gardeshban.ir

گردشگاه نازلو (Nazlu) در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال ارومیه و در مجاورت مرکز دهستان نازلو قرار دارد و با چشم‌اندازهای طبیعی و آب‌ و‌ هوای دلپذیر، یکی از مقاصد و جاذبه های گردشگری ارومیه محسوب می‌‌شود.
کد خبر: ۵۲۶۹۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱-1401 January 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
آذربایجان غربی یکی از استان های مرزی ایران و مرکز آن شهر زیبای ارومیه است. استان آذربایجان غربی تنها استان هم مرز با کشور ترکیه است. بخش جنوبی آن اغلب کردنشین بوده و به نام مکریان شناخته می‌شود. موقعیت این استان و هم جواری اش با کشور ترکیه باعث شده که این استان از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار باشد. یکی از مناطق زیبای این استان، گردشگاه نازلو است.



گردشگاه نازلو (Nazlu) در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال ارومیه و در مجاورت مرکز دهستان نازلو قرار دارد و با چشم‌اندازهای طبیعی و آب‌ و‌ هوای دلپذیر، یکی از مقاصد و جاذبه های گردشگری ارومیه محسوب می‌‌شود. رودخانه پرآب نازلوچای نیز از جنوب این روستا گذر می‌کند و بر طراوت و صفای محیط می‌افزاید.



یکی از جاذبه های اصلی این گردشگاه رودخانه آن است. این رودخانه پرآب باعث شده است که گردشگران زیادی از سرتاسر استان و حتی شهرهای دیگر، در طول سال به این منطقه بروند و از طبیعت زیبای آن و پیک نیک در کنار رودخانه لذت ببرند.

جاذبه های دیدنی روستای نازلو

غار تمتمان

سد نازلوچای

باغات انگور

باغات سیب

مسجد روستای نازلو



دسترسی

برای رفتن به این منطقه خوش آب و هوا ابتدا باید به استان آذربایجان غربی و ارومیه سفر کنید. در سفر به این استان بازدید از جاذبه های طبیعی و بکر استان را نباید فراموش نکنید. روستای نازلو در چند کیلومتری جاده سرو قرار دارد. برای رفتن به گردشگاه نازلو باید حدود 20 کیلومتر از ارومیه دور شوید و به روستای نازلو برسید.

آدرس: ایران، استان آذربایجان غربی، ۲۰ کیلومتری شمال ارومیه، مجاورت مرکز دهستان نازلو

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار