gardeshban.ir

آسمان سرا یا ییلاق گلدیان، یکی از دشت‌های فراخ و بلند گیلان است که البته کمتر شناخته شده است و به اندازه ییلاق‌ داماش رودبار نزد غیر گیلانی‌ها معروف نیست، اما فوق‌العاده زیبا و بکر است.
کد خبر: ۵۰۴۱۵
تاریخ انتشار : شنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۰-1400 November 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
وقتی کلمه آسمان سرا را می‌شنوید، چه چیزی به ذهنتان متبادر می‌شود؟ ‌قطعا اولین چیزی که تصورش را می‌کنید، جایی است که نزدیک آسمان باشد و فضای کافی برای آرمیدن و استراحت داشته باشد. ییلاق آسمان سرا رودبار دقیقا همین ویژگی‌ها را دارد.

آسمان سرا یا ییلاق گلدیان، یکی از دشت‌های فراخ و بلند گیلان است که البته کمتر شناخته شده است و به اندازه ییلاق‌ داماش رودبار نزد غیر گیلانی‌ها معروف نیست، اما فوق‌العاده زیبا و بکر است.

ییلاق آسمان سرا رودبار؛ طبیعتی رویایی و شگفت انگیز در گیلان+عکس

تصورش را بکنید از گرما و دود پایتخت در نیمه تابستان خسته شده باشید و راهی شمال شوید. کوهستان‌های سنگی رودبار را پشت سر بگذارید و به ییلاقی برسید که نسیم، دستان خنک و آرامش‌بخش خود را روی گونه‌های شما بگذارد و نوازشتان کند. هر چه به خورشید نزدیک‌تر شوید، گویی از شدت گرمایش کم می‌شود و مهرش افزون می‌گردد.

در ییلاق آسمان سرا رودبار، مناظر اطراف لطفی دیگر دارند. گویید آسمان را در آغوش گرفته‌اید و از فراز ارتفاع به تماشای طبیعت نشسته‌اید. اگر اهل کوهنوردی باشید، صعود با پای پیاده به این ییلاق نیز حس و حال خاص خودش را دارد. می‌توانید از مسیر لذت ببرید و پله پله تا رسیدن به آسمان را تجربه کنید.

اگر قبل از ظهر یا بعد از ظهر به ییلاق برسید، هیچ بعید نیست که ابرها احاطه‌تان کنند. اینجا می‌توانید لای ابرها شنا کنید و آسمان را در مشتتان بگیرید. اگر با میوه‌های وحشی و محلی گیلان آشنایید و پای پیاده عزم صعود به ییلاق آسمان سرای رودبار را کرده‌اید، سر راهتان با توجه به فصلی که در آن قرار دارید می‌توانید تمشک، زرشک وحشی، ازگیل، آلوچه وحشی، گلابی وحشی یا همان خوج، گردو و حتی گیاهان معطر وحشی مانند خالی واش را بچینید.

وقتی به جنگل ییلاق آسمان سرا رودبار می‌رسید، منظره‌ای بی‌نظیر را شاهد خواهید بود. روی زمین تا چشم کار می‌کند چمن و برگ، توی آسمان رنگ و ابر، در یک سوی شما قله درفک، سوی دیگرتان قله تجر و یک سمت شما شهر منجیل با آن توربین‌های بادی معروفش را خواهید دید. شما اکنون ۱۹۰۰ متر بالاتر از سطح دریا ایستاده‌اید، بنابراین تعجب نکنید اگر از شما بخواهیم حتی در فصل تابستان هم با خود پتو و لباس گرم به همراه داشته باشید.

اینک هم‌چون پَر، خودتان را رها و آزاد می‌بینید، اگر اهل مدیتیشن هستید، فضای ییلاق آسمان سرا رودبار جان می‌دهد برای این کار.

شما حدود ۴ تا ۵ ساعت در راه بوده‌اید که اینک از این همه زیبایی و آرامش لذت ببرید، ضمن اینکه مسیر به قدری جذاب است که متوجه طولانی بودن آن نخواهید شد، به ویژه اگر همسفران خوبی را انتخاب کرده باشید.

ییلاق آسمان سرا رودبار؛ طبیعتی رویایی و شگفت انگیز در گیلان+عکس
دلایل منحصر به فرد بودن ییلاق آسمان سرا رودبار

• ارتفاع زیاد از سطح دریا و آب و هوای خنک و ییلاقی حتی در طول تابستان
• مسیری بسیار زیبا
• منظره‌ای دیدنی در ارتفاعات ییلاق
• یک قله بسیار زیبا و مناسب برای فتح توسط کوهنوردان
• آرامش ییلاق

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته ییلاق آسمان سرا رودبار

ییلاق آسمان سرا رودبار سرشار از زیبایی‌هاست. به ارتفاعات که برسید گودال بزرگی را می‌بینید که محل جمع آوری برف و آب باران است. اگر خوش‌شانس باشید، آبگیری پرآب را مشاهده خواهید کرد. این آبگیر درگذشته برای دامداران و کشاورزان شهرهای اطراف هم بسیار حیاتی بوده است، تا جایی که حتی از رشت نیز برای بردن آب به این نقطه می‌آمدند.

اگر عاشق گل و گیاه باشید، گیاهان دارویی و زینتی بسیاری را در این مکان خواهید دید. اگر گلی شبیه به زعفران در ییلاق آسمان سرا رودبار دیدید، بی تفاوت از کنارش نگذرید، چراکه این گل واقعا زعفران است! انواع پامچال، بنفشه و لاله‌های وحشی را نیز در آسمان سرا می‌توانید ببینید.

می‌توانید یک زیر انداز پهن کنید و رو به آسمان دراز بکشید و ابرهایی که هر لحظه به شکلی در می‌آیند را نظاره کنید. یا به تماشای چرای گله‌های بز، گوسفند و گاو بنشینید. دویدن اسب‌ها را تماشا کنید یا آتشی روشن کنید و خودتان را به صرف یک چای ذغالی مهمان کنید.

می‌توانید از محلی‌های ییلاق آسمان سرا رودبار، گوشت تازه بره تهیه کنید و یک کباب خاطره‌انگیز را زیر دندان‌هایتان مزه مزه کنید یا چشمانتان را ببندید و در آرامش طبیعت و خنکای ییلاق، قدری استراحت کنید.

همه چیز برای اینکه از دغدغه‌های زندگی ماشینی و دنیای مادی بِکَنید و به آرامش و خویشتن خویش بازگردید، در اینجا مهیاست، پس از لحظه لحظه آن لذت ببرید.

چگونه به ییلاق آسمان سرا رودبار برویم

اگر تهرانی هستید، پس از رسیدن به رودبار، به دنبال آدرس آموزش و پرورش این شهرستان بگردید. سپس به سمت روستاهای گلدیان و آغوزبن حرکت کنید. وقتی بخش مسکونی روستاها تمام شد به جاده‌ای می‌رسید که با درختان کاجش شناخته می‌شود. از ابتدای جاده تا رسیدن به آبگیر ییلاق آسمان سرا رودبار حدود یک ساعت و نیم زمان می‌برد.

جاهای دیدنی نزدیک به ییلاق آسمان سرا رودبار

اگر ساکن غرب تهران هستید و می‌خواهید آخر هفته را در فضایی خوش آب و هوا، زیبا، سرسبز و بکر بگذرانید، نگین رودبار را فراموش نکنید. گلدیان، یکی از زیباترین و نزدیک‌ترین جاهایی است که می‌تواند آخر هفته‌ای به‌یاد ماندنی را برای شما بسازد.

در رودبار می‌توانید به ییلاق داماش، سد منجیل، دریاچه یسان، دریاچه عروس حلیمه جان و طبیعت روستای گلدیان هم سری بزنید. البته آسمان سرا دورنمایی از منجیل و توربین‌های بادی، قله‌های پوشیده از برف، جنگل توسکا و کاج، آبگیر و مرتع را به تنهایی در برابر دیدگان شما ورق خواهد زد.

هتل ها و اقامتگاه‌های نزدیک به ییلاق آسمان سرا رودبار

از ما می‌شنوید با تجهیزات کامل به ییلاق آسمان سرا رودبار بروید تا لذت خوابیدن در چادر در طبیعت را تجربه کنید. برپایی کمپ، جمع شدن شبانه دور آتش، تماشای طلوع خورشید از ارتفاعات آسمان سرا، چشم‌انداز اطراف، صدای باد و پرندگان و خلاصه آنچه در این طبیعت وجود دارد، برای یک اقامت دل‌انگیز عالی است.

اما اگر دلتان می‌خواهد حتی در سفر هم روی تخت خواب بخوابید و در سکونتگاه خود راحت باشید، اقامتگاه‌های زیر گزینه‌های مناسبی برای شما هستند:

اقامتگاه بوم‌گردی خوش نشین رودبار
مجتمع اقامتی گردشگری آسمانسرا در رودبار
هتل زیتون رودبار
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار