gardeshban.ir

نام بعضی از شیرینی ها و غذاها با نام ماه مبارک رمضان گره خورده است و لگیمات هم از شیرینی های مخصوص این ماه می باشد.
کد خبر: ۵۳۰۱۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
نام بعضی از شیرینی ها و غذاها با نام ماه مبارک رمضان گره خورده است و لگیمات هم از شیرینی های مخصوص این ماه می باشد.



مواد لازم لگیمات پنیری

آرد۳٫۵ لیوان
شیر خشک۳ قاشق غذاخوری
شکر۳ قاشق غذاخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری پُر
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
ماست۳ قاشق غذاخوری
روغن مایع¼ لیوان
آب ولرم به مقدار کافی
شیر عسلی به مقدار کافی
پنیر خامه ای به مقدار کافی

طرز تهیه لگیمات پنیری 

مرحله اول

برای تهیه لگیمات پنیری خوشمزه در ابتدای کار آرد را به همراه شیر خشک، شکر، خمیر مایه فوری و بکینگ پودر درون یک کاسه با هم ترکیب می کنیم، سپس ماست را به همراه روغن مایع به کاسه اضافه می کنیم.
 
مرحله دوم

در این مرحله مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس آب ولرم را به صورت کنترل شده به کاسه اضافه کرده و در همین حین مواد را مخلوط می کنیم تا خمیر منسجم و کاملا یکدست شود.
 
مرحله سوم

حالا روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم، سپس خمیر را به سطح کار منتقل کرده و به خوبی ورز می دهیم تا سطح خمیر کاملا صاف و یکدست شود. در ادامه یک کاسه مناسب را با روغن چرب کرده و خمیر را درون کاسه قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یک جای گرم قرار می دهیم تا حجم خمیر دو برابر شود. پس از گذشت حدودا یک ساعت پف اضافی خمیر را می گیریم، سپس آنرا به گلوله های کوچک به اندازه گردو تبدیل می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تکه های خمیر را با دست باز کرده و یک تکه پنیر خامه ای درون خمیر قرار می دهیم. در ادامه مجددا خمیر را به صورت گرد شکل می دهیم. به همین صورت تمام خمیر را آماده کرده، سپس یک تابه گود روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا حدود ۱ فنجان روغن درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم به خوبی داغ شود، سپس خمیرها را درون روغن می اندازیم و به صورت یکدست سرخ می کنیم. تمام خمیرها را به همین صورت سرخ می کنیم.
 
مرحله هفتم

در این مرحله لگیمات های سرخ شده را از روغن خارج کرده و به وسیله دستمال حوله ای روغن اضافی شان را می گیریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت لگیمات ها را با شیرعسلی تزیین کرده و سرو می کنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار