gardeshban.ir

سائوپائولو علاوه بر جاذبه‌های گردشگری خود، مقصد محبوبی برای خرید سوغاتی به هنگام سفر به برزیل به شمار می‌آید. سوغاتی‌های رنگارنگ در این شهر، انتخاب را برای گردشگران خارجی دشوار کرده‌اند.
کد خبر: ۵۳۱۶۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
از آنجایی‌که سائوپائولو کلان‌شهری بزرگ و متنوع است، نمی‌توان تنها یک نوع سوغاتی رایج در آن یافت که همه‌ی گردشگران با خود به خانه می‌برند. در این شهر معدود مغازه‌های لوکسی به چشم می‌خورد که سوغاتی‌هایی معادل جاسوئیچی‌های برج ایفل در پاریس یا اتوبوس‌های دوطبقه در لندن بفروشند؛ درنتیجه یافتن سوغاتی در سائوپائولو کمی دشوارتر، اما جذاب‌تر است. این مقاله به ارائه‌ی توصیه‌های لازم برای یافتن بهترین مکان‌ها به‌منظور تهیه‌ی سوغاتی در سائوپائولو می‌پردازد.

بازار شهرداری سائوپائولو

بازار شهرداری سائوپائولو یا به زبان محلی مِرکادائو (Mercadão)، به معنی بازار بزرگ، مکانی است که هر گردشگری باید از آن دیدن کند. انبوه مغازه‌های فروش میوه و سبزیجات و مواد غذایی در طبقه‌ی بالای این بازار به چشم می‌خورند. گردشگران ممکن است در طول عمر خود بسیاری از میوه‌های این بازار را ندیده باشند. اینجا محلی ایده‌آل برای خرید یک سوغاتی به‌منظور بردن به خانه است.

از خرید میوه و سبزیجات برای بردن به خانه خودداری کنید، زیرا اقلام موجود در این بازار مشخصاً قابلیت حمل تا کشور شما را نداشته و البته بسیار هم گران هستند. بهتر است به سراغ مغازه‌های فروش گوشت نمک‌سود یا محصولاتی با طول عمر بالاتر بروید. شاید بخواهید در این بازار همه‌چیز را بخرید، اما به‌جای این کار به دنبال محصولات رایج و مخصوص سائوپائولو نظیر سراتی مورتادلا (Ceratti mortadella)، نوعی گوشت، باشید که از آن برای تهیه‌ی ساندویچ مورتادلا استفاده می‌شود.

خرید سوغات در سائوپائولو

خیابان بیست و پنجم مارس

باید خیابان بیست و پنجم مارس در مرکز شهر را دید تا آن را باور کرد. این خیابان طولانی و پرشیب پر از فروشگاه‌هایی است که در سراسر هفته باز بوده و مشغول فروش انواع محصولات هستند. می‌توان در خیابان بیست و پنجم مارس همه‌چیز، از اقلام سنتی گرفته تا وسایل قدیمی، را با مبالغی ناچیز پیدا کرد.

این خیابان که همیشه شلوغ است، در ایام تعطیلات شلوغ‌تر هم می‌شود و می‌تواند بهترین گزینه برای تمامی خریدهای شما باشد. از تزئینات کریسمس گرفته تا وسایل مخصوص تشویق در مسابقات فوتبال، در اینجا هر چیزی به‌عنوان سوغاتی یافت می‌شود. با این‌حال، اگر به دنبال توصیه‌ای مفید هستید، بهترین انتخاب یک تختخواب سفری یا ننو است. آن‌ها در خارج از برزیل به‌شدت گران هستند، اما می‌توان یک ننوی باکیفیت را در خیابان بیست و پنجم مارس با قیمتی نازل تهیه کرد.

سوغات سائوپائولو

بازار میدان بندیتو کالیستو

میدان مسحورکننده‌ی بندیتو کالیستو (Benedito Calixto) در محله‌ی مرفه پینِیروس (Pinheiros)، مکانی دوست‌داشتنی برای گذراندن یک بعدازظهر در آخر هفته است. هر هفته در روزهای شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب یکی از بهترین نمایشگاه‌های آثار هنری و اشیاء عتیقه در این میدان برپا می‌شود. فروشندگان هر چیزی، از صفحات قدیمی گرامافون گرفته تا لباس و مبلمان عتیقه و اسباب‌بازی کودکان، را عرضه می‌کنند؛ اما بسیاری از اقلامِ فروش مخصوص کشور برزیل هستند و همین امر آن‌ها را به بهترین گزینه به‌عنوان سوغاتی تبدیل می‌کند. 

پخش موسیقی زنده، دکه‌های سیار فروش غذا و رستوران عالی کونسولادو مینِیرو (Consulado Mineiro) در همین حوالی، به شما این اطمینان را می‌دهند که برای خرید سوغاتی نیازی به عجله نیست و می‌توان در لحظات آخر تجربه‌ای شگفت‌انگیز را کسب کرد.

خرید سوغات سائوپائولو

بازار اشیاء عتیقه MASP

دیگر گزینه‌ی عالی برای خرید سوغاتی در سائوپائولو درست در خارج از یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های برجسته‌ی شهر قرار دارد. موزه‌ی هنر سائوپائولو یا به‌اختصار MASP، ساختمانی شگفت‌انگیز از جنس شیشه و بتن است که با تیرهای قطور بین زمین و آسمان در حالت معلق قرار دارد. درنتیجه، فضای زیر موزه خالی است و گاهی به محلی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی تبدیل می‌شود. با این‌حال، این فضای خالی در روزهای یکشنبه به بازار اشیاء عتیقه‌ی MASP تعلق دارد. هر هفته حدود ۵۰۰۰ بازدیدکننده به این بازار ۲۵ ساله سر می‌زنند.

فروشندگان انواع مختلف وسایل عتیقه نظیر ساعت‌های آنتیک، جواهرات، آثار هنری و صنایع‌دستی را در این بازار عرضه می‌کنند. این راهی عالی برای گذراندن بعدازظهر یکشنبه‌ی خود در سائوپائولو و همچنین امتحان کردن شانس خود برای خرید یک سوغاتی عتیقه به‌منظور بردن به خانه است.

خرید سوغات در سائوپائولو

موزه فوتبال

فوتبال بخش بزرگی از فرهنگ برزیل را تشکیل می‌دهد و در همه جای کشور، ازجمله سائوپائولو، به آن اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود. موزه‌ی فوتبال در این شهر درون استادیوم زیبای پاکائمبو (Pacaembu) واقع شده و دیدار از آن برای هر گردشگری در سائوپائولو ضروری است. به‌علاوه، فروشگاهِ موزه فرصت خوبی برای خرید سوغاتی‌های مرتبط با فوتبال محسوب می‌شود. پیراهن‌های زردِ طلاییِ ورزش ملی برزیل در سراسر دنیا مشهور هستند، پس بد نیست تا در هنگام حضور در این موزه یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

بلیط موزه چندان گران نیست و می‌توان در روزهای یکشنبه به‌طور رایگان از آن دیدار کرد. اگرچه اکثر نوشته‌های موزه به زبان پرتغالی هستند، اما تورهای راهنمای مستقل، گردشگران را به زبان انگلیسی همراهی می‌کنند.

خرید سوغات در سائوپائولو

خیابان اسکار فریر

اسکار فرِیر (Oscar Freire) که به گران‌ترین خیابان در آمریکای لاتین شهرت دارد و خانه‌ی برندهای مطرح بین‌المللی نظیر ورساچه و تامی هیلفیگر (Tommy Hillfiger) است، قطعا اولین مکانی نخواهد بود که به هنگام صحبت در مورد خرید سوغاتی به ذهن شما خطور می‌کند. علی‌رغم اینکه این خیابان محلی جذاب برای تماشای ویترین مغازه‌ها و قدم زدن در هنگام بعدازظهر است، اما فرصت‌های خوبی را برای خرید سوغاتی در فروشگاه دمپایی‌های لا انگشتی هِوایانس (Havaianas) در اختیار شما قرار می‌دهد.

در حالی‌که این دمپایی‌ها و صندل‌ها در همه جای برزیل با قیمت‌های مناسبی یافت می‌شوند، اجناس این فروشگاه به‌مراتب نایاب‌تر و گران‌تر از هر جای دیگر در جهان هستند. همین امر این دمپایی‌ها را به هدیه‌ای ارزشمند برای دوستان و خانواده تبدیل می‌کند. در فروشگاه هوایانس در خیابان اسکار فریری بهترین دمپایی‌های شهر در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف یافت می‌شود.

سوغات سائوپائولو

موزه آفرو برزیل

موزه‌ی آفرو برزیل (آفریقایی - برزیلی‌) در پارک ایبیراپوئرا (Ibirapuera)، انتخابی ایده‌آل برای یک روز تفریح در سائوپائولو و آشنایی با تاریخ اجداد آفریقایی‌تبار کشور برزیل است. درحالی‌که این موزه در نوع خود تماشایی است، فروشگاه سوغاتی آن نیز محل مناسبی برای خرید یک هدیه‌ی جالب و منحصربه‌فرد به شمار می‌آید. از کتاب گرفته تا نسخه‌هایی از آثار هنری زیبا، بدون شک می‌توان هدیه‌ای ارزشمند برای بردن به خانه از این فروشگاه تهیه کرد.

سوغات سائوپائولو

بازار آزادی

سائوپائولو دارای بزرگ‌ترین جمعیت ژاپنی‌های ساکن در خارج از کشور ژاپن است و می‌توان این موضوع را کاملاً در محله‌ی آزادی یا لیبرداد (Liberdade)، درست در خارج از مرکز شهر، مشاهده کرد. این محله‌ ژاپنی در سائوپائولو در سراسر سال حال و هوایی کاملاً شرقی دارد. در این محله فروشگاه‌هایی برای عرضه‌ی غذاها و وسایل تزئینی ژاپنی به چشم می‌خورد، اما اگر قصد خرید سوغاتی را دارید، باید در آخر هفته و زمان برپایی بازار آزادی به اینجا مراجعه کنید. غرفه‌های این بازار در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۷ شب مشغول فروش زیورآلات، لباس، وسایل عتیقه و دیگر آثار هنری و صنایع‌دستی هستند.


سوغات سائوپائولو
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار