gardeshban.ir

گزارش/
در آخرین مقرراتی که برای تردد بین ایران و عراق حاکم شده است مسافران برای ورود به دو کشور ملزم به ارائه کارت واکسیناسیون کرونا و «یا» گواهی منفی تست PCR هستند.
کد خبر: ۵۳۱۷۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
آخرین مقررات تردد بین ایران و عراق اعلام شد+ جزئیات


بر اساس مصوبه کمیته کرونا که به تازگی به آژانس‌های مسافرتی و هوایی ابلاغ شده است برای تسهیل تردد مسافران ورودی و یا خروجیِ دو کشورِ ایران و عراق، از این پس گواهی دو نوبت واکسیناسیون کرونا (که حداقل دو هفته از تاریخ نوبت تزریق دوم آن گذشته) و «یا» تست PCR منفی کرونا با اعتبار ۷۲ ساعت (برای کسانی گه گواهی واکسیناسیون ندارند) ملاک تردد است.

در آخرین مقرراتی که برای تردد بین ایران و عراق حاکم شده است مسافران برای ورود به دو کشور ملزم به ارائه کارت واکسیناسیون کرونا و «یا» گواهی منفی تست PCR هستند.

نا بر مصوبه کمیته کرونا که به تازگی به آژانس‌های مسافرتی و هوایی ابلاغ شده است برای تسهیل تردد مسافران ورودی و یا خروجیِ دو کشورِ ایران و عراق، از این پس گواهی دو نوبت واکسیناسیون کرونا (که حداقل دو هفته از تاریخ نوبت تزریق دوم آن گذشته) و «یا» تست PCR منفی کرونا با اعتبار ۷۲ ساعت (برای کسانی گه گواهی واکسیناسیون ندارند) ملاک تردد است.

 
این مقررات از اوایل فروردین‌ماه ۱۴۰۱ برای اتباع ایرانی که به عراق سفر می‌کنند حاکم شده که در ادامه توافق مقامات بهداشتی ایران و عراق، این شرایط برای اتباع عراقی و مسافرانی که از مرز هوایی عراق نیز به ایران سفر می‌کنند، تسهیل شده است و اکنون اتباع عراقی و یا مسافرانی که از مسیر هوایی این کشور وارد ایران می‌شوند می‌توانند یکی از این مدارک را ارائه دهند.

این درحالی است که بنا بر مقررات تردد به ایران مطابق با آخرین مصوبه ستاد کرونا که از نیمه فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به اجرا گذاشته شده است، سایر مسافران برای ورود به ایران همچنان ملزم به ارائه گواهی دو نوبت واکسیناسیون "به اضافه" تست PCR با اعتبار ۷۲ ساعت هستند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار