gardeshban.ir

ویتنام کشوری با جاذبه‌های گردشگری بسیار و طبیعت شگفت‌انگیز است. یکی از مهم‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام، باسیلیکای نوتردام سایگون است.
کد خبر: ۵۰۰۱۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰-1400 October 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
ویتنام کشوری با جاذبه‌های گردشگری بسیار و طبیعت شگفت‌انگیز است. یکی از مهم‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام، باسیلیکای نوتردام سایگون است که علاوه‌ بر اینکه محل عبادت ویتنامی‌های کاتولیک است، یکی از شاهکارهای معماری این کشور هم به‌شمار می‌رود.

در شهر «هوشی‌مین» در ویتنام، کمتر جاذبه‌ی گردشگری‌ای را می‌توان یافت که به اندازه‌ی «باسیلیکای نوتردام سایگون» شهرت داشته باشد. باسیلیکای نوتردام سایگون، هر روز میزبان گروهی از گردشگران است که برای تماشا و تحسین عظمت این بنای تاریخی از آن بازدید می‌کنند. درحالی‌که گردشگران از این بنای شگفت‌انگیز بازدید می‌کنند، مردم محلی تلاش می‌کنند تا صنایع دستی و خوراکی‌های محلی خود را به آن‌ها بفروشند. با ما همراه باشید تا با این جاذبه‌ی گردشگری محبوب بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه باسیلیکای نوتردام سایگون

باسیلیکای نوتردام سایگون، در سال‌های ۱۸۶۳ تا ۱۸۸۰، در دورانی که تحت استعمار فرانسه بود، ساخته شد. این کیسای جامع ویژگی‌هایی از معماری «نئورومانسک» یا رومانسک مدرن را به نمایش می‌گذارد. دو زنگ بزرگ در برج‌های کلیسا که شش زنگ برنز را نگه‌ داشته‌اند، پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ و نمای آجری قرمز که زمان ساخته شدن کلیسا مردم محلی را به خود جذب می‌کرد، ازجمله ویژگی‌های این سبک از معماری هستند. آجرهای قرمز رنگ از شهر مارسی در فرانسه به ویتنام آورده شده بودند و در آن زمان در نوع خود بسیار خاص بودند. در سال ۱۹۵۹ این کلیسا از طرف واتیکان به عنوان یک باسیلیکای مقدس شناخته شد و از آن زمان تاکنون یک مکان مذهبی برای افراد کاتولیک شهر هوشی‌ مین به‌شمار می‌رود.

نمای داخلی این کلیسا سقف گنبدی شکل و بلندی است که با طاق‌های قهوه‌ای رنگی پوشیده شده‌ است که از روی سقف عبور می‌کنند و به سمت زمین امتداد پیدا کرده و ستون‌های سالن را می‌سازند. گچ‌بری‌های زیبای سفیدرنگ، ستون‌ها را تزئین و به هم متصل کرده‌اند و پنجره‌های شیشه‌ای و رنگی که ساختاری منحنی شکل دارند، نور خورشید را بر روی تصویر حضرت عیسی (ع) در محراب کلیسا منعکس می‌سازند. سکوتی که در داخل کلیسا وجود دارد شکوه و ابهت این باسیلیکا را دوچندان کرده و نفس‌تان را در سینه حبس می‌کند.

بانوی صلح

خارج از کلیسا، مجسمه‌ای باشکوه از مریم مقدس قرار گرفته است. این مجسمه که چهار متر ارتفاع دارد،‌ در سال ۱۹۵۹ ساخته شد. از سال ۲۰۰۵، زمانی‌که گردشگران ادعا کردند مجسمه‌ی حضرت مریم (س) را درحال ریختن اشک دیده‌اند، این مجسمه به مکانی برای معجزه تبدیل شده است. هزاران کاتولیکِ ویتنامی و گردشگران به سمت این مجسمه هجوم آوردند و این اتفاق باعث مداخله‌ی پلیس برای حفظ امنیت و آرامش و جلوگیری از آسیب رسیدن به مجسمه و مردم شد. کلیسای کاتولیک ویتنام در نهایت معجزه را تکذیب کرد، اما هنوز هم تعدادی از گردشگران و مردم محلی از این مکان بازدید می‌کنند تا شاید شاهد معجزه‌ی دیگری باشند.

بازسازی عظیم کلیسا

این باسیلیکا در حال حاضر در حال بازسازی و مرمت است. پروژه‌ی بازسازی این کلیسا در ماه آگوست سال ۲۰۱۷ آغاز شد و انتظار می‌رود تا ماه ژوئن ۲۰۲۰ ادامه پیدا کند. هزینه‌ی زیاد بازسازی کلیسا توسط کمک‌های بشردوستانه‌ی افراد خیرخواه و افرادی که به کلیسا می‌روند تامین می‌شود. بازسازی کلیسا شامل سقف کاشی‌کاری شده‌ی جدید، تقویت پایه‌های بنا، تعمیر زنگ‌های کلیسا، تعویض شیشه‌های شکسته‌ی پنجره‌ها، تعویض آجرهای شکسته و آسیب‌دیده و دیگر تعمیرات کلی است.

گردشگران در این مدت نمی‌توانند از کلیسا بازدید کنند اما ویتنامی‌های کاتولیک می‌توانند هر یکشنبه برای عبادت به این کلیسا رفته و در مراسم عشای ربانی که در ساعت ۹:۳۰ شرکت کنند که به زبان انگلیسی و ویتنامی برگزار می‌شود. هنوز زمان زیادی باقی مانده تا بتوانید از این کلیسا بازدید کنید و عکس‌های زیبا بگیرید؛ اما زمانی‌که بازسازی این کلیسا تمام شود، از همیشه باشکوه‌تر خواهد بود. تا آن زمان، گردشگران می‌توانند از محوطه‌ی کلیسا دیدن کنند که مقابل اداره‌ی پست مرکزی سایگون است.


کلیسای جامع شهر هوشی مین با معماری فرانسوی+ عکس

کلیسای جامع شهر هوشی مین با معماری فرانسوی+ عکس

کلیسای جامع شهر هوشی مین با معماری فرانسوی+ عکس

کلیسای جامع شهر هوشی مین با معماری فرانسوی+ عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار