gardeshban.ir

هوس خوراکی‌های شیرین، یکی از مشکلاتی است که می‌تواند جدی‌ترین افرادی که رژیم می‌گیرند را هم از پا دربیاورد.
کد خبر: ۴۹۷۶۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰-1400 October 23
گردشبان (gardeshban.ir) :


هوس خوراکی‌های شیرین، یکی از مشکلاتی است که می‌تواند جدی‌ترین افرادی که رژیم می‌گیرند را هم از پا دربیاورد. متاسفانه، این هوس می‌تواند تاثیر رژیم غذایی سالم را یک‌شبه از بین ببرد.

از این روست که راه‌های مختلفی برای مقابله با این هوس غذایی وجود دارد که یکی از آن‌ها، استفاده از ویتامین‌ها است. دریافت کردن مقدار مناسبی از ویتامین‌های B می‌تواند به فرونشاندن هوس خوراکی‌های شیرین کمک کند
.
قابل ذکر است قند نوعی کربوهیدرات است و همراه با کربوهیدرات‌های دیگر مثل نان و ماکارونی که شیرینی کمتری دارند، در یک گروه قرار می‌گیرد. ویتامین B7 (بیوتین) می‌تواند احساس رضایت‌مندی نسبت به مصرف کربوهیدرات‌های خوراکی را افزایش دهد و تمایل به زیاده‌روی در خوردن آن‌ها را پایین بیاورد. بیوتین به بدن کمک می‌کند تا کربوهیدرات‌ها را به منبع قابل استفاده انرژی تبدیل کند.

سطح بیوتین موجود در بدن به‌راحتی از طریق مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، استرس و بیماری‌های گوارشی تخلیه می‌شود. بنابراین، دریافت بیوتین کافی به‌طور منظم می‌تواند کمک کند تا میزان مصرف کربوهیدرات‌ها را در سطح استاندارد نگه دارید و در خوردن آن‌ها زیاده‌روی نکنید. ویتامین B2 (ریبوفلاوین) به بدن کمک می‌کند تا چربی را به‌درستی هضم کند.

پس این ویتامین می‌تواند انرژی خوبی برای بدن فراهم سازد. اگر بدن احساس کند که کالری کافی برای تولید انرژی ندارد، هوس زیاده‌روی در مصرف خوراکی‌های شیرین را به وجود می‌آورد تا بتواند این عدم تعادل را جبران کند. دریافت مقدار مناسبی از ویتامین B2 می‌تواند در متابولیزه کردن چربی به بدن کمک کند و احساس رضایت‌مندی و انرژی بیشتری به شما دهد.

موز، لبنیات، گوشت قرمز، تخم‌مرغ و ماهی، منابع مهمی از ریبوفلاوین هستند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار