gardeshban.ir

میدان مردم یک میدان عمومی بزرگ در ناحیه هوانگپو شانگهای است و در مرکز شانگهای واقع شده است.
کد خبر: ۵۰۵۷۰
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰-1400 November 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
میدان مردم یک میدان عمومی بزرگ در ناحیه هوانگپو شانگهای است و در مرکز شانگهای واقع شده است. این میدان نقطه مرزی جاده نانجینگ شرقی و جاده نانجینگ غربی است. این میدان به معنای وسیع شامل یک میدان روباز، پارک مردم و ساختمان‌های فرهنگی، گردشگری و تجاری اطراف است. 



ساختمان‌های مدرن و سر به فلک کشیده‌ای میدان را احاطه کرده‌اند. میدان مردم با مساحتی بالغ بر ۱۴۰۰۰۰ متر مربع در گذشته محل برگزاری رژه و اجتماعات مردمی در این شهر بوده که بیش از ۱.۲ میلیون نفر را در خود جای می‌دهد. اگر قصد خرید بلیط هواپیمای خارجی و سفر به شانگهای را داشته باشید، پیشنهاد می‌شود که در کنار سایر جاذبه‌های دیدنی این شهر از میدان مردم نیز دیدن کنید.

چرا بازدید از میدان مردم شانگهای پیشنهاد می‌شود؟

• میدان مردم یک فضای دیدنی روباز همچون یک باغ است و یکی از بهترین مکان‌های پر رونق شانگهای به شمار می‌آید.

• بزرگترین میدان عمومی شهر است.

• این میدان با درختان، گل‌ها و مجسمه‌های زیبا تزئین شده و مکانی ایده آل برای عکاسی است.
• اگر به تاریخ، فرهنگ، هنر یا سرگرمی شانگهای علاقه دارید، کافی است به میدان بروید، جایی که مطمئنا هر چیزی را که می‌خواهید بدانید پیدا خواهید کرد.

تاریخچه میدان مردم شانگهای

قبل از سال ۱۹۴۹ و تأسیس جمهوری خلق چین، میدان مردم کنونی یک کورس اسب دوانی بود که متعلق به باشگاه مسابقه شانگهای بود. قمار و اسب دوانی در طول جنگ جهانی دوم متوقف شد و دولت جمهوری چین پس از جنگ اجازه شروع مجدد به آن را نداشت. 

پس از جنگ داخلی چین، دولت جدید کمونیستی این ممنوعیت را ادامه داد و زمانی که باشگاه با مشکلات مالی مواجه شد، زمین را تصاحب کرد و بخشی از مسیر مسابقه به میدان مردم تبدیل شد که شامل یک خیابان بزرگ و جایگاه تماشاگران بود. در دهه ۱۹۹۰ تغییرات عمده‌ای در میدان ایجاد شد. 

شهرداری شانگهای از ساختمان سابق HSBC در Bund به این‌جا منتقل شد، همچنین موزه شانگهای از محل قبلی خود در یک ساختمان اداری سابق به این‌جا منتقل شد. بخش‌های دیگر مسیر مسابقه هنوز باقی مانده است. ساختمان‌های باشگاه به موزه هنر شانگهای تبدیل شد، در حالی که بخشی از مسیر مسابقه به پارک مردم، یک پارک عمومی تبدیل شد. 

از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۴، یک میدان کاملا جدید شانگهای به عنوان کانونی در تاریخ توسعه شهرداری شانگهای به جهان ارائه شد.

معماری میدان مردم شانگهای

میدان مرکزی در ضلع جنوبی خیابان مردم واقع شده است. دو مربع کوچک در دو طرف میدان مرکزی قرار دارند. در مرکز میدان مرکزی فواره موزیکال مدور (۳۲۰ متر مربع) قرار دارد. کناره‌های شیشه‌ای قرمز، زرد و آبی آبنما، هاله‌ای رنگارنگ را به وجود می‌آورد که زیبا و دیدنی است. 

بر روی هر یک از چهار پله ورودی، نقش برجسته هایی قرار دارد که ویژگی های فرهنگ سنتی را نشان می‌دهد. در ضلع جنوب غربی میدان مردم یک کبوترخانه آبی و سفید دیده می‌شود. بازدیدکنندگان روزانه هزاران کبوتر را خواهند دید که فضایی آرام و صمیمانه را در آنجا ایجاد می‌کنند. پس از بازسازی، عمارت جدید شهرداری در مرکز میدان خلق شمالی واقع شده است، در حالی که موزه شانگهای که شبیه یک دیگ پخت چینی طراحی شده است، در جنوب آن واقع شده است.

خیابان مردم که از دو طرف با کمربندهای سبز ۱۷متری احاطه شده است، از مرکز میدان عبور می‌کند. در گوشه شمال غربی تئاتر بزرگ شانگهای قرار دارد که یک ساختمان عظیم است که تقریبا تماما از شیشه ساخته شده است. 

برای دیدن یکی از تولیدات باله و کنسرت‌های ارکستری که به طور منظم در این مکان مهم اجرا می‌شود، می‌توانید بلیط بخرید. علاوه بر این، این میدان یکی از قطب‌های مهم حمل و نقل شهر است، بنابراین تعداد زیادی ایستگاه‌های پرش از مسیرهای ترافیکی عمومی در اطراف آن وجود دارد.



هزینه و زمان پیشنهادی بازدید

همه روزه و ۲۴ ساعته می‌توانید از این میدان زیبا دیدن کنید. در زمان‌های عادی افراد زیادی به این میدان می‌آیند و آخر هفته‌ها شلوغ تر است.

نحوه دسترسی به میدان مردم شانگهای

برای رسیدن به میدان مردم چندین راه وجود دارد:

سوار مترو خط ۱، خط ۲ یا خط ۸ شوید و در ایستگاه میدان مردم پیاده شوید. همچنین می‌توانید از اتوبوس خط ۱ یا خط ۲ شهر استفاده کنید. سوار اتوبوس‌های ۴۶، ۴۹، ۱۲۳، ۱۴۵، ۳۱۲، ۴۵۱ یا خط ویژه شانگ‌چوان شوید و در ایستگاه رنمین گوانگ‌چانگ (میدان مردم) پیاده شوید.

بهترین زمان سفر به شانگهای

در ماه های اکتبر تا نوامبر ( ۹ مهر تا ۹ آذر) هوا بسیار معتدل بوده و فصل داغ گردشگری شانگهای است.

مکان ها و جاذبه های دیدنی نزدیک میدان مردم شانگهای

موزه شانگهای: ۱.۲ کیلومتر
خیابان نانجینگ شانگهای: ۱.۶ کیلومتر
باغ یو: ۲.۷ کیلومتر
مرکز مالی جهانی شانگهای: ۴.۳ کیلومتر
برج مروارید خاور: ۵.۱ کیلومتر

هتل های نزدیک میدان مردم شانگهای

هتل فار است: ۷۵۰ متر
هتل دونگ فانگ: ۸۵۰ متر
آرونز هاوس شانگهای: ۱ کیلومتر
هتل رادیسون بلو شانگهای: ۱ کیلومتر
هوم این شانگهای رنمین اسکور: ۱.۳ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار