gardeshban.ir

ضرغامی/
ضرغامی بیان کرد: ما باید موانع را برای توسعه گردشگری کشور برداریم و امکان حضور همه افراد را فراهم کنیم.
کد خبر: ۵۰۴۲۸
تاریخ انتشار : شنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۰-1400 November 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
نهضت تفویض اختیار در وزارت میراث فرهنگی تشکیل می‌شود/باید موانع را برای توسعه گردشگری کشور برداریم

عزت الله ضرغامی در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که پیش از ظهر روز نهم بهمن ماه در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد، بیان کرد: ما باید موانع را برای توسعه گردشگری کشور برداریم و امکان حضور همه افراد را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: باید توانایی‌هایمان را معرفی کرده تا عقب ماندگی‌های مان را به صورت جهشی جبران کنیم. هفته قبل نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا را دیدم و متوجه شدم نمایشگاه گردشگری ما هیچ چیزی از نمایشگاه فیتور کم ندارد. من نمی دانم با چه مشکلاتی گرفتار شده ایم باید مشکلات را جبران کنیم، ما همه چیز داریم.

ضرغامی گفت: ما در وزارتخانه به دنبال برداشتن موانع هستیم و باید تسهیلات را برای این عرصه فراهم کنیم، برگزاری نشست‌های رودررو کار خوبی است اما برگزاری نمایشگاه b2c را هم قبول دارم، باید تأمین کننده و مصرف کننده با هم ارتباط بگیرند.

وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: ما تا آخر سال نشست‌های مهمی در وزارت میراث فرهنگی برگزار می‌کنیم که عنوان آن نهضت تفویض اختیار خواهد بود، بسیاری از اختیاراتی که در وزارت میراث فرهنگی وجود دارد در یک بروکراسی تنفر برانگیز و موانع جدی افتاده است. ستادی برای آن با ریاست آقای دارابی تشکیل شده و معاونت‌های وزارت نیز حضور دارند.

ضرغامی گفت: همچنین معاونت صنایع دستی مأموریت دارد کمک کند تا کسانی که می‌خواهند در حوزه صنایع دستی تولیداتی داشته باشند دیگر از این وزارتخانه مجوز نگیرند کافیست فقط به ما اعلام کنند. همچنین اگر کسی می‌تواند در نمایشگاهی کالایی عرضه کند دیگر نباید به مجوز ما نیاز داشته باشد و می‌توان تا سطحی این اختیار را تفویض کرد.

وی ادامه داد: کسی به من گفت می‌دانید که در بوم گردی‌ها اتفاقاتی می‌افتد و از لحاظ فرهنگی نمی‌توان آنها را کنترل کرد به نظر می‌رسد که ایجاد بوم گردی‌ها کار درستی نبوده است و شاید حرکت‌های ضد فرهنگی غیر قابل کنترل در آنها انجام شود، من گفتم اتفاقاً فرهنگی‌ترین حرکت برای ما در حوزه گردشگری همین بومگردی هاست البته با نظارتی که انجام می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: حتی گفتند هتلداران مخالف ایجاد بوم گردی هستند در صورتی که این طور نیست و برای همه اقشار خدمات در سطوح مختلف وجود دارد.

ضرغامی گفت: رسانه‌ها عوامل اجرایی وزارت ما هستند، هر کسی که یک وبلاگ یا صفحه‌ای دارد در هر کجای کشور اگر خبری درباره تخریب پایه پل ساسانی در یک منطقه دور افتاده به ما بدهد ما از او تشکر کرده و به آن موضوع رسیدگی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در نظر داریم سالیانه رسانه‌های برجسته این حوزه را معرفی کنیم، به ما اعلام کردند که رسانه‌ای گزارشی را منتشر کرده و از او شکایت شده است و مراحل دادگاهی را می‌گذراند دستور پیگیری دادم و این شکایت پس گرفته شد. ما از کسی شکایتی نداریم همه با هم هستیم چون از گلایه کردن به جایی نمی رسیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار