gardeshban.ir

این آبشار، ۲۵ متر ارتفاع دارد و عرض آن به ۸ متر می‌رسد. آنچه که بر زیبایی این آبشار افزوده، ماهیت پلکانی آن است به همین دلیل حوضچه عمیقی ندارد، اما چشم‌انداز آن بسیار زیباست.
کد خبر: ۴۹۹۳۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰-1400 October 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
برای ما انسان‌های محاصره شده در زندگی ماشینی، یک پیاده روی بیست دقیقه‌ای از روستای میلاش تا آبشار میلاش رودسر با آن مناظر رویایی، بکر و دیدنی‌اش، مانند بازگشت به اصل خویشتن است. جایی که جز صدای طبیعت، هیچ صدایی نخواهید شنید و روحتان تازه می‌شود.

رودسر که پایتخت فندق ایران است، با مزارعی به رنگ بنفش که گل گاو زبان را در خود جای داده، با باغ‌های زیبای چای و کوه‌های سر به فلک کشیده، به اندازه کافی زیبا هست. حال تصور کنید مسیر رسیدن به آبشار میلاش رودسر از دل همین باغ‌ها، جنگل‌ها و با چشم‌انداز قله‌های زیبا همراه باشد.

این آبشار، ۲۵ متر ارتفاع دارد و عرض آن به ۸ متر می‌رسد. آنچه که بر زیبایی این آبشار افزوده، ماهیت پلکانی آن است به همین دلیل حوضچه عمیقی ندارد، اما چشم‌انداز آن بسیار زیباست. سرچشمه آبشار میلاش رودسر را باید در چشمه‌هایی که از کوه بندبن سرچشمه می‌گیرند، جستجو کرد. این آبشار حدود ۱۵۰ متر مساحت دارد.

در کنار آبشار می‌توانید صدای آب، بازی باد لابلای شاخ و برگ درختان و صدای پرنده‌های بومی را به وضوح بشنوید. اگر تجهیزات لازم مانند منقل، ذغال و گوشت تازه به همراه دارید که قطعا یکی از ماندگارترین وعده‌های غذایی عمرتان را صرف خواهید کرد. اگر نه، کافی است بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه پیاده‌روی کنید تا به فروشگاه یا رستوران محلی برسید. گوشت‌های این منطقه تازه و ترد است.

فقط یادتان باشد که زباله‌هایتان را با خودتان ببرید. اطراف آبشار میلاش رودسر، زیستگاه گونه‌های گیاهی و جانوری متعددی است که زباله ممکن است حیات آن‌ها را تهدید کند.

ضمنا این آبشار ۸۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است و طبیعتا آب و هوایی خنک دارد. درجه حرارت آب آبشار هم بین ۱۵ تا۲۰ درجه سانتی‌گراد است. پس اگر قصد دارید، ساعات بیشتری در اطراف آبشار میلاش رودسر بمانید، حتما تجهیزات و لباس گرم به همراه داشته باشید.

دلایل منحصر به فرد بودن آبشار میلاش رودسر

• ارتفاع ۲۵ متری و عرض ۸ متری این آبشار
• چشم‌انداز بسیار رویایی
• عبور از مزارع گل گاو زبان و جنگل فندق برای رسیدن به آبشار
• نداشتن حوضچه عمیق و ماهیت پلکانی آبشار

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته آبشار میلاش رودسر

اگرچه آبشار میلاش رودسر جز جاذبه‌های طبیعی بخش رحیم آباد از توابع رودسر محسوب می‌شود، اما فاقد امکانات رفاهی نیست. فاصله شما از کنار آبشار تا فروشگاه، پارکینگ، رستوران و سرویس بهداشتی کمتر از ۲۰ دقیقه است. اما مطمئن باشید که دلتان می‌خواست این فاصله بیشتر باشد تا دقایقی بیشتر در این هوا تنفس کنید و جاذبه‌های طبیعی اطراف را ببینید.

بهترین فصل برای بازدید از آبشار میلاش رودسر بهار و تابستان است، هنگامی که هوا قدری گرم است و دلتان می‌خواهد در یک سایه‌سار خنک، قدری استراحت کنید. هوای این منطقه در پاییز و زمستان بسیار سرد است، اما جنگل اطراف آبشار، پاییز رنگارنگ بسیار زیبایی دارد.

ناگفته نماند که زمستان‌های این منطقه نیز بسیار زیباست و حتی می‌توانید حیواناتی را که در دیگر فصول امکان تماشای آن‌ها به راحتی فراهم نیست، مشاهده کنید. برف در این منطقه فرصت خوبی است تا کبک، سمور، راسو، گراز، روباه و سنجاب‌ها در پی غذا حتی به خبابان‌ها بیایند. اما مسیر دسترسی به آبشار در فصل زمستان بسیار دشوار است.

اگر به دنبال لوکیشنی می‌گردید که هزار رنگ بودن پاییز را به تصویر بکشد و بتوانید در آن عکس‌های ماندگار ثبت کنید، محدوده آبشار میلاش رودسر یک انتخاب عالی برای شماست.

چگونه به آبشار میلاش رودسر برویم؟

با خرید بلیط هواپیما به مقصد رشت یا رامسر می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن خودتان را به رودسر برسانید. سفر هوایی انرژی و انگیزه شما برای بازدید و گشت و گذار را چند برابر می‌کند. 

پس از رسیدن به رودسر مسیر رحیم آباد و روستای میلاش را در پیش بگیرید. پس از رسیدن به میلاش باید در میان جنگل پیاده‌روی کنید تا به آبشار میلاش رودسر برسید. بنابراین داشتن کفش مناسب و تجهیزات ویژه طبیعت‌گردی مانند چوب دستی می‌تواند مسیر را برای شما راحت‌تر کند.

اگر با ماشین شخصی قصد داشتید تا از میلاش و آبشار معروف آن دیدن کنید، چندین مسیر پیش رو دارید. مسیر اول چنین است که از آزاد راه کرج _ قزوین و قزوین _ رشت به سمت شمال کشور بیایید. اما پیش از رسیدن به رشت، وارد جاده سراوان سنگر شوید و به سمت سیاهکل حرکت کنید. سپس لاهیجان و لنگرود را پشت سر خواهید گذاشت و به رودسر می‌رسید.

دومین مسیر برای دسترسی به آبشار میلاش رودسر، از استان مازندران می‌گذرد. به این صورت که از طریق جاده چالوس، پس از پشت سر گذاشتن نمک ‌آبرود، تنکابن، رامسر وارد گیلان شوید و پس از عبور از چابکسر و کلاچای به رحیم آباد رودسر برسید.

و اما سومین مسیر که کوتاه‌تربن مسیر رسیدن به آبشار میلاش رودسر نیز هست، راهی است که قزوین را به رحیم آباد و اشکورات وصل می‌کند. البته بخشی از این مسیر خاکی است اما به قدری زیباست که این ضعف را می‌پوشاند.

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار میلاش رودسر

این آبشار در منطقه اشکورات واقع شده است و شما با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید از کوه سنگی عروس و داماد زیار، دریاچه صمد آباد، غار واردار، رودخانه و چشمه آسمان‌رود، دارگردان رجه، تونل یازن، غار سجیران، دریاچه شَوَک، گورستان تله سر و قلعه گردن طول لات دیدن کنید.

البته این‌ها همه جاذبه‌های طبیعی و تاریخی نزدیک آبشار میلاش رودسر نیست و تعداد آن‌ها بسیار گسترده است، کما اینکه رودخانه‌ها، چشمه‌ها، مزارع گل گاو زبان، درختان فندق و شالیزارهای رودسر نیز هر کدام یک جاذبه طبیعی بسیار زیبا قلمداد می‌شوند.

هتل ها و اقامتگاههای نزدیک به آبشار میلاش رودسر

امکان برپایی چادر و کمپ در نزدیکی آبشار میلاش رودسر وجود دارد، اما مهم است که در حریم رودخانه چادر برپا نکنید و البته تجهیزات گرم و لازم به همراه داشته باشید.

ضمنا بازدید از این جاذبه گردشگری، رایگان است و شما بابت تماشای آن بهایی پرداخت نمی‌کنید. اگر بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه پیاده روی کنید و از آبشار فاصله بگیرید، می‌توانید از محلی‌ها اتاق و ویلا اجاره کنید، اما اگر به دنبال اقامتگاه‌های رسمی هستید، می‌توانید در یکی از گزینه‌های زیر شب را به صبح برسانید:

• اقامتگاه بوم‌گردی میلاش در روستای میلاش
• اقامتگاه بوم‌گردی آهیل رودسر
• هتل داریوش رحیم آباد رودسر
• مهمانپذیر ستاره سمام رحیم ابلد رودسر


آبشار میلاش رودسر؛ آبشار پلکانی و حیرت انگیز در شمال ایران+عکس

آبشار میلاش رودسر؛ آبشار پلکانی و حیرت انگیز در شمال ایران+عکس

آبشار میلاش رودسر؛ آبشار پلکانی و حیرت انگیز در شمال ایران+عکس

آبشار میلاش رودسر؛ آبشار پلکانی و حیرت انگیز در شمال ایران+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار