gardeshban.ir

اگر دوست دارید در بلژیک مانند سایر گردشگران عمل نکنید، باید به سراغ اکتشاف خیابان‌های معروف پایتختش بروید.
کد خبر: ۵۰۵۳۴
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰-1400 November 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
شهرهای مختلف جهان در تلاش هستند تا با راهکارهایی مبتکرانه عبور و مرور ماشین‌ها را در مرکز شهر کم کنند. یکی از این شهرها بروکسل است که از سبک زندگی ماشینی در حال فاصله گرفتن بوده و حتی یک روز در سال روز بدون ماشین دارد که تمام خیابان‌ها به جز برای تاکسی، اتوبوس، تراموا و برخی ماشین‌های مجوز دار بسته می‌شوند. این رویداد عظیم برای ترغیب ساکنین به استفاده از راه‌های جایگزین برای گشت و گذار در شهر برگزار می‌شود. در ادامه شما را با برخی از بهترین خیابان‌های بروکسل که برای ماجراجویی عالی هستند آشنا می‌کنیم.

خیابان ایکسل

«خیابان ایکسل» (IXELLES) یکی از زیباترین مسیرهای پیاده‌روی در شهر در امتداد رودخانه قدیمی قرار دارد که بخشی از آن در قرن نوزدهم خشک شد و چند دریاچه دیدنی را از خود بر جای گذاشت. از «میدان فلاژه» (Place Flagey) شروع کنید و دریاچه‌ای را که به سمت کنار کلیسا می‌رود دنبال کنید. در این مسیر از برخی خانه‌های زیبا به سبک قرن نوزدهم خواهید گذشت که از گوهرهای ارزشمند سبک معماری آرنوو هستند. این جاده را تا رسیدن به دریاچه دوم ادامه داده تا به یک تقاطعی شلوغ برسید. از آنجا به سمت فضای سبز بروید.



خیابان آنتوان داسارت

در انتهای کانال خیابان «آنتوان داسارت» (Antoine Dansaert) حال و هوایی سرزنده و پر جنب و جوش حاکم بوده و تنها باقیمانده شهرت عظیم گذشته‌اش به شمار می‌رود. امروزه خلاقیت و افسونی دلپذیر را در بین آتلیه‌ها و مغازه‌های آوانگارد آن خواهید دید. اگر دنبال خرید لوازمی برای طراحی داخلی خانه بودید، می‌توانید به «لا فابریکا» (La Fabrika) سر بزنید. مجموعه‌ای که از مبلمان معاصر، وسایل روشنایی و اکسسوری به نمایش گذاشته‌اند شما را حیرت زده خواهد کرد. اگر گرسنه بودید یا نیاز به تجدید قوا داشتید، کافه و رستوران‌های خوبی را هم در میان راه خواهید دید. از میان آن‌ها می‌توانیم به «اوفون» (Au Fond)، «لارشیدوک» (L’Archiduc) یا «باربتن» (BarBeton) اشاره کنیم.



خیابان نو

«خیابان نوْ» (Rue Neuve) خیابانی پیاده رو در مرکز شهر بروکسل است. می‌توان بعد از «مایر» (Meir) آن را دومین ناحیه خرید معروف بلژیک دانست. این خیابان که بین «میدان لا مونه» (Place de la Monnaie) در جنوب و «میدان شارل روژیه» (Place Charles Rogier) در شمال واقع شده در گذشته به خاطر وجود کلیسای نتردام که امروزه در وسط این منطقه خرید قرار دارد به خیابان «نتردام» هم شهرت داشت. از اواخر قرن نوزدهم اینجا یکی از مراکز اصلی تجارت به شمار رفته و از اوایل قرن بیستم به عنوان مرکز خریدهای لوکس هم اعتبار کسب کرده است. در سال ۱۹۷۵ بود که این مسیر را پیاده‌رو کردند. به لحاظ قیمت اجاره این خیابان در جایگاه دوم بلژیک قرار دارد و باز هم مایر در رتبه اول است.



خیابان لوئیز

«خیابان لوئیز» (Avenue Louise) یکی از شاهراه‌های اصلی بروکسل است. این خیابان از «میدان لوئیز» به سمت «بوا دولا کامبره» (Bois de la Cambre) امتداد یافته و ۲/۷ کیلومتر طول دارد. لوئیز یکی از معتبرترین و گران‌ترین خیابان‌های شهر نیز به شمار می‌رود. ساخت آن به سال ۱۸۴۷ بازمی‌گردد که به عنوان یک خیابان یادمانی با ردیفی از درختان فندق ساخته شده بود تا دسترسی به نقاط تفریحی مانند بوا دولا کامبره را راحت‌تر کند. امروزه در امتداد آن برخی از نقاط مهم شهر مانند «میدان استفانی» (Stéphanie) که از میدان‌های شلوغ شهر و پر از مغازه‌های لوکس است را هم خواهید دید.



خیابان لا لوا

«خیابان لا لوا» (Rue de la Loi) جاده اصلی گذرنده از مرکز و شرق بروکسل است که به خاطر وجود ساختمان‌های دولتی قابل توجه مانند اتحادیه اروپا شهرت زیادی دارد. این خیابان که ترجمه نامش به معنی «خیابان قانون» است، از خیابان «رویال» (Rue Royale) آغاز شده و تا «شومان» (Schuman) ادامه پیدا می‌کند. پارلمان فدرال بلژیک و دفتر کار نخست وزیر هم در ابتدای همین خیابان واقع شده است.

خیابان رویال

خیابان رویال از سمت جنوب با میدان رویال محدود می‌شود که در مرکز شهر واقع شده است. از سمت شمال هم انتهای آن به «میدان رن» (Place de la Reine) می‌رسد. از میان جاذبه‌های دیدنی امتداد این خیابان می‌توانیم به کاخ سلطنتی بروکسل، مرکز هنرهای تجسمی، پارک بروکسل، ستون کنگره، باغ گیاهشناسی یا «کلیسای سلطنتی مریم مقدس» (St. Mary's Royal Church) اشاره کنیم. در این خیابان دو ایستگاه مترو هم وجود دارد که یکی در حوالی پارک و دیگری نزدیک باغ گیاهشناسی است.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار