gardeshban.ir

جزیره‌ هرمز در جنوب خود محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های دریایی است؛ ساحلی دست‌نخورده و بکر که دسترسی به آن را وجود یک صخره دشوار می‌کند و برای همین محیط امنی برای تخم‌گذاری است.
کد خبر: ۴۹۸۵۵
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰-1400 October 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
در طول زندگی نمی‌توان گذری به دریا نزد؛ در ساحل ماسه‌ای و شنی آن قدم برنداشت و به صدایی که امواج دریا به گوش می‌خوانند گوش نداد. سفر به دریا از گزینه‌های اصلی ما ایرانیان برای مسافرت است؛ کشور ما در شمال و جنوب، ساحل دارد و انتخاب ما هم محدود نیست.

اگر به‌دنبال منظره‌ای زیبا از حیات وحش می‌گردید حتماً گذرتان به ساحل لاک پشت ها هرمز می‌خورد؛ ساحلی که از جاذبه‌های خاص جزیره‌ی هرمز است و آن را از یک جزیره‌‌ی معمولی که فقط خشکی درون آب است متمایز می‌کند.

جزیره‌ی هرمز در میان خلیج فارس و دریای عمان قرار دارد و طول و عرض آن شاید به حدود ۸ کیلومتر برسد. در همسایگی این جزیره می‌توانیم قشم و لارک را ببینیم. هرمز به شهرستان بندرعباس استان هرمزگان مربوط می‌شود و بخشی از این شهرستان است. این جزیره در جنوب خود پذیرای لاک‌پشت‌های دریایی در فصل تخم‌گذاری است.

جزیره‌ی کوچک هرمز جاذبه‌ی کافی برای جذب گردشگر دارد. در میان این جاذبه‌ها، اگر به حیات وحش علاقه دارید و دوست دارید که زندگی و حرکت‌های بزرگ موجودات زنده را ببینید، ساحل لاک پشت ها هرمز در جنوب جزیره هیجان شما را زیاد می‌کند.

ساحل لاک پشت ها؛ جاذبه حیرت انگیز جزیره هرمز+ عکس

چرا بازدید از ساحل لاک پشت ها هرمز را پیشنهاد می ‌کنیم؟

سواحل شمالی در گرمای تابستان گردشگران زیادی را در ساحل خود می‌بیند. سفر به دریا و تفریح در سواحل آن در ایران، تنها محدود به فصل‌ معتدل بهار و گرم تابستان نیست. اگر در فصل‌های سرد پاییز و زمستان هم می‌خواهید به دریا بروید و در سواحل آن تفریح کنید، قایقرانی کنید یا حتی با رعایت احتیاط تنی به آب بزنید به‌سمت جنوب می‌روید.

جزیره‌ی هرمز به‌اندازه‌ی جزیره‌ی بزرگ و همسایه‌ی خود، قشم، مساحت ندارد اما کوچکی این جزیره شما را فریب ندهد! در جزیره‌ی هرمز جاذبه‌هایی وجود دارد که حتی نام آنها هم برای کنجکاوی شما کافی است: جنگل حرا، ساحل لاک پشت ها هرمز، غار رنگین‌کمان، قلعه‌ی پرتغالی‌ها و ... در این بین ساحل لاک پشت ها برای کسانی که به دیدن رمز و راز زندگی موجودات زنده علاقه دارند (به زبان عامیانه راز بقا را دنبال می‌کنند) سوژه‌ی خوبی است.

لاک‌پشت موجود دوزیستی است که می‌تواند هم در آب و هم در خشکی زندگی کند. ممکن نیست کسی در عمر چند ساله‌ی خود لاک‌پشت‌های کوچکی که در نهرها و رودها زندگی می‌کنند را نبیند. لاک‌پشت‌ها گونه‌های بزرگی هم دارند که دریایی خوانده می‌شوند. لاک‌پشت‌های دریایی به‌سختی خودشان را به شما نمایش می‌دهند؛ زمان تخم‌گذاری بهترین زمان است که دیدن آنها را از دست ندهید!

جزیره‌ هرمز در جنوب خود محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های دریایی است؛ ساحلی دست‌نخورده و بکر که دسترسی به آن را وجود یک صخره دشوار می‌کند و برای همین محیط امنی برای تخم‌گذاری است.

اواخر زمستان و اوایل بهار را برای رفتن به ساحل لاک پشت ها هرمز از دست ندهید! روی صخره‌های بلند آن بنشینید و مستندی زنده از زندگی لاک‌پشت‌های دریایی در این ساحل دست‌نخورده را تماشا کنید.

ساحل لاک پشت ها؛ جاذبه حیرت انگیز جزیره هرمز+ عکس

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته ی ساحل لاک پشت ها هرمز

در خلیج فارس و دریای عمان ۵ گونه از لاک‌پشت‌های دریایی زندگی می‌کنند که ساحل لاک پشت ها هرمز محل تخم‌گذاری دوگونه از آنها است. در اواخر زمستان لاک‌پشت‌های دریایی سبز و منقار عقابی برای تخم‌گذاری و تولید مثل خودشان را به ساحل جنوبی هرمز می‌رسانند.

ساحل لاک پشت ها هرمز دیواره‌ی خلیج فارس و بهشت لاک‌پشت‌ها هم نامیده می‌شود که این نام‌گذاری‌ها بی‌مناسبت نیست. در کنار این ساحل صخره‌ای بزرگ وجود دارد که رسیدن انسان به آن را سخت می‌کند و مانند دیواری عظیم از ساحل مراقبت می‌کند. این دسترسی دشوار باعث می‌شود که محیط ساحل دست‌نخورده بماند. امکانات گردشگری در مسافتی دورتر از ساحل لاک پشت ها قرار دارند.

در ساحل لاک پشت ها هرمز مانند دیگر سواحل دریایی تفریحات معمول دریا را انجام می‌دهید: در ساحل آن قدم می‌زنید، آب‌تنی و شنا می‌کنید (با رعایت احتیاط) و ... اما جاذبه‌ی گردشگری خاص این ساحل، که دلیل موجی برای متفاوت نشان دادن آن است، تماشای تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها در اواخر زمستان و نوزادهای لاک‌پشت تازه از تخم بیرون آمده در اوایل بهار است، آن هم در یک محیط بکر.

گونه‌های لاک‌پشت دریایی سبز و منقار عقابی به‌دلیل کم بودن و خطر انقراض آنها تحت حفاظت هستند. اگر برای تماشای تخم‌گذاری آنها به ساحل لاک‌پشت‌ها در هرمز رفتید شما هم احتیاط کنید و در صورت مشاهده‌ی رفتار غیر معمول در برابر لاک‌پشت‌ها بی‌تفاوت نمانید. حیف است که ساحل لاک‌پشت‌ها هرمز زیبایی اصلی خود را از دست بدهد.

چگونه به ساحل لاک پشت ها هرمز برویم؟

جزیره‌ی هرمز فرودگاه ندارد و تنها مسیر دسترسی به آن از طریق دریا است. شما ابتدا باید به سواحل نزدیک هرمز (مخصوصاً بندرعباس و جزیره‌ی قشم) برسید. اگر با جزیره فاصله‌ی زیادی دارید نگران نشوید چون بندرعباس و جزیره‌ی قشم فرودگاه دارند و میزبان هواپیمای شما هستند؛ با بلیط هواپیما بندرعباس یا بلیط قشم می‌توانید در نزدیکی جزیره‌ی هرمز فرود بیایید.

پس از نزدیکی به جزیره‌ی هرمز با قایق، در بخش مسکونی این جزیره در شمال پیاده می‌شوید. با انتخاب وسیله‌ی نفلیه‌ی مناسب وارد جاده‌ی کرانه می‌شوید. شما پس از طی مسافتی حدوداً ۹ کیلومتری به نزدیکی امکانات گردشگری که برای بازدید از ساحل لاک پشت ها هرمز فراهم است می‌آیید و قایق مناسب را برای خود تهیه می‌کنید؛ دسترسی به ساحل لاک‌پشت‌ها تنها با قایق ممکن است.

جاهای دیدنی نزدیک به ساحل لاک پشت ها هرمز

جزیره‌ی هرمز با وجود وسعت کم جاذبه‌ی تاریخی و طبیعی کافی برای جذب گردشگر دارد. شما پس از بازدید از ساحل لاک‌پشت‌ها می‌توانید وارد جاده‌ی کرانه شوید و از جاهای دیگر جزیره دیدن کنید. احتمالاً غار رنگین‌کمان (در فاصله‌ی تقریباً ۸۰۰ متری) را از دست نمی‌دهید!
هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به ساحل لاک پشت ها هرمز

مهمانسرای محیط زیست هرمز در فاصله‌ی حدود ۷۰۰ متری از ساحل لاک پشت ها نگرانی شما برای اقامت در نزدیکی این ساحل دیدنی را رفع می‌کند.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار