای اقامت به رودبار یا رشت بازگردید. اگر قصد اجاره ویلا یا اتاق دارید، می‌توانید از روستایی‌های بره‌سر اتاق اجاره کنید و یا در اقامت‌گاه‌های زیر شب را به صبح برسانید:

• اقامتگاه بوم‌گردی وارش
• اقامتگاه بوم‌گردی ماه نشین
• مجتمع اقامتی گردشگری آسمان‌سرا
• هتل آپارتمان لیلیوم داماش
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار