gardeshban.ir

مصرف ماهی برای افراد دارای مزاج سرد و مرطوب و افراد دارای مغز مرطوب و معده بلغمی مضر به حساب می‌آید.
کد خبر: ۵۳۱۹۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
انواع ماهی از منظر طب سنتی دارای مزاج سرد و تر هستند. با توجه به همین ویژگی، از مُصلح‌های مختلفی برای ماهی استفاده می‌شود که از بین آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: پختن با دنبه یا روغن کنجد یا بادام شیرین، زنجبیل، آویشن، عسل، گلنگبین و ادویه‌های گرم.

گوشت ماهی دارای ویژگی‌های مختلفی است: صالح‌الکیموس، زودهضم، مرطوب‌کننده، چاق‌کننده و شیرافزا. مصرف ماهی در افراد گرم‌مزاج، نیروی جنسی را تحریک می‌کند و به‌عنوان مُصلح خلط‌های گرم شناخته می‌شود. مصرف این گوشت برای برطرف کردن بیماری‌های ریوی، ضعف کبد ، کلیه گرم و پیچش روده نیز موثر است.

البته مصرف ماهی برای افراد دارای مزاج سرد و مرطوب و افراد دارای مغز مرطوب و معده بلغمی مضر به حساب می‌آید. با این‌حال، پختن ماهی در روغن گاو یا مصرف مُصلحات گرم همراه با آن به برطرف کردن مضراتش کمک می‌کند.

به یاد داشته باشید که کباب کردن ماهی بر روی آتش، بهتر از سرخ کردن آن در روغن است. درواقع، سرخ کردن ماهی باعث تشنگی می‌شود و دفع آن از معده را به تاخیر می‌اندازد. در ضمن، نوشیدن آب بلافاصله بعد از خوردن ماهی بسیار مضر است و موجب ابتلا به بیماری‌های مزمن می‌گردد. علاوه بر این، خوردن ماهی همزمان با شیر و تخم‌مرغ و گوشت حیوانات خشک نیز واقعا مضر محسوب می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار