gardeshban.ir

نان هایدی یکی از انواع نان های سنتی کشور فرانسه است که با اشکال متنوعی پخته می شود
کد خبر: ۵۳۲۱۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱-1401 February 14
گردشبان (gardeshban.ir) :



نان هایدی یکی از انواع نان های سنتی کشور فرانسه است که با اشکال متنوعی پخته می شود
 
مواد لازم نان هایدی

آرد سفید۶۶۰ گرم
شکر۳۲ گرم
نمک۸ گرم
آب۱۶۰ گرم
شیر۲۴۰ گرم
خمیر مایه فوری۸ گرم
کره۵۰ گرم

طرز تهیه نان هایدی 

مرحله اول

برای تهیه نان هایدی ساده ابتدای کار آرد سفید را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و درون یک کاسه جا دار و مناسب می ریزیم. در ادامه نمک را به همراه شکر و خمیر مایه فوری به آرد اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد خشک را با همزن دستی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه شیر را به همراه آب در ۲ تا ۳ مرحله به مواد خشک اضافه می کنیم و با دور کند همزن برقی هم می زنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود.
 
مرحله سوم

در این مرحله کره را به خمیر اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا کره جذب خمیر شود. توجه داشته باشید اگر خمیر را با دست ورز می دهیم زمان بیشتری برای آن در نظر بگیرید.

مرحله چهارم

حالا یک کاسه مناسب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس خمیر را درون آن قرار می دهیم و روی آن را با کیسه فریزر می پوشانیم. در ادامه اجازه می دهیم خمیر به مدت ۴۵ دقیقه در یک جای گرم استراحت کند. 
 
مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت این مدت، زمانی که حجم خمیر دو برابر شد آن را به چانه هایی اندازه پرتقال تقسیم می کنیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر ها را با فاصله از هم درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا روی خمیر ها را مجددا با یک کیسه فریزر چرب شده می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم برای بار دوم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند. در این فاصله فر را روی حرارت ۱۹۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا گرم شود.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت ۳۰ دقیقه به صورتی که پف خمیر نخوابد روی آن را با یک تیغ تیز برش ایجاد می کنیم، سپس درون برش یک تکه کره خرد شده به شکل مربعی قرار می دهیم. در ادامه مقداری آرد درون الک می ریزیم و روی خمیر ها الک می کنیم.
 
مرحله هشتم

حالا روی خمیر ها را مقداری آب اسپری می کنیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم خمیرها به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا روی آن ها طلایی و خوشرنگ شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.
 
مرحله نهم

در نهایت اجازه می دهیم نان ها کاملا خنک شوند، سپس از سینی فر جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر روی ظرف را با یک پارچه نخی می پوشانیم و اجازه می دهیم نان ها نرم شوند، سپس سرو می کنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار