gardeshban.ir

نان پوآچا رمضان یکی از نان های مخصوص ماه رمضان است که برای افطار و سحری درست می شود.
کد خبر: ۵۳۰۱۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
 نان پوآچا رمضان یکی از نان های مخصوص ماه رمضان است که برای افطار و سحری درست می شود.



مواد لازم نان پوآچا رمضان

شیر سرد۱ لیوان
آب جوش۱ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
شکر۴ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
خمیر مایه فوری۲ قاشق غذاخوری
سفیده تخم مرغ۱ عدد
آرد۷ لیوان
پنیر خامه ای به مقدار کافی
مواد لازم برای رومال نان
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ قاشق غذاخوری
دانه زیره سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه نان پوآچا رمضان 

مرحله اول

برای تهیه نان پوآچا رمضان خوشمزه ابتدای کار آب جوش را به همراه شیر سرد، شکر و خمیر مایه درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم، سپس روی کاسه را با درپوش می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر مایه استراحت کند تا به عمل بیاید.

مرحله دوم

در این مرحله سفیده تخم مرغ را از زرده تخم مرغ جدا می کنیم و درون دو کاسه مناسب می ریزیم، سپس روغن مایع را به همراه نمک به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.
 
مرحله سوم

حالا پس از گذشت ۱۰ دقیقه زمانی که مخلوط خمیر مایه فعال شد، آن را به مخلوط سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد را کنترل شده به مخلوط سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و ورز می دهیم، سپس زمانی که خمیری نرم و لطیف حاصل شد اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. در ادامه خمیر را به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله روی کاسه حاوی خمیر را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۵۰ دقیقه در یک جای گرم استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در ادامه پس از گذشت این زمان خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم.
 
مرحله ششم

حالا از خمیر چانه هایی به اندازه نارنگی جدا می کنیم، سپس روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم و چانه ها را روی آن قرار می دهیم. در ادامه روی چانه ها را با کیسه فریزر می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کنند.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت این زمان چانه ها را با دست باز می کنیم، سپس مقداری پنیر خامه ای درون آن قرار می دهیم و مجددا خمیر را جمع می کنیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر ها را با فاصله از هم درون آن می چینیم.

مرحله هشتم

حالا روی چانه ها را مجددا با کیسه فریزر می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کنند تا حجم آن ها دو برابر شود. در ادامه پس از گذشت این زمان شیر را به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله نهم

در این مرحله برس را به مواد رومال آغشته می کنیم، سپس روی خمیر ها می مالیم. در ادامه مقداری دانه زیره سیاه روی خمیر ها می پاشیم، سپس فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.
 
مرحله دهم

در نهایت سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم نان پوآچا درون فر بماند تا کاملا پخته و طلایی شود. در ادامه زمانی که نان پخت، سینی را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم نان خنک شود، سپس سرو می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار