gardeshban.ir

وقتی اهالی کبک در کشور کانادا قصد داشته باشند از یک پیک نیک خانوادگی و استراحت زیر نور خورشید لذت ببرند به سمت دشت آبراهام سرازیر می‌شوند.
کد خبر: ۵۳۰۶۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
وقتی اهالی کبک در کشور کانادا قصد داشته باشند از یک پیک نیک خانوادگی و استراحت زیر نور خورشید لذت ببرند به سمت دشت آبراهام سرازیر می‌شوند. این پارک سر سبز به مساحت ۱۰۸ هکتار از دشت‌های چمن، آب‌نماها، یادمان‌ها، درختان و باغ‌های تازه و دلپذیر تشکیل شده است.

طی جنگ ۷ ساله‌ای که در دنیا به جنگ سرخپوست‌ها و فرانسوی‌ها در آمریکا شناخته می‌شود، ارتش انگلیس زمانی که تحت فرمان ژنرال «جیمز ولف» (James Wolfe) توانست بر روی صخره‌های بالای شهر کبک قدم بگذارد، به پیروزی بزرگی دست پیدا کرد. آن‌ها نیروهای مارکی «مون کَلْم» (Montcalm) را در دشت‌های آبراهام شکست دادند. ولف که خودش طی جنگ آسیب‌هایی جدی‌ متحمل شده بود توانست یک پیروزی قطعی برای انگلیس در کشور کانادا رقم بزند.

در اوایل دهه ۱۷۵۰، پیشروی فرانسه در رودخانه «اوهایو» (Ohio) دوباره سبب بروز جنگی مسلحانه بین ارتش این کشور و کلونی‌های انگلیسی شد. در سال ۱۷۵۶ که سال اول آغاز رسمی جنگ ۷ ساله بود، انگلیس متحمل شکست‌های متعددی در برابر فرانسه و متحدانش از شبکه‌ای وسیع از بومیان آمریکا شد. هر چند در سال ۱۷۵۷، نخست وزیر این کشور «ویلیام پیت» (William Pitt) تشخیص داد که توسعه احتمالی امپریالی می‌تواند سبب پیروزی در برابر فرانسه شود و برای همین موضوع قرض‌های سنگینی کرد تا به جنگی وسیع کمک کند. پیت شورش‌های پروس علیه فرانسه و متحدانش در اروپا را تأمین مالی کرد و همچنین کلونی‌های خود را در ارتش رو به رشد آمریکای شمالی تقویت نمود.

در نهایت در سال ۱۷۶۰ فرانسه از کانادا اخراج شد و در سال ۱۷۶۳ تمام متحدان این کشور یا به پروس اعلام صلح جداگانه کردند یا در برابر آن‌ها شکست خوردند. به علاوه تلاش‌های اسپانیا برای کمک به نیروهای فرانسوی در آمریکا نیز با شکست رو‌به‌رو شد و همچنین فرانسه در برابر نیروی‌های انگلیسی در هند نیز نتوانست به پیروزی دست یابد. 

جنگ‌های ۷ ساله با امضای عهدنامه‌ «هوبرتوس برگ» (Hubertusburg) و پاریس در فوریه سال ۱۷۶۳ به پایان رسید. در عهدنامه پاریس، فرانسه تمام ادعاهای خود مبنی بر مالکیت زمین‌های کانادا را پس گرفت و لوئیزیانا را نیز به اسپانیا واگذار کرد. همچنین فلوریدای اسپانیایی و قسمت بالای کانادا نیز به انگلیس تعلق گرفت. ۱۵ سال بعد خشم و کینه فرانسوی‌ها برای این حجم از شکست، با حمایت و دخالت در انقلاب آمریکا و جانب داری از وطن پرستان ظاهر شد.

امروزه در این مکان یک پارک بزرگ و زیبا به نام «بتل فیلدز» (Battlefields) وجود دارد که سالانه میزبان بیش از ۴ میلیون بازدیدکننده است. نمایشگاه جنگ با مواردی که در کنار هم گرد آورده شما را به قلب جنگ‌های ۷ ساله برده و اطلاعات مفیدی از تاریخ این وقایع به شما می‌دهد. در موزه «رد پاها» (Traces) بیش از ۱۰۰ دست سازه از مجموعه‌ باستان‌شناسی پارک به نمایش گذاشته شده است. از سایر تفریحات داخل این پارک می‌توان به کنسرت‌های فضای باز رایگان، ورزش‌های زمستانی و سایر فعالیت‌های گروهی و گردش‌های مختلف اشاره کرد.


دشت آبراهام و پیروزی تاریخی انگلیس+ عکس

دشت آبراهام و پیروزی تاریخی انگلیس+ عکس

دشت آبراهام و پیروزی تاریخی انگلیس+ عکس

دشت آبراهام و پیروزی تاریخی انگلیس+ عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار