gardeshban.ir

شیرینی کوئک سیستر یکی از انواع شیرینی های خوشمزه آفریقایی است که معمولا برای ماه مبارک رمضان تهیه می شود.
کد خبر: ۵۳۰۳۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 05
گردشبان (gardeshban.ir) :



شیرینی کوئک سیستر یکی از انواع شیرینی های خوشمزه آفریقایی است که معمولا برای ماه مبارک رمضان تهیه می شود.
 
مواد لازم شیرینی کوئک سیستر

آرد۲٫۵ پیمانه
نمک۱ پینچ
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
کره۲۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شیر½ پیمانه
سرکه یا آبلیمو۱ قاشق سوپخوری
روغن و پودر نارگیل به مقدار کافی
مواد لازم برای شربت
شکر۲ لیوان
آب۱ لیوان
پودر کرم تارتار½ قاشق چایخوری
نمک۱ پینچ
آب لیمو ترش۱ قاشق چایخوری
زنجبیل۱ قاشق چایخوری
چوب دارچین۱ تکه

طرز تهیه شیرینی کوئک سیستر 

صمرحله اول

برای تهیه شیرینی کوئک سیستر خوشمزه در ابتدای کار شربت را آماده می کنیم، برای این منظور شکر، آب، پودر کرم تارتار، نمک، آب لیمو ترش، زنجبیل و چوب دارچین را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه می دهیم شکر ذوب شود و شربت شروع به جوشیدن کند. پس از گذشت ۵ دقیقه که شربت جوشید، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم شربت با دمای محیط یکسان شود.
 
مرحله سوم

برای تهیه خمیر ابتدا شیر را به همراه سرکه یا آب لیمو ترش درون یک کاسه با هم ترکیب می کنیم و کنار می گذاریم تا شیر ببرد. پس از گذشت ۱۰ دقیقه ترکیب شیر را به همراه تخم مرغ درون یک کاسه بزرگ می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کره ذوب شده را اضافه می کنیم و با دیگر مواد ترکیب می کنیم. در ادامه آرد، بکینگ پودر و نمک را با هم ترکیب کرده و روی مواد داخل کاسه الک می کنیم، سپس با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف جمع شود.
 
مرحله پنجم

در ادامه یک کاسه مناسب را با روغن چرب کرده و خمیر را درون کاسه قرار می دهیم، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه در آشپزخانه استراحت می دهیم. پس از گذشت این زمان خمیر را به سطح کار منتقل می کنیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را با قطر ۴ میلی متر با وردنه باز می کنیم، سپس آنرا به صورت مستطیل های ۶ سانتی متری برش می زنیم. در ادامه  هر مستطیل را به سه نوار تبدیل می کنیم و نوارها را به هم می بافیم و کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

تمام خمیر را به همین صورت آماده می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و نصف لیوان روغن اضافه می کنیم. در ادامه خمیرهای بافته شده را درون روغن می اندازیم و به صورت یکدست سرخ می کنیم. 
 
مرحله هشتم

پس از اینکه هر دو سمت شیرینی ها سرخ شد، آنها را از روغن خارج کرده و درون شربت خنک شده می ریزیم. پس از گذشت ۱۰ دقیقه شیرینی ها را از شربت خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و با پودر نارگیل تزیین می کنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار