gardeshban.ir

استاندار همدان گفت: پرونده ثبت جهانی هگمتانه به یونسکو ارسال شده و در بین آثار تاریخی و فرهنگی ایران برای ثبت جهانی در یونسکو، منظر تاریخی هگمتانه در اولویت نخست قرار دارد.
کد خبر: ۵۰۵۳۷
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰-1400 November 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، پنجشنبه در ادامه پیگیری‌های مسائل استان و سفر به پایتخت، با علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دیدار و مسائل و موانع ثبت جهانی «منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان» را پیگیری و مورد بحث و بررسی قرار داد، و در این راستا گفت: هگمتانه یکی از آثاری است که بنای تاریخ و تمدن ایران زمین است و باید زمینه‌های ثبت جهانی آن فراهم شود.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که در راه جهانی شدن این اثر ارزشمند تاریخی وجود دارد، قابل حل و رفع شدن است، اظهار کرد: هگمتانه به عنوان یک اثر ملی اهمیت بالایی دارد و با جهانی شدن آن، سند تمدن پنج هزار ساله کشورمان امضا می‌شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان شامل تپه هگمتانه، بازار و بافت تاریخی است که برای ثبت جهانی آماده‌سازی شده است.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: منظر تاریخی هگمتانه در شهر همدان مسیر «آرامگاه بوعلی تا آرامگاه باباطاهر» را شامل می‌شود که با ثبت این اثر، میراث فرهنگی این محدوده شامل بافت تاریخی، بازار سنتی، مسجد جامع و پیاده راه‌های شهر همدان حفظ می‌شود.

وی تاکید کرد: براساس اعلام مشاور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرونده ثبت جهانی هگمتانه به یونسکو ارسال شده و در بین آثار تاریخی و فرهنگی ایران برای ثبت جهانی در یونسکو، منظر تاریخی هگمتانه در اولویت نخست قرار دارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار