gardeshban.ir

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: پس از ۲ سال وقفه چهارمین جشنواره سنگ‌نوردی ۱۳ تا ۱۶ اردیبهشت ماه در روستای هدف گردشگری انجدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۳۱۷۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
مصطفی مرزبان گفت: چهارمین جشنواره سنگ‌نوردی پس از دو سال وقفه و تعطیلی به علت وقوع کرونا جان تازه‌ای به رویدادهایی که در طبیعت اجرا می‌شوند، می‌بخشد و به سهم خود تأثیر مثبتی در توسعه گردشگری ورزشی را موجب می‌شود.

وی ادامه داد: روستای انجدان با تاریخ هزار ساله و میراث ارزشمند فرهنگی خود مورد بازدید گروه‌های سنگ‌نوردی و خانواده‌های آنان از اقصی نقاط کشور قرار می‌گیرد که بی‌شک در حیات اقتصادی روستا و بالا بردن انگیزه ساکنان آن در نگه داشتن میراث‌های تاریخی و فرهنگی سهم بسزایی خواهد داشت.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به دلیل انتخاب روستای انجدان، به عنوان محل برگزاری جشنواره سنگ نوردی گفت: شهرستان اراک دارای مناطق کوهنوردی یا سنگ‌نوردی معروفی مانند صخره‌های روستای انجدان، دیواره و قله لجور در منطقه آب اسکان یا کوه مرتفع شهباز در منطقه شازند است. اما دیواره عظیم انجدان برای ایجاد سایت آموزش سنگ‌نوردی بسیار مناسب است. این دیواره از جنس آهکی و گستردگی در طول و ارتفاع بلند و مسیرهای متنوع و با توجه به فاصله کوتاه آن تا شهر اراک می‌تواند موجب پیشرفت و توسعه گردشگری ورزشی سنگ‌نوردی در شهرستان اراک شود.

مرزبان ضمن دعوت از جوانان و علاقه‌مندان به گردشگری ورزشی برای شرکت در این جشنواره گفت: این جشنواره به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا، متأسفانه دو سال تعطیل شد، اما امسال به فضل خدا و با همکاری دهیاری، این دو سال را جبران و جشنواره را با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار خواهیم کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار