gardeshban.ir

رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت ایران گفت: یکی از چالش‌های اصلی گردشگری سلامت فرایند ویزا برای گردشگران بازار هدف ایران است که مدام در حال تغییر است. گردشگری سلامت ایران برای توسعه نیازمند لغو روادید برای ۲۱ کشور بازار هدف کشور است.
کد خبر: ۵۰۴۹۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰-1400 November 12
گردشبان (gardeshban.ir) :


حسین نیکونام در خصوص اقدامات جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران اظهار کرد: در این نمایشگاه نشست مشترکی میان ۱۰۰ نفر از شرکت‌های عراقی، بحرینی، پاکستانی، عمانی، معاون درمان وزارت بهداشت، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، اعضای هیات مدیره جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت، اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری گردشگری سلامت، برخی از شرکت‌های تسهیل‌گر و برخی شرکت‌های درمانی و گردشگری برگزار شد.

وی افزود: طرف‌های عراقی‌ و پاکستانی نسبت به تعدد دلالان و سردرگمی در برقراری ارتباط اعتراض داشتند. در این نشست اعلام کردیم که در سال گذشته ۲۴۰ شرکت گردشگری سلامت وجود داشته‌اند که تمام آن‌ها را به زبان‌های انگلیسی و عربی ترجمه کرده‌ و به کمک وزارت امور خارجه به ۱۴۰ سفارتخانه و کنسولگری‌های ایران در سراسر دنیا ارسال کرده‌ایم که این لیست به ۷۰۰ شرکت در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت ایران خاطرنشان کرد: فایل به‌روز شده لیست شرکت‌های گردشگری سلامت ایران را به تمام نمایندگان ایران در کشورهای مختلف ارسال خواهیم کرد تا با مراجعه به کنسولگری ایران در هر شهر و نقطه‌ای از دنیا بتوانند از تعداد و جزئیات شرکت‌های گردشگری سلامت در ایران آگاه شوند. این ۷۰۰ شرکت در ۱۰ تا ۱۲ استان اصلی کشور قرار دارند. این موضوع مورد استقبال طرف‌های عراقی قرار گرفت که امیدوارند با استفاده از این شرکت‌ها بیماران خود را به ایران بفرستند و دلالان فرصت‌طلب را از این زنجیره حذف کنند.

نیکونام در خصوص انتظارات جامعه گردشگری سلامت ایران از مدیران عالی کشور گفت: یکی از موضوعاتی که بابت آن با چالش‌های فراوانی روبه‌رو هستیم، ویزاست. فرایند ویزا مدام در حال تغییر است اما در حال حاضر شاهدیم که با لغو روادید عراق حتی در شرایط کرونایی عده زیادی از گردشگران سلامت عراقی وارد ایران شدند. در حال حاضر این لغو روادید فقط مختص سفرهای هوایی است و برای سفرهای زمینی کماکان سخت‌گیری‌های گذشته وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر لغو روداید گردشگران عراقی به طور کامل انجام شود، کمک بسیار زیادی به گردشگری سلامت ایران خواهد کرد. این اتفاق اگر با کشورهای بازار هدف ایران از جمله آذربایجان نیز رخ دهد، باز هم می‌تواند به گردشگری سلامت ایران کمک کند. بیش از ۹۰ درصد جمعیت آذربایجان شیعه هستند که به سفرهای زیارتی مشهد و قم و سفرهای درمانی به استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی علاقه‌مند هستند.

لغو روادید با کشورهای آفریقایی کمکی به توسعه گردشگری ایران نمی‌کند

رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت ایران اضافه کرد: مشتاقیم تا محدودیت ویزا با کشورهای بازار هدف ایران مرتفع شود. در حال حاضر با یک کشور آفریقایی لغو روادید کرده‌ایم که شاید در طول سال ۲۰۰ نفر به آن کشور رفت‌وآمد کنند. ایران باید با کشوری لغو روادید کند که جزو بازار هدف گردشگری آن است. تقریبا ۲۱ کشور در بازار هدف مستقیم و غیرمستقیم گردشگری ایران قرار دارند.

نیکونام یادآور شد: به عنوان مثال با همکاری سرکنسول ایران در لاهور پاکستان، هیات پاکستانی وارد ایران و نمایشگاه گردشگری شد و پس از آن سفری به شیراز داشته و در ادامه وارد مشهد شدند. هیات پاکستانی با مراکز درمانی و شرکت‌های گردشگری سلامت نشست‌های B۲B برگزار خواهند کرد که این موضوع می‌تواند راه‌گشا باشد. با وجود اینکه پاکستان برای قسمتی از افغانستان رقیب ایران محسوب می‌شود اما عمدتا بیماران پاکستانی به ایران هم مراجعه دارند که می‌تواند بازار خوبی برای ایران رقم بزند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از پاکستان به تهران و مشهد پرواز مستقیم برقرار است که فرصت‌های خوبی را برای ایران ایجاد می‌کند. افزایش نشست‌های B۲B قطعا به توسعه صنعت گردشگری سلامت ایران کمک خواهد کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار