gardeshban.ir

این باغ وحش که فضایی بیش از ۶۳۰ هزار مترمربع از شهر جذاب شارجه امارات را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۰۴۵۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰-1400 November 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
باغ وحش و پارک صحرایی شارجه (به انگلیسی: Sharjah Desert Park) مکانی است تفریحی و آموزشی واقع در شهر دیدنی شارجه که با داشتن بیش از ۳۰۰ هزار بازدیدکننده در سال جزو پربازدیدترین جاهای دیدنی شارجه و جاذبه های گردشگری کشور تماشایی امارات محسوب می شود. 

این باغ وحش که فضایی بیش از ۶۳۰ هزار مترمربع از شهر جذاب شارجه امارات را به خود اختصاص داده، طیف وسیعی از گونه های گیاهی و جانوری در معرض خطر انقراض را در بخش های مختلف خود جای داده و با استفاده از امکانات آموزشی سمعی و بصری در تلاش است تا چگونگی حفظ محیط زیست را به زبانی ساده و برنامه هایی سرگرم کننده به بازدیدکنندگان و خریداران بلیط هواپیما خارجی شارجه آموزش دهد.

چرا بازدید از باغ وحش و پارک صحرایی شارجه پیشنهاد می شود؟

درک صحیحی از زندگی گیاهی و جانوری کشور امارات و چگونگی محافظت از محیط زیست به ما می دهد.

گستره وسیعی از گونه های گیاهی و جانوری کمیاب را در خود جای داده است.

از فضای دلپذیر و خانواده پسند و بخش های تفریحی – آموزشی فراوان تشکیل شده است.

برای تمام سنین مناسب بوده و اطلاعات بسیار مفید و ارزنده ای را از محیط زیست و طبیعت زیبای امارات در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

باغ وحش و پارک صحرایی شارجه؛ سورپرایزی جذاب برای مسافران +عکس

تاریخچه باغ وحش و پارک صحرایی شارجه

این باغ وحش نخست در سال ۱۹۹۵ در تفرجگاه شیخ المسموت احداث گردید و برای مدتی طولانی از آن به عنوان منطقه محافظت شده برای نگهداری و پرورش گونه های گیاهی در معرض خطر استفاده شد. اما بعدها بخش هایی متعدد یکی پس از دیگری بدان افزوده شد و با گسترشی تدریجی به مکانی تفریحی آموزشی برای گردشگران و شیفتگان محیط زیست و طبیعت مبدل گردید. 

امروزه پارک صحرایی شارجه با داشتن بخش هایی نظیر باغ گیاه شناسی، موزه تاریخ طبیعی، پارک نوازش حیوانات و مرکز محافظت و پرورش گونه های نادر (که بازدید از آن برای عموم ممکن نیست) جزو بزرگترین مراکز آموزشی تفریحی کشور امارات بشمار می رود و قادر است با برنامه های مفرح آموزشی و جذاب خود ساعت ها گردشگرانی که برای تماشای بخش کوچکی از طبیعت حیرت انگیز امارات بلیط هواپیما شارجه را خریداری و به این شهر سفر می کنند را سرگرم نگه دارد.

باغ وحش و پارک صحرایی شارجه؛ سورپرایزی جذاب برای مسافران +عکس

بخش های جذاب باغ وحش و پارک صحرایی شارجه

مهم نیس شما چند سال دارید و چه علایقی را در زندگی دنبال می کنید، باغ وحش و پارک صحرایی شارجه برای هر گردشگری سورپرایزی جذاب در آستین دارد. این مکان تفریحی آموزشی از بخش های گوناگون بسیاری تشکیل شده که هرکدام به شکلی بسیار جذاب و ساده به توصیف طبیعت زیبای امارات می پردازند و شما را ساعت ها سرگرم خود می سازند. برخی از بخش های این مکان عبارتند از:

موزه تاریخ طبیعی و باغ گیاه شناسی: این بخش که به معرفی شرایط محیطی و گونه های مختلف گیاهی در این منطقه از دنیا پرداخته، خود به ۵ بخش مجزای: سیاحتی در شارجه، زندگی در کویر، سیاحتی در زمان، جهان موجودات زنده و موجودات دریایی تقسیم شده است.

مرکز حیات وحش عرب: این بخش در سال ۱۹۹۹ تاسیس شد و یکی از دیدنی ترین بخش ها باغ وحش و پارک صحرایی شارجه به حساب می آید. این بخش نیز از بخش های مختلفی نظیر منزلگاه خزندگان و حشرات، حیوانات شب گرد و حیوانات گوشت خوار بزرگ و غیره تشکیل شده و با نمایش گونه های مختلف موجودات زنده و آموزش های ضروری برای محافظت از آن ها به درستی رسالت خود را در قبال چگونگی مراقبت از گونه های در حال خطر این منطقه از جهان انجام داده است.

پارک نوازش حیوانات: در این بخش کودکان می توانند حیوانات اهلی را از نزدیک تماشا کرده و آن ها را نوازش کنند و به آن ها غذا دهند.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از باغ وحش و پارک صحرایی شارجه چقدر است؟

همانند دیگر اماکن گردشگری پربازدید شارجه، بازدید از باغ وحش و پارک صحرایی شارجه نیز مستلزم خرید بلیط ورودی است، اما این هزینه چندان گزاف نیست و بسیار منصفانه ارزش گذاری شده است. در مورد مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از این مکان نیز باید گفت که باغ وحش و پارک صحرایی شارجه مکانی بسیار وسیع است و بازدید از کلیه بخش های آن نیازمند مدت زمانی حدود ۲ ساعت است.

باغ وحش و پارک صحرایی شارجه؛ سورپرایزی جذاب برای مسافران +عکس

فصل مناسب برای بازدید از باغ وحش و پارک صحرایی شارجه چه زمانی است؟

چنانچه دوست دارید در بهترین شرایط آب و هوایی از باغ وحش و پارک صحرایی شارجه دیدن کنید، زمانی بین ماه های دسامبر تا فوریه را برای خرید بلیط هواپیما شارجه و بازدید از این مکان برگزینید.

چگونه به باغ وحش و پارک صحرایی شارجه برویم؟

باغ وحش و پارک صحرایی شارجه در جاده الدیهاد و در حاشیه شهر شارجه واقع شده است، اما دسترسی بدان چندان دشوار نیست. فاصله این مکان تا نزدیکترین ایستگاه اتوبوس حدود ۱۵ کیلومتر است و اگر با پیاده روی کوتاه مشکلی ندارید، می توانید با وسایل حمل و نقل عمومی بدان دسترسی یابید. اما چنانچه قصد دارید مستقیم از فرودگاه و با تاکسی سرویس به این مکان حرکت کنید، خبر خوش این است که باغ وحش و پارک صحرایی شارجه تنها ۲۰ کیلومتر با فرودگاه شارجه فاصله دارد.



در نزدیکی باغ وحش و پارک صحرایی شارجه از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

پارک ملی شارجه: ۱۷.۳ کیلومتر
فرودگاه شارجه: ۱۹.۶ کیلومتر
باشگاه گلف شارجه: ۲۸.۳ کیلومتر
زمین مسابقه شترسواری شارجه: ۲۹.۸ کیلومتر
مرکز خرید اجمن چاینا: ۳۴.۹ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی باغ وحش و پارک صحرایی شارجه برای اقامت وجود دارد؟

هتل سنترو شارجه: ۲۰.۲ کیلومتر
هتل فرودگاه بین المللی شارجه: ۲۱.۷ کیلومتر
اقامتگاه ناصر الحوسنی: ۲۲.۶ کیلومتر
هتل مطر بن عمیر: ۲۶.۱ کیلومتر
هتل آپارتمان آرابیان: ۳۲.۲ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به باغ وحش و پارک صحرایی شارجه هستند؟

دیزرت پارک کفه تریا: ۱۹۰ متر
کافی شاپ المهمس کافی: ۵.۷ کیلومتر
رستوران باب الپونجاب: ۶.۲ کیلومتر
رستوران البتهایه: ۶.۶ کیلومتر
غذاخوری ثلاثه و ستون کافیه: ۶.۷ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار