gardeshban.ir

کتابچه هفت‌زبانه "گردشگری سلامت" در نمایشگاه گردشگری رونمایی شد و مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی هم تاکید کرد که سطح ایران در حوزه پزشکی از کشورهای منطقه بالاتر است.
کد خبر: ۵۰۴۹۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰-1400 November 12
گردشبان (gardeshban.ir) :


لیلا اژدری درباره این کتاب توضیح داد که با توجه به ظرفیت‌های بسیار عالی و ممتازی که در سیستم بهداشت و پزشکی و سلامت ایران می‌شناسیم، در برخی رشته‌ها از جمله "نانو" پیشتاز هستیم و رتبه‌های بالای جهانی را داریم. گردشگری سلامت یکی از گردشگری‌های موضوعی مهم برای بازار گردشگری ایران است و بخش عمده‌ای از گردشگری سلامت ایران در کتابچه‌هایی که رونمایی شد، معرفی شده است.

توانمندی‌های خاص و پیشرفت‌های پزشکی و درمانی ایران، جاذبه‌های طبیعی درمانی، همچون چشمه‌های آب‌گرم از دیگر محتویات این کتابچه است که با حضور سلیمان حیدری ـ مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت ـ در نمایشگاه گردشگری تهران که سه‌شنبه، دوازدهم بهمن‌ماه آخرین روز برپایی را پشت سر می‌گذارد، رونمایی شد.

کتابچه‌ گردشگری سلامت ایران به هفت زبان عربی، چینی، ترکی‌آذری و استانبولی، ارمنی، روسی و انگلیسی از سوی دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی تهیه شده است.

اژدری، مدیرکل این دفتر همچنین تاکید کرد که تورهای گردشگری سلامت زمانی معنا پیدا می‌کند که استانداردها را رعایت کرده باشد و در ادامه هم ابراز امیدواری که همکاری بین دو وزارتخانه گردشگری و بهداشت با بخش خصوصی در زمینه گردشگری سلامت پایدار باشد.

ایران به دلیل هزینه پایین درمان، با وجود رقبای سرسخت و جدی همچون ترکیه و امارات، سعی دارد به یکی از قطب‌های گردشگری درمان منطقه تبدیل شود، اما به دلیل متمرکز نبودن مدیریت گردشگری سلامت در کشور و موازی‌کارهای‌ها و تعدد متولیان و حضور دلال‌ها، در سال‌های‌ اخیر طبق اعلام وزارت بهداشت با اُفت درآمد این بخش مواجه شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار