gardeshban.ir

بلگراد با داشتن برخی از بهترین خیابان‌های دنج و خلوت، فرصتی ایده‌آل برای تجربه‌ی حال و هوای آرام و اصیل صربستان است. می‌توان در این خیابان‌ها کافه‌ها و گالری‌های جذابی را شکار کرد.
کد خبر: ۵۳۰۱۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
در هر رسانه و وب‌سایت مرتبط با گردشگری همواره به این موضوع اشاره شده است که برای تجربه‌ی پایتخت صربستان، در قلعه بلگراد قدم بزنید، سپس راهی خیابان کنز میهایلووا با کاخ‌های قرن نوزدهمی و بیستمی آن برای پیاده‌روی شوید و درنهایت برای صرف یک شام به رستوران‌های خیابان اسکادارلیا با موسیقی زندگی و حال و هوای محلی بروید. در انتهای روز نیز در کرانه‌های رود دانوب قدم بزنید. بااین‌حال، شما به دنبال این پرسش خواهید بود که در کجای بلگراد می‌توان حس و حال خاص این شهر را بدون شلوغی جمعیت و با قدم زدن‌های آرام تجربه کرد؟

اگر شما مسافری هستید که ترجیح می‌دهد جاذبه‌های هر شهر را با سرعت دلخواه خود مشاهده کند، شاید بتوانیم یک برنامه‌ی متفاوت برای سفر به شما دهیم. مرکز بلگراد همچنان دنج و آرام است. از این منطقه دیدار کرده و سپس خود را برای گشت‌وگذار در اطراف آن به دست مسیرها بسپارید. خود را غرق در سرعت پایین زندگی، سبک زندگی مردم محلی و عطر درخت نمدار در عصرهای ماه مه یا ژوئن کنید. به کافه‌ها سرک بکشید و غذای موردعلاقه‌ی خود را با کمک حس درونی خود امتحان کنید. در این مسیر به چشمان، گوش‌ها و بینی خود اعتماد داشته باشید.



خیابان کارا اوروشا در محله دورچول

درست در نزدیکی خیابان کِنز میهایلووا (Knez Mihailova)، دژ بلگراد و پارک کاله مگدان و در موازات خیابان کارلیا پترا (Kralja Petra)، خیابانی به نام کارا اوروشا (Cara Uroša) به چشم می‌خورد. این خیابان ما را به طرف محله‌ی قدیمی دورچول (Dorćol) و رود دانوب می‌برد. بخش‌هایی از کارا اوروشا سنگ‌فرش شده است. این خیابان میزبان یک گالری شگفت‌انگیز از نقاشی‌ها و نقش و نگارهای دیواری دوران قرون وسطی در صربستان است و از نظر تاریخ هنری در اروپا بی‌نظیر تلقی می‌شود. هرچه بیشتر در این خیابان پیش می‌روید، بیشتر حال و هوای بلگراد را درک خواهید کرد.



توپلیچین وناتس

درست در نزدیکی محله‌ی کوسانچیچف وناتس (Kosančićev Venac)، یک خیابان شگفت‌انگیز دیگر به نام توپلیچین وِناتس (Topličin Venac) وجود دارد. این خیابان که زرق‌وبرق و شور و حال را یکجا باهم داراست، به خاطر داشتن چندین کاخ متعلق به عصر طلایی بلگراد بین دهه‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ به خود می‌بالد. کافه‌ها و رستوران‌های این خیابان فرصتی استثنایی برای کمی استراحت در حین صرف قهوه یا نهار هستند. دیگر ویژگی جذاب این خیابان، موقعیت عالی آن برای شکار شیک‌ترین لباس‌های روز در بلگراد است. برخی از بااستعدادترین طراحان محلی دارای فروشگاه‌های خود در این منطقه هستند. از این خیابان دیدن کرده و جدیدترین یا کلاسیک‌ترین محصولات در حوزه‌ی فشن، اکسسوری یا دکوراسیون منزل را خریداری کنید.



خیابان های ولایکوویچوا و هیلاندارسکا

خیابان‌های ولایکوویچِوا (Vlajkovićeva) و هیلاندارسکا (Hilandarska) در نزدیکی مجلس صربستان واقع شده‌اند و مناطق جذابی برای اقامت یا سپری کردن اوقات عصرگاهی در بهار و تابستان به شمار می‌روند. این خیابان‌ها نه زیاد شلوغ و نه زیاد گرم هستند و عطر درختان نمدار در آن‌ها می‌پیچد. معماری باشکوه و سبک اروپای غربی در این خیابان‌ها موج می‌زند. این منطقه چند جواهر پنهانِ واقعی در خود دارد؛ میدانی کوچک به نام کوپیتارِوا گاردینا (Kopitareva Gradina) و میدانی دیگر در گوشه‌ای از خیابان‌های پالموتیچِوا (Palmotićeva) و کوسته استویانوویچا (Koste Stojanovića). در این منطقه دسرهای لذیذ را در چایخانه‌ی مالی پرینس (Mali Prince) تجربه کنید یا اینکه به دیدار یکی از گالری‌های متعدد هنر مدرن و معاصر بروید؛ گالری آرته (Arte) در خیابان اسوِتوگوروسکا (Svetogorska)، گالری ۲۱۲ در خیابان ولایکوویچِوا یا گالری نیو مومنت (لحظه‌ی نو) در خیابان هیلاندارسکا.



این‌ها خیابان‌هایی هستند که می‌توان در آن‌ها مردم بلگراد را در حال انجام کارهای خود و لذت بردن از فضای آرام و اصیل زندگی شهری مشاهده کرد. چیزی که امروزه به‌ندرت در شهرهای بزرگ یافت می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار