gardeshban.ir

مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دانشگاه علامه طباطبائی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با هدف توسعه همکاری‎‌های آموزشی و تحقیقاتی در حوزه‎‌های مورد نیاز شورای‌عالی و سازمان‌های مناطق آزاد کشور برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۴۵۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰-1400 November 11
گردشبان (gardeshban.ir) :


در مراسم امضای این تفاهم نامه که با حضور دکتر سعید محمد، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و دکتر معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در محل سالن اجتماعات دفتر ریاست دانشگاه برگزار و بر ایجاد و گسترش زمینه های همکاری در حوزه ‏های علمی، آموزشی، پژوهشی مشترک تاکید شد.

در این مراسم دکتر معتمدی در سخنانی با اشاره به ضرورت توجه به توسعه فرهنگی در کشور گفت: امروز در کشور در حوزه توسعه شهری و روستایی هزینه زیادی می شود. هرجا صحبت از توسعه به میان می آید ما را به یاد ساخت و ساز، بیمارستان و مدرسه می اندازد، ولی مهم تر از آن توسعه انسانی است که بسیار حائز اهمیت دارد.

معتمدی گفت: در بعضی از مناطق به دلیل فقر فرهنگی، شاهد خشونت و آسیب های اجتماعی هستیم که حضور دانشگاه می تواند در جهت توسعه پایدار انسانی به این مناطق کمک کند.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت های علمی و سرآمد استادان دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: امیدوارم با امضای این تفاهم نامه زمینه فعالیت های بعدی دو مجموعه فراهم شود و ظرفیت دانشگاه، در قالب اجرای پروژه های مشترک، زمینه ساز توسعه پایدار انسانی در کشور باشد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در این مراسم توجه به موضوع علوم انسانی را مهم برشمرد و گفت: خوشبختانه در حوزه های مهندسی، پزشکی، سلامت و بهداشت قابل رقابت با سایر کشورهای پیشرفته ایم، ولی در حوزه علوم انسانی نیازمند تقویت و اهتمام ویژه هستیم.

وی این تفاهم نامه را یکی از محورها و برنامه های علمی و اجرایی بین بخش های اقتصادی و دانشگاهی دانست و گفت: همکاری مناطق آزاد با دانشگاه علامه طباطبائی یکی از موضوعات مهم است که باید از این ظرفیت در مناطق آزاد به خوبی بهره مند شویم.

سردار محمد با توجه به گستردگی مسائل در حوزه اجتماعی و فرهنگی در مناطق ویژه اقتصادی، افزود: این بخش می تواند به عنوان نمونه اولیه از ظرفیت های دانشگاه تخصصی علوم انسانی کشور بهره مند شود و بر این اساس علم و پژوهش و دانش روز مبنای تصمیات در مسئله شناسی و حل مسئله شود.

وی تصریح کرد: آماده همکاری برای تسهیل فضای موردنیاز هستیم و این تفاهم نامه می تواند زمینه لازم در بحث تحقیق و توسعه علمی جامع تری در مناطق آزاد کشور را فراهم کند.

به گزارش ‬ روابط عمومی دانشگاه‬ علامه‬ طباطبایی‬، این تفاهم نامه در ۷ ماده تنظیم شده است که از جمله محورهای همکاری آن می توان به اجرای پروژه های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز دبیرخانه و سازمان های مناطق آزاد با بهره گیری از دانش اعضای هیات علمی دانشگاه، برگزاری نمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی در حوزه هایی چون معرفی فرصت های سرمایه گذاری در مناطق، گردشگری، آموزشی مذاکرات بین المللی و همچنین بین المللی سازی فعالیت های مناطق و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت به منظور ارتقاء توان علمی کارشناسان و مدیران دبیرخانه اشاره کرد.

همچنین همکاری در جهت اجرای قراردادهای مورد نیاز دبیرخانه و سازمان‎های مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، ارتقای سطح دانش، اجرای پروژه های تحقیقاتی کاربردی، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، هدایت و حمایت از پایان نامه ها تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، ارائه سمینارها، دوره های تخصصی و کارگاه های آموزشی کوتاه مدت ایجاد نوآوری در ساختارهای مدیریتی مناطق آزاد، از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار